flugan
Vem vet
Vad spännande det blir att köra på SBS denna säsongen
Vad spännande det blir att köra på SBS denna säsongen
Var köper man belägg till bra priser?? Nån som har något tips?
Lönar det sig att köpa via nätet utomrikes?
Har nog tänkt köra på orginal, Carbon lorraine eller Galfer. Det verkar som om man ska undvika SBS iallafall av tråden att döma. Cykeln min har orginalskivor.
...
Det verkar som om man ska undvika SBS iallafall av tråden att döma. ..
Nu har jag kikat runt på internetet litegrann, finns ju en jäkla massa olika compounds.
När vi pratar carbon lorraine är det c43 eller sbk 3/5 man skall köra med?
Galfer har massa olika också, 1370,1375,1003 osv, vilken är det greven säljer tro?
edit: hittade infon hos greven..
Jag behöver lite hjälp...
På min hoj satt det en uppsättning VESRAH med detta instansat: 004HH4Y
Jag är väldigt nöjd med dessa belägg och vill fortsätta med dom,
men jag har ingen som helst aning om vilka belägg det är???
(jag har sökt på google utan framgång och skickat en förfrågan till Alienmoto som säljer VESRAH belägg, men har inte fått något svar än....)
Galfer har massa olika också, 1370,1375,1003 osv, vilken är det greven säljer tro?
I WSBK och WSS var SBS det märket som flest använde 2007. Större delen av fälten faktiskt. Kanske inte har med val för en rookie här hemma kanske. Kommer inte ihåg vilken modell. Men den var väldigt svår att få tag i även för PRO-SBK förare här hemma pga att alla i VM ville ha dom. Men mera för dom som gillar onödiga fakta.
Greven rekommenderade mig 1375: "Billigare och lika bra" skrev han.
För dessa förare spelar det ju ingen roll om beläggen måste bytas efter varje pass eller helg. För mig som rookie med begränsad ekonomi är SBS inget att ha. Tar slut snabbt utan att ha bättre bromsverkan än de som räcker 5-10 gånger längre.I WSBK och WSS var SBS det märket som flest använde 2007. Större delen av fälten faktiskt. Kanske inte har med val för en rookie här hemma kanske.
Det där inlägget finns med på google.se om man söker på "carbone lorraine c55". Knappt en timme efter att du skrev det. Hur fan går det till?sen provade jag carbone lorraine c44 eller om de va c55.. dom var otroligt mycket bättre... jag skulle definitivt inte rekomendera galfers billigare belägg inte till rr iaf.. vingla fram i någon gatgrupp på en trafikövning kanske dom funkar till men inte mer...
För dessa förare spelar det ju ingen roll om beläggen måste bytas efter varje pass eller helg. För mig som rookie med begränsad ekonomi är SBS inget att ha. Tar slut snabbt utan att ha bättre bromsverkan än de som räcker 5-10 gånger längre.
Carbone Lorraines senaste heter C55. C43 och C44 var de tidigare modellerna om jag inte är ute och cyklar.
Det där inlägget finns med på google.se om man söker på "carbone lorraine c55". Knappt en timme efter att du skrev det. Hur fan går det till?
Jag behöver lite hjälp...
På min hoj satt det en uppsättning VESRAH med detta instansat: 004HH4Y
Jag är väldigt nöjd med dessa belägg och vill fortsätta med dom,
men jag har ingen som helst aning om vilka belägg det är???
(jag har sökt på google utan framgång och skickat en förfrågan till Alienmoto som säljer VESRAH belägg, men har inte fått något svar än....)
Men den var iaf ett par månader gammal, inte 21 minuter som det stod vid Ottos inlägg på GoogleNär jag sökte nu på carbone lorraine c55 fick jag upp din hojannons
Carbone Lorraine funkar bra men är dyra, jag kör med Premiere sintrade 600:- för 4 klossar som håller bra och ger bra känsla.
Jag brukar köpa carbon lorraine från kneedraggers.com, har för mig att de tog 48 dollars/ok för racebeläggen. De har massvis med onödiga prylar som man måste ha...
Vet inte om det kan hjälpa men hittade lite info här http://catalog.vesrah.co.jp/index_racing_f.html
004HH betyder att det är sinter metal (titta i technical info). Under menyn street kan du söka på honda och få upp olika belägg.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|