Bromsskivslås

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Kontentan verkar vara att de som KAN köra hoj kan råka illa ut med låset. De som måste paddla sig upp i styrfart går säkra. Kör man inte alls klarar man sig oxå...

Godnatt!

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Usch, nu hände detta mig med. Glömde låset utanför biltema i Linköping. Donk, skronk, krasch lät det och jag hamnade på backen. Fick hjälp att få upp hojen och kollade skadorna. Inget allvarligt: Fotpinnens spets av, växelspaken ngt. böjd så den fick jag böja tillbaka direkt och en liten skråma på kopplingshandtaget.
Inget på kåpor eller bromsok och skiva. Hade väl lite tur i oturen då jag satt låset ganska nära oket så det kom inte så långt.
Skämmigt som fan iallafall.

Ozzi

Guest
Hur kan man glömma att hojen är låst, nu har jag visserligen bygellås men ändå??:va

Och nuförtiden har jag skivbromslås och inte fn har jag ens varit i närheten av att "glömma" det, fattar fortfarande inte att man kan vara så rudis att man GLÖMMER att låsa upp hojen?!?:va

Tom. TS idiotförklarar sig själv.:D

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
:va

Jag har läst HELA den här tråden - utan att ens ha popcorn hemma! DET är idiotiskt om något!
:huvet

Haha, samma här. :tungan

För övrigt har jag både hängslen och livrem.., dvs senil-snöre och larmat lås. Känner jag mig själv rätt så skulle jag glömma låset typ 2 gånger i veckan annars... :yoparty

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
fattar fortfarande inte att man kan vara så rudis att man GLÖMMER att låsa upp hojen?!?:va

Alla kan bli distraherade... själv stod jag utanför en elkedjebutik i västerort och precis hängt upp hjälmen på backspegeln när smuts 1 kommer bokstavligen flygande ut ur affären o älgar iväg i bästa Ben Johnson-stil med 3 vakter/anställda efter sig. Smuts 2 kommer ut som ett frågetecken och tripp, trapp trull som inte var i form att få tag på smuts 1 tar hand om honom istället.

Viss uppståndelse rådde och jag har helt glömt bort det jag höll på med, sätter mig på hojen, på med hjälmen, i med ettan och "kaaklonk... AARRRGGGH!". Fick bra pump i högerbenet innan jag lyckades vingla upp hojen, åskådarna undra nog vad f-n jag höll på med. Inte ett märke eller nånting så det var bara att rulla vidare.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
must_not_feed_the_troll.jpg

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...