Bromsskivslås

Ozzi

Guest
Absolut men på max ett varv, oftast ett halvt så märker man att låset sitter där och då har man fortfarande microfart så vilken i***t som helst blir observerad på problemet.:tummenupp

Tom. TS erkänner att han är en i***t.:tummenupp

Ozzi

Guest
Din värld är nog inte riktigt i fas med resten...

Med min ytterst modesta vtr har jag krökt 2 bromsskivor. Klantigt? Absolut! "Hinna märka det innan ett varv"? Knappast!!! Det säger pang sen är skivan åt h-e! Och det när man ska krypköra ut från en parkeringsficka.

Som sagt tidigare i***thandling.:tungan

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
SP-1 -01
Har gjort samma misstag innan jag skaffade ett idiotsnöre att ha på styret. Jag ramlade faktiskt omkull men som tur var va det ingen större skada på hojen. Men man känner sig ganska snopen.:huvet Men känner du när du bromsar att bromshandtaget känns annorlunda mot innan har nog skivan slagit sig.

Last edited:

Ozzi

Guest
tja... börjar man varje repa med nåt fjålligt fyspass behöver man inte oroa sig. Men alla är väl inte road av att paddla sig fram som customlallarna. Vi är nog olika:tummenupp

Japp, skulle vilja se dom som står med låst hoj i perfekt startposition i alla lägen, kan nog säga att det är nada.:D:D

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Japp, skulle vilja se dom som står med låst hoj i perfekt startposition i alla lägen, kan nog säga att det är nada.:D:D

Med rätt lås i räcker det att rulla den bakåt ett halvt hjulvarv med låset i för att stuka skivan.

Tjejen satte nyckeln i tändningslåset så självklart var det hennes fel,jag lossar alltid låset innan så jag är oskyldig.......jäla brud,hennes fel!

Henrik

Ozzi

Guest
Med rätt lås i räcker det att rulla den bakåt ett halvt hjulvarv med låset i för att stuka skivan.

Tjejen satte nyckeln i tändningslåset så självklart var det hennes fel,jag lossar alltid låset innan så jag är oskyldig.......jäla brud,hennes fel!

Henrik

Brudar!!:huvet

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM