inte alla belägg som e gjorda så. mina e de inte.
Ja men dåså, då är det bara jag som är lost o inte träffat på såna ok tidigare
inte alla belägg som e gjorda så. mina e de inte.
Öööh?
Antingen är jag helt jävla lost eller så har du nå annat typ av belägg o bromsok mot vad jag sett men det brukar vara ett hål i beläggen där man för igenom glidbulten för att hålla fast beläggen annars far dem åt helsike direkt.
Jag vill inte ta bort oket bara för att visa dig hur det ser ut, men jag kan försöka förklara.Öööh?
Antingen är jag helt jävla lost eller så har du nå annat typ av belägg o bromsok mot vad jag sett men det brukar vara ett hål i beläggen där man för igenom glidbulten för att hålla fast beläggen annars far dem åt helsike direkt.
Yes, jag har tvåkolvsok (fram) med båda kolvarna på vänster sida. I regel mycket dålig broms, en av anledningarna till att jag ska byta till sexkolvsok.Du tänker nog på brombelägg stiftet. Glidbult används när oket bara har rörliga kolvar på ena sidan. Inte så vanligt i mc världen.
Kan iofs tänka mej att en dr 650 har enkolvsok, med glidbult.
Jag vill inte ta bort oket bara för att visa dig hur det ser ut, men jag kan försöka förklara.
Och som du säger så har jag ett hål igenom beläggen och där igenom löper glidbulten. Men detta har jag inte rört, jag har inte tagit loss beläggen från glidbulten pga att glidbulten sitter så in i helvete hårt och att det är en "platt-skruv" (alltså en "minus-skruv" en sådan man använder en plattmejsel till för att lossa)
Det är på andra sidan av belägget som det har lossat. Där är bara en hake som löper i ett spår, men det spåret upphör där skivan börjar och fortsätter på andra sidan skivan för det andra belägget. Tar man då bort skivan han beläggen trilla ur och bara hänga i glidbulten. Och det var det som hände mig, och det var ett jäkla pill att få dit dom igen utan att kunna lossa glidbulten...
Fattar du?
Hojen är provbromsad och allt går som det ska!
Yes, jag har tvåkolvsok (fram) med båda kolvarna på vänster sida. I regel mycket dålig broms, en av anledningarna till att jag ska byta till sexkolvsok.
Du tänker nog på brombelägg stiftet. Glidbult används när oket bara har rörliga kolvar på ena sidan. Inte så vanligt i mc världen.
Kan iofs tänka mej att en dr 650 har enkolvsok, med glidbult.
Beringer oket är ju redan köpt och varför måste man bromspumpen? ...för att den inte klara sådana volymer eller?Men ett beringer 6 kolvsok är nog lite väl överdrivet! Då måste du byta skiva och bromspump också.
Testa plocka ut kolvarna och smörj dom med bromsoksfett, sätt på ett par bra belägg, samt ny bromsvätska och en ordentlig luftning.
verkstäder ska man inte lita på, betalt tar dom också, bromsen funkar ju bättre än innan så varför klagaHaha du måste ju trolla? Haha om inte så lämna in hojen på verkstad för att du ska hålla på med bromsarna låter riktigt farligt
Beringer oket är ju redan köpt och varför måste man bromspumpen? ...för att den inte klara sådana volymer eller?
...skiva är det minsta problemet, hojen ska byggas om till motard ändå.
Ja jag kunde inte komma på nåt annat namn än glidbult så det fick bli det, men bromsbeläggstift it is then
Borde inte vara något problem att fräsa en ny pump, men det ska jag nog inta snacka om i den här tråden för då tror ni jag är helt galen...Originalpumpen kommer inte klara av volymen nej.
verkstäder ska man inte lita på, betalt tar dom också, bromsen funkar ju bättre än innan så varför klaga
För att ingen människa på jorden hade fått av beläggen om oket suttit fast i hojen. Som jag har sagt ett flertal gånger så har glidbulten en minus-skalle. Om jag hade lagt hojen ner och pallat upp oket kanske det hade gått att få av skruven men det gick ju inte ens på arbetsbänken.Men varför tog du överhuvudtaget loss bromsslangarna från oket? Skulle iaf aldrig jag göra för att byta belägg Men åandrasidan så ser förmodligen mina ok annorlunda ut mot dina
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |