johan.lindgren
Medlem
Nu känner jag att jag skitit till det riktigt ordentligt, jag petade ihop en slangkoppling för att synka mina fyra förgasare... Jag behövde en hyfsat lättflytande vätska till slangarna och många tycks ha använt sig av vatten med färgmedel för detta, men jag tänkte prova med bromsvätska, som är lite mer trögflytande och antagligen inte fullt så skadligt för maskineriet om det går åt pipan. Det gick förstås åt helvette när jag startade hojjen och jag såg att den sög in bromsvätskan på nolltid in (via insugsgummit) till cylindrarna (en av slangarna hade släppt!) Jag tror inte motorn var igång mer än 2 sekunder men 1/3 av bromsvätskan (kanske 4-5ml) sögs in i motorn. Nu här efter att öppet ha dumförklarat mig till höjden känns det som - Hur gör jag nu..? Är det bara att ta i sär hela jäkla motorn eller räcker det med att låta det rinna ner i tråget och dumpa oljan - fylla på ny olja och dumpa den också för att bli av med eventuella rester och slutligen i med ny olja igen, eller hur pass skadligt är bromsvätskan här?
Sent from my Xperia Pro using Tapatalk
Sent from my Xperia Pro using Tapatalk