sandstream
Guest
Nej, vi känner inte varandra vad jag vet.Oldman skrev:Hmmm Du är bara för mycke!!Vad håller ni (du) på med? Och känner vi varandra! Efter som att du nämnde ett av mina barn .
Har ingen aning om du har barn eller inte utan det var ett exempel, mao påhittat för att försöka förklara vad jag menade....
Du menar deras jobb antar jag, inte hur de beter sig.Oldman skrev:Och du!!! visst startade denna tråd om trafikpolisen och deras sätt att bete sig? Eller var det om bortsprungna barn .
Du får det att låta som att den enskild polisen är någon jäkla sheriff som själv bestämmer att nu ska jag nog åka till Brostugan....
Och varför inte då? Vart går gränsen?Oldman skrev:Och inte ska man behöva få böter och en ombesikning bara för att man inte har godkända miniblikers och en liten nr plåt.
Inget lyse fram, inget lyse bak, ingen ljuddämpare....
Det finns lagar och bryter man mot dem får man räkna med ett straff.
Inser man inte det kan jag förstå att man blir sur...
"Råkar" köra lite för fortOldman skrev:Inte roligt heller att tappa körkortet och få böter,och har man otur kan man tappa sitt jobb!När man råka köra lite för fort på en 70 väg.
Om det nu är så att man är beroende av sitt kökort i jobbet så "råkar" man inte kör 101 på en 70 väg, då tar man det försiktigt istället.
Skojar du eller?Oldman skrev:Alla som nu kör en vet hur svårt det kan vara att hålla en jämn fart på en 70 90 eller 110 väg: jag vill nog påstå att ingen kan hålla rätt fart på dessa vägar, sporthoj eller custom.
Klart som korvspad att alla normal människor kan det.
Sen är det en helt annan sak om man väljer att göra det eller inte.