Brostugan 2005

sandstream

Guest
Oldman skrev:
Hmmm Du är bara för mycke!!Vad håller ni (du) på med? Och känner vi varandra! Efter som att du nämnde ett av mina barn :va .
Nej, vi känner inte varandra vad jag vet.
Har ingen aning om du har barn eller inte utan det var ett exempel, mao påhittat för att försöka förklara vad jag menade....

Oldman skrev:
Och du!!! visst startade denna tråd om trafikpolisen och deras sätt att bete sig? Eller var det om bortsprungna barn :rullandeu.
Du menar deras jobb antar jag, inte hur de beter sig.
Du får det att låta som att den enskild polisen är någon jäkla sheriff som själv bestämmer att nu ska jag nog åka till Brostugan....

Oldman skrev:
Och inte ska man behöva få böter och en ombesikning bara för att man inte har godkända miniblikers och en liten nr plåt.
Och varför inte då? Vart går gränsen?
Inget lyse fram, inget lyse bak, ingen ljuddämpare....
Det finns lagar och bryter man mot dem får man räkna med ett straff.
Inser man inte det kan jag förstå att man blir sur...

Oldman skrev:
Inte roligt heller att tappa körkortet och få böter,och har man otur kan man tappa sitt jobb!När man råka köra lite för fort på en 70 väg.
"Råkar" köra lite för fort :rofl
Om det nu är så att man är beroende av sitt kökort i jobbet så "råkar" man inte kör 101 på en 70 väg, då tar man det försiktigt istället.

Oldman skrev:
Alla som nu kör en :squid vet hur svårt det kan vara att hålla en jämn fart på en 70 90 eller 110 väg: jag vill nog påstå att ingen kan hålla rätt fart på dessa vägar, sporthoj eller custom.
Skojar du eller?
Klart som korvspad att alla normal människor kan det.
Sen är det en helt annan sak om man väljer att göra det eller inte.

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Superbee skrev:
come on boys nu ska vi inte gnälla, startade ju egentligen den här tråden för att få igång lite "inför Brostugan 2005"

men vad hände? :confused:

Cheer up :)

Vilka kommer vara där först o fika/få böter i år? :gnissla
Roligare vägar till Sigtuna :tummenupp

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Oldman skrev:
Hmmm Du är bara för mycke!!Vad håller ni (du) på med? Och känner vi varandra! Efter som att du nämnde ett av mina barn :va .

Och du!!! visst startade denna tråd om trafikpolisen och deras sätt att bete sig? Eller var det om bortsprungna barn :rullandeu.

Och inte ska man behöva få böter och en ombesikning bara för att man inte har godkända miniblikers och en liten nr plåt.

Inte roligt heller att tappa körkortet och få böter,och har man otur kan man tappa sitt jobb!När man råka köra lite för fort på en 70 väg.

Alla som nu kör en :squid vet hur svårt det kan vara att hålla en jämn fart på en 70 90 eller 110 väg: jag vill nog påstå att ingen kan hålla rätt fart på dessa vägar, sporthoj eller custom.

Nu lägger jag ner denna naiva tråd och hoppas att vi träffas i sommar och ta en :fyllisar med alla roliga typer som kör :squid? ha det :tummenupp

MVH Oldman :tomten

Alltså.. Du måste skoja?

*Här skulle det egentligen vara en lång text med en massa exempel och argument men insikten om oförmågan att nå in/fram tog över*

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
savage skrev:
Är det trafikpolisens jobb att leta efter bortsprungna barn? :tungan

Det är alla polisers jobb och det är en stor fördel att vara hojburen i det läget, tro mig.

Oldman

Guest
sandstream skrev:
Nej, vi känner inte varandra vad jag vet.
Har ingen aning om du har barn eller inte utan det var ett exempel, mao påhittat för att försöka förklara vad jag menade....

Du menar deras jobb antar jag, inte hur de beter sig.
Du får det att låta som att den enskild polisen är någon jäkla sheriff som själv bestämmer att nu ska jag nog åka till Brostugan....

Och varför inte då? Vart går gränsen?
Inget lyse fram, inget lyse bak, ingen ljuddämpare....
Det finns lagar och bryter man mot dem får man räkna med ett straff.
Inser man inte det kan jag förstå att man blir sur...

"Råkar" köra lite för fort :rofl
Om det nu är så att man är beroende av sitt kökort i jobbet så "råkar" man inte kör 101 på en 70 väg, då tar man det försiktigt istället.

Skojar du eller?
Klart som korvspad att alla normal människor kan det.
Sen är det en helt annan sak om man väljer att göra det eller inte.
Jag kanske är onormal jag som bor i norrland?? Men du kör säkert lagligt på din gata! Men knappast på andras gator. Som vanligt när det blir en sådan tråd, så finns det alltid de som skall moralpredika och vara så prydlig och laglig i trafiken :va

Jag har kört det mesta som går att köra på två och fyra hjul!Jag har ägt cirka 10 st hojar, allt från custom och harley davidson, Triumph, två st Hayabusor,
suzuki katana 83, två st 93 1100 plus någon fler. Kawazaki 750 82, 900 74 och en 1000 79.

Min erfarenhet i trafiken är att det inte finns någon som kör lagligt

Idag äger fam en Suzuki 1000 R 01, 600 R 01, 750 GSX 98, en fyrhjuling 80cc som barnen leker med, och även en Suzuki 125cc x4 81.

Har även ägt 10tal amerikanska bilar från årgångar 1958 till 1970 och fått priser på dem störe bilutställningar, Även fått ett namn på dem större biltidningarna.

Har även byggt på två st Harley davidson cyklar och fått priser utan att skryta.

Nu slutar vi med pajkastning mot varandra och :fyllisar och ha det trevligt iställe ha det :tummenupp

Marulc

Sommar?
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
KTM 640 SM -04 Akra-kittad
Oldman skrev:
Jag kanske är onormal jag som bor i norrland?? Men du kör säkert lagligt på din gata! Men knappast på andras gator. Som vanligt när det blir en sådan tråd, så finns det alltid de som skall moralpredika och vara så prydlig och laglig i trafiken :va

Jag har kört det mesta som går att köra på två och fyra hjul!Jag har ägt cirka 10 st hojar, allt från custom och harley davidson, Triumph, två st Hayabusor,
suzuki katana 83, två st 93 1100 plus någon fler. Kawazaki 750 82, 900 74 och en 1000 79.

Min erfarenhet i trafiken är att det inte finns någon som kör lagligt

Idag äger fam en Suzuki 1000 R 01, 600 R 01, 750 GSX 98, en fyrhjuling 80cc som barnen leker med, och även en Suzuki 125cc x4 81.

Har även ägt 10tal amerikanska bilar från årgångar 1958 till 1970 och fått priser på dem störe bilutställningar, Även fått ett namn på dem större biltidningarna.

Har även byggt på två st Harley davidson cyklar och fått priser utan att skryta.

Nu slutar vi med pajkastning mot varandra och :fyllisar och ha det trevligt iställe ha det :tummenupp

:corn

Oldman

Guest
Biturbo skrev:
Alltså.. Du måste skoja?

*Här skulle det egentligen vara en lång text med en massa exempel och argument men insikten om oförmågan att nå in/fram tog över*
Hmmm vad menar du Biturbo!!!!

Håller du med mig eller dem som är så präktig och moralis´t eller rent av moralisk :confused:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Härnöante skrev:
Vill man hålla hastighetsbegränsningarna kan man åka kommunalt :tungan .

och efter att ha gått 40 minuter i iskalla natten så kan jag bara kommentera en sak:

KOMMUNALT SUGER!!! :huvet :mad:

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
ceasar skrev:
Jag vågar inte åka dit pga
1 Min hoj låter för mycket
2 Jag har inga blinkers
3 Jag har plåten i hjulhuset och ingen belysning(än)
4 Blablabalalallbalbla
5 Blablalabakanblaba
Och jag tänker inte göra den laglig för att hänga där.. Kan tänka mig att svänga förbi någonstans där man kan ta en fika utan att bli stoppad. Rosenhill är för långt bort... Donken Tyresö? :näsblod

Och jag åker dit för att:
Jag har " all of the above" så medans jag står och käftar med trafikpolisen så kan ni andra glida förbi utan probs...mitt bidrag till ett humanare sporthojsliv...och ..ja...jag skiter i böterna...det har jag råd med... :tummenupp

Last edited:

Oldman

Guest
thundrace skrev:
Och jag åker dit för att:
Jag har " all of the above" så medans jag står och käftar med trafikpolisen så kan ni andra glida förbi utan probs...mitt bidrag till ett humanare sporthojsliv...och ..ja...jag skiter i böterna...det har jag råd med... :tummenupp
Hmmm det värkar som att du förespråka mer och drakoniska regler i trafiken :arsele :lol

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
Brostugan

Som gammal Stenhamra bo (dvs boendes bortom brostugan) vet jag att onsdags-kvällarna betydde ett trafik-kaos med ganska feta köer för alla som bodde på mälaröarna (fetare än vanligt).

Att ha pekka med laser-pistol på alla möjliga ställen är ju inte bara jobbigt för dom som åkte mc kan jag lova. Mer än 1 gång fick man ju stå på hejdarn och konstatera att det var onsdag.

Om någon skulle behöva ha fram tex en ambulans till mälaröarna en onsdags kväll när brostugan var på topp, blev den ganska försenad.

Ungefär som att campa på nynäsvägen varje onsdag eftermiddag (inte populärt)

Därför tror jag att pekka fick i uppdrag att lösa "proppen".

Tror inte det hade något med modifierade blinkers att göra.

/Nicholas

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Någon som besökt Brostugan i år och kan ge en någorlunda aktuell rapport om hur läget ser ut?
En lösning till polisproblemet vore kanske att byta dag att träffas där till t.ex. tisdag eller torsdag. Om folk då inte kör som dårar lär ju inte farbror pekka dyka upp och sabba? Eller vad tror ni?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA