Brostugan 2005

Oldman

Guest
Rigge skrev:
Hahaha du är bara för mycket

Hmmm!!! Jag måste bara hålla med dig Rigge.

Faan vilka parasiter dem är??? :kulspruta (Trafikpolisen)Tål dem inte och kommer inte att stanna för dem heller :hihi

MVH Oldman :tummenupp

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
sandstream skrev:
Nja, jag gnäller kanske lite mindre än genomsnitts sh-åkaren bara.

"jäkla snuten ba, han gav mig liksom böter typ för att jag har en sån där skitsnygg miniskylt som är så jäkla cool ba, vicket jäkla ufo typ, kan de inte jaga palmes mördare istället ba liksom" :rolleyes:

Jag har väsentligt större förståelse för en trafikpolis som skriver ut böter inom ramen för sitt yrke än en självutnämnd moralpolis på ett sporthojsforum som så fort polisen omnämns i mindre positiva ordalag ska påtala hur fel inläggsförfattaren har och hur rätt polisen gör.

Blir rätt jobbigt i längden eftersom alla redan vet att det är trafikpolisens jobb att se till att trafiklagen efterlevs. Klart som fan att de är surt att få böter och det har i alla fall inte jag några problem med att höra en vän knorra över. Du kan aldrig få mig att tro att du sken som en sol när du blev av med ditt körkort.

"Ja men självklart ska du få mitt kort konstapeln..du gör ju bara ditt jobb och det mycket bra därtill, ge mig pappret så skriver jag under...å frugan mår bra? :D "

Det är åtminstone ok för mig om du framgent hoppar över dina mest övergräddade moralkakor. ;)

/Olzki

Last edited:

sandstream

Guest
Olzki skrev:
Jag har väsentligt större förståelse... bla bla bla bla bla
Wow, det där måste du har filat på ett tag :hihi

Moralpolis får du gärna kalla mig om du vill, det finns värre saker här i livet.
Jag skriver vad jag tycker och hakar inte på alla andra för att det ska passa dig.

Nej, jag var inte glad när jag vart av med mitt körkort men jag förstod varför och var mest förbannad på mig själv.
Att skylla över sina egna misstag på någon annan är inget för mig och jag är man nog att ta konsekvenserna av mitt handlande.

Det jag har synpunkter på är folk som åker runt med tex en felaktig nummerskylt och när de sedan får böter spelar oförstående och tycker att polisen borde ha viktigare saker för sig.

Skulle vara intressant att se hur dessa personer reagerar när deras eget barn har blivit påkörd av en mc/bil som smet och ingen kunde läsa nummerskylten på för att den var för liten.....

sandstream

Guest
Oldman skrev:
Faan vilka parasiter dem är??? :kulspruta (Trafikpolisen)Tål dem inte och kommer inte att stanna för dem heller :hihi
Men när de ska hjälpa till att leta efter ett av dina barn som sprungit bort i skogen, då duger de? :rolleyes:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
sandstream skrev:

Moralpolis får du gärna kalla mig om du vill, det finns värre saker här i livet.
Jag skriver vad jag tycker och hakar inte på alla andra för att det ska passa dig.

Nej, jag var inte glad när jag vart av med mitt körkort men jag förstod varför och var mest förbannad på mig själv.
Att skylla över sina egna misstag på någon annan är inget för mig och jag är man nog att ta konsekvenserna av mitt handlande.

Det jag har synpunkter på är folk som åker runt med tex en felaktig nummerskylt och när de sedan får böter spelar oförstående och tycker att polisen borde ha viktigare saker för sig.

Skulle vara intressant att se hur dessa personer reagerar när deras eget barn har blivit påkörd av en mc/bil som smet och ingen kunde läsa nummerskylten på för att den var för liten.....

Ska vi bilda en egen klubb, du och jag? :pannkyss

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
sandstream skrev:
Men när de ska hjälpa till att leta efter ett av dina barn som sprungit bort i skogen, då duger de? :rolleyes:

De råkar inte vara så att du kanske rent av råkar vara TRAFIKPOLIS själv... :D

Du hade då passat som en!!! :arsele

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
sandstream skrev:
Kolla vad han citerade först :fatta! :hihi

CHROLO: "Achtung bitte!!" ????
Det kanske du också borde göra... :kocko :fatta!

Inlägg 54:
Nisse_Järnet: "Ingen som hakar på dit med vattenskoter då?"

Inlägg 56:
CHROLO: "Achtung bitte!!"

Inlägg 62:
"Citat:
Inskickat av Nisse Järnet
Ingen som hakar på dit med vattenskoter då?

Glöm inte blinkers bara... "

Och det var det inlägget jag citerade.
Så innan du gapar kan du ju kanske kolla fakta...
Vad är det man säger om att kasta sten i glashus?!? :)

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Nr:18 skrev:
Ska vi bilda en egen klubb, du och jag? :pannkyss

Har varit ordf. för en förening och kan hjälpa er på traven lite. Först bör ni specificera ett syfte med föreningen och vidare sedan upprätta stadgar för densamma.

Syfte:
En klubb för inbördes beundran av självutnämnda moralväktare.

§ 1 Du skall inga andra Gudar hava jämte polisen.

§ 2 Du skall inte missbruka Herrens, din polis, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn. Och gör man det har man enbart sig själv att skylla.

Ni kan fortsätta fylla i själva...;)

/Olzki

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Resursbrist - inte här..

savage skrev:
Är det trafikpolisens jobb att leta efter bortsprungna barn? :tungan

Det har dom inte tid med...
Senaste (=sista) gången jag var vid Brostugan, 2003 alltså, räknade jag till 23 poliser från Brommaplan till Brostugan, (har glömt antalet blå-vita bilar och BMW..)
Finns säkert bättre sätt att använda resurserna. Visst var det lite stökigt, men 23 st Haffa för några hojar???
Kläm åt de värsta så löser sig troligen problemet..

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
sandstream skrev:

1) Moralpolis får du gärna kalla mig om du vill, det finns värre saker här i livet.

2) Nej, jag var inte glad när jag vart av med mitt körkort men jag förstod varför och var mest förbannad på mig själv.

3) Det jag har synpunkter på är folk som åker runt med tex en felaktig nummerskylt och när de sedan får böter spelar oförstående och tycker att polisen borde ha viktigare saker för sig.

4) Skulle vara intressant att se hur dessa personer reagerar när deras eget barn har blivit påkörd av en mc/bil som smet och ingen kunde läsa nummerskylten på för att den var för liten.....

Filat?! :confused:

Till saken:

1) Det behöver du inte göra men tydligen finns det fler som skulle uppskatta en viss sparsamhet från din sida. Valet är givetvis ditt.

2) Konsekvenserna får man ta hursomhelst och det är att kräva för mycket att man skall göra det med ett leende på läpparna.

3) & 4) Polisen har begränsat med resurser. Det är för min del mycket viktigt att dessa disponeras på bästa sätt. Jag är inte övertygad om att så är fallet beaktat norrortspolisen agerande i höstas och att så få motorcyklister ändå vållar skada på tredje man till skillnad från annan trafik. Kritiken och engagemanget från polisens sida står i flera fall enligt min mening inte i proportion till ev nyttoeffekter för allmänheten.

/Olzki

ake_fisk

Member and founder of - PoK -
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750
Brostugan??

Ok,dagen idiot fråga: Var ligger Brostugan? och vilken sträcka är "slingerbulten" ??? :confused:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
sandstream skrev:
I Sigtuna brukar det vara mycket hojfolk på onsdagar och det är relativt lugnt.
Jäkligt fint och mycket trevligt folk :tummenupp

Våfflan? Är det inte väldigt mkt krom och skägg där?

sandstream

Guest
raukroland skrev:
Det kanske du också borde göra... :kocko :fatta!
Jag tolkade det som att en person föreslog att man skulle ta vattenskotern dit och att nästa person då skämtade om att man skulle se till att ha blinkers på den.
Så uppfattade du det uppenbarligen inte och det var inte min mening att vara otrevlig.
Trodde bara att det var glasklart vad som menades men tydligen inte.
Sorry!

sandstream

Guest
fazerfun skrev:
Våfflan? Är det inte väldigt mkt krom och skägg där?
Sist jag var där i somras så fanns det några sånna men jag såg betydligt fler sporthojar.
Kanske hade tur :)

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Omg, vilket gäng gnällkärringar..

Kör man som svin med fara för både eget och andras liv, på samma ställe varje onsdag, så är det väl inte speciellt förvånande att polisen väljer att vara där då för att stävja detta. Alla "oskyldiga" som drabbas är det naturligtvis synd om. Men det är ju priset vi™ får betala för dom™ utan omdöme inkluderat GR, GIS och liknande. Inget konstigt med det.

Och ni som gnäller över att ni blir tagna för att ni har olagliga grejer på bågen är ju för roliga.. Håll hojjen laglig så är det väl inte ett problem eller? Det är ju knappast polisens fel att ni bygger om hojen med olagliga prylar!?

Jag är helt övertygad om att polisen skulle försvinna från brostugan om det blev lungt och städat där igen.

sandstream

Guest
Olzki skrev:
Filat?! :confused:

Till saken:

1) Det behöver du inte göra men tydligen finns det fler som skulle uppskatta en viss sparsamhet från din sida. Valet är givetvis ditt.

2) Konsekvenserna får man ta hursomhelst och det är att kräva för mycket att man skall göra det med ett leende på läpparna.

3) & 4) Polisen har begränsat med resurser. Det är för min del mycket viktigt att dessa disponeras på bästa sätt. Jag är inte övertygad om att så är fallet beaktat norrortspolisen agerande i höstas och att så få motorcyklister ändå vållar skada på tredje man till skillnad från annan trafik. Kritiken och engagemanget från polisens sida står i flera fall enligt min mening inte i proportion till ev nyttoeffekter för allmänheten.
/Olzki
1. Precis!
På samma sätt som det är rätt tröttsamt att läsa dina inlägg om moralpaniken.
(Du var väl på nr:18 ganska nyligen angående att leka på allmänna vägar osv, minns inte exakt vad tråden handlade om)
Jag skummar förbi dina inlägg och du kan göra det samma med mina om du inte gillar dem

2. Nu har du nog inte förstått vad jag har skrivit eller så har jag varit otydlig.
Vi tar det igen: OM man medvetet modifierar sin motrocykel så att den inte uppfyller lagkraven och får böter tycker jag personligen att man ska ta sina böter och inte gnälla på polisen.
Däremot tycker jag att det är lite larvigt av polisen att, som i ett av exemplen ovan, bötfälla en helt ny hoj som saknar en reflex där bak.
Har man ett baklyse så syns ju det bättre än en reflex.

3 och 4. Som du kanske vet är min kompis polis och jobbar i norrort, mao har jag en någorlunda insyn i vad som händer på deras jobb.
Trafikpoliserna och de vanliga poliserna ingår inte i samma arbetslag och har inte samma arbetsuppgifter.
Troligtvis har de klagats från boende på vägen ut mot Brostugan där det inte körs lugnt precis.
(Hade jag bott där hade jag kanske också tyckt att det var jobbigt med hojar som bränner förbi i en jäkla fart.)
Pga detta har säkert trafikpolisen och de vanliga polisernas chefer bestämt att man ska göra en insats och därför tilldelat resurser till att övervaka Brostugan.

Trafikpoliser jobbar i trafiken och sitter inte och utreder mord, rån osv.
Därför kommer de alltid att finnas ute i trafiken så länge polisen har den organistation.

Men det som stör mig mest är folk som ena stunden hatar poliser för att när det har varit inbrott i deras hem eller bil tex ropa högt efter att de ska komma och minsann hitta de nedrans tjuvarna bums!

Men det är som sagt mina åsikter och så länge detta forum inte censureras kommer jag att vidhålla dem :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA