Brostugan 2005

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
sandstream skrev:
Nja, jag gnäller kanske lite mindre än genomsnitts sh-åkaren bara.

"jäkla snuten ba, han gav mig liksom böter typ för att jag har en sån där skitsnygg miniskylt som är så jäkla cool ba, vicket jäkla ufo typ, kan de inte jaga palmes mördare istället ba liksom" :rolleyes:

heheheehh :hihi :hihi :hihi
dom gör ju bara sitt jobb :hihi :hihi

sandstream

Guest
TERMINATOR skrev:
heheheehh :hihi :hihi :hihi
dom gör ju bara sitt jobb :hihi :hihi
Nej, de är små smygnazister som drömmer våta drömmar om att få skriva ut en böteslapp för olagliga blinkers till alla hojar de ser :rolleyes: :D

Kan som sagt tycka att de kan ägna sig åt annat men är de trafikpoliser så är de.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Ni som sitter och försvarar polisens agerande vid Brostugan har inte varit där hör jag..............
Kan ta kompisen som exempel, flång ny Duke2.a, 50mil hade den gått. Kom åkandes lugnt med tjejjen bakpå, blev barskt invinkad för kontroll, efter diverse verbala otrevligheter åkte han dit på att fabriken glömt en reflex, böter och ombesiktning blev resultatet.
Hade förvarnat min kompis innan och sa att han borde parkera innan bron där jag ställer min hoj, men han trodde det var lugnt då hojen var helt ny.

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
-PLM- skrev:
Ni som sitter och försvarar polisens agerande vid Brostugan har inte varit där hör jag...

Ok, visa mig var det ligger.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Det är väl inte så där jättemärkligt att polisen pun(g)ktmarkerar brostugan då ett tag rådde ren anarki vid infarten till området. Då bilar som sladdandes la londondimma och motorcyklar stuntandes mellan SL-bussar och svenssonbilar, kronan på verket var väl pajsarn som slog över på bakhjulet så att hojen flög som en flipperkula mellan de parkerade bilarna och publik.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Nu skall jag för ärlighetens skull börja med att påpeka att det varit 2 år sen jag var ute på brostugan.

Det var väll i samma veva som de började punktmarkera stället. Jag har inget emot det, eftersom det var lite VÄL laglöst innan. Men att för den sakens skull hoppa på alla som åker dit är ju onödigt. Något år sedan när jag åkte förbi så hade de ställt upp en massa betongavdelare så det inte gick att parkera som förrut.. Intressant sätt att försöka ändra på saker o ting.

Man får väll ta en sväng dit i sommar o se om det är nått liv.

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
:7peta Det är helt riktigt att haffa "kriminella storgansters" med miniblinkers och sådana där slip-on som låter fruktansvärt!! Det stör ju de känsliga fågelliv som finns intill brostugan.... :rolleyes:

Förr fanns det en praxis inom poliskåren som kallades
"Situationsanpassat tjänstgörningsbeteende" vilket syfte var att skapa en god relation mellan polisen och allmänheten. Det arbetsättet innebar att visa ödmjukhet inför lagöverträdaren och lyssna på dennes argument och värdera dessa samt att man inte strikt tillämpar lagboken...:tummenupp tyvärr får dagens polisasspiranter inte lära sig denna praxis i polisskolan utan skriver ett bötesföreläggande för allt de kommer åt..... Jag känner en kille :rolleyes: som fick 500:- i böter för att han pissade i en buske kl 03.20 en söndagmorgon!! Snacka om paragrafryttare!! :fatta!

Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Kostet78 skrev:
Jag känner en kille :rolleyes: som fick 500:- i böter för att han pissade i en buske kl 03.20 en söndagmorgon!! Snacka om paragrafryttare!! :fatta!

Appropå ingenting har jag pissat i en buske samtidigt som en polis. Bara så ni vet alltså...

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
gsx 1400
Texas Ranger skrev:
Hörde från ägarna i sommras att det var markägaren som ville ha bort oss,om så är fallet så undrar man ju vad han har för deal med farbror blå!
Betongsuggorna kom ju samtidigt som att farbror blå började trakassera hojåkare!
skumt! :pangihuve

e det inte kungen som har marken där? han om någon borde väl vara för motorsport isof.. gubben rejsar ju tydligen friskt på ekerö

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
Slutåkt..
PULKA skrev:
e det inte kungen som har marken där? han om någon borde väl vara för motorsport isof.. gubben rejsar ju tydligen friskt på ekerö
Nä,det är inte kungen, men han kanske tror att han är det! vad vet jag :va
Samma gubbe som har kursgården längre ut på udden, :fatta! ska han ha!

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
sandstream skrev:
Nej, de är små smygnazister som drömmer våta drömmar om att få skriva ut en böteslapp för olagliga blinkers till alla hojar de ser :rolleyes: :D

Kan som sagt tycka att de kan ägna sig åt annat men är de trafikpoliser så är de.

Achtung bitte!! :hej

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
sandstream skrev:
Eller så kan man ha en hoj som följer lagen :rolleyes:
Trist med folk som "bitchar" om att bli "tagna" av polisen när de vet varför.

du menar att man ska skryva dit den där halvmeter stekspaden i arslet igen? :D

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Teo skrev:
du menar att man ska skryva dit den där halvmeter stekspaden i arslet igen? :D

Varför det ?, finns ingen lag som säger att du ska ha den.

Men tydligen så är det typ jätteviktigt med nummerskylt,blinkers och lite annat bjäfs så det du du ju skruva dit..

sandstream

Guest
raukroland skrev:
Blinkers är väl rätt så vettigt att ha på hojen, kan ju vara skönt att slippa bli överkörd när man står mitt i en korsning och ska svänga vänster... :tummenupp
Kolla vad han citerade först :fatta! :hihi

CHROLO: "Achtung bitte!!" ????

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag