Brostugan 2005

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
*DanTheMan* skrev:
Den svenska sommarn e alldeled för kort för att fika bort.Jag föreslår att ni som prompt måste fika istället för att köra ,kombinerar båda genom att ha en termos i ryggsäck med slang till käften.Bullen vet jag inte hur den ska slinka in ...om man inte har en mick jagger käft dvs.

enkelt - släng ner två bullar tillsammans med kaffe i mixern så kan du nog suga i dig med lite övning :tungan

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
R1 Svart 2007
Jag bor inte i Stockholm men har förstått att Brostugan varit en fin möteplats för hojburna. Även om det är kul att bara köra hoj så är den här typen av social samvaro också en väldigt trevlig del. Någon/några borde ta tag i o fixa en alternativ träffpunkt eftersom det är så många som inte vill till Brostugan längre. Risken är ju att det annars försvinner och snuten har vunnit.

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
sandstream skrev:
Eller så kan man ha en hoj som följer lagen :rolleyes:
Trist med folk som "bitchar" om att bli "tagna" av polisen när de vet varför.
Ja om man vill ha en helt original hoj så varsågod. Men jag byter gärna avgassystem och blinkers och sånt godis, och det räcker för att få böter. och om du tycker att det är att BITCH så :arsele på dig!!!!!!!!!!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Har aldrig blivit polisiärt antastad där trots att åkdonen varit mer eller mindre allmänfarliga men jag kanske åker till nån annan Brostuga. :confused:

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Man kan väl göra någon sorts PM/SMS-lista så att inte polisen kan få reda på vart man träffas.
Visserligen kommer väl polisen komma dit förr eller senare om det är mycket hojfolk på samma ställe, men de har inte samma "beredskap" som vid brostugen.
Jag har för mig att bilåkarna på zatzy har någon sorts sms-lista så att det inte ska komma så mycket publik till streetracen.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
ceasar skrev:
Man kan väl göra någon sorts PM/SMS-lista så att inte polisen kan få reda på vart man träffas.
Visserligen kommer väl polisen komma dit förr eller senare om det är mycket hojfolk på samma ställe, men de har inte samma "beredskap" som vid brostugen.
Jag har för mig att bilåkarna på zatzy har någon sorts sms-lista så att det inte ska komma så mycket publik till streetracen.

Fan det är ju sjukt att de ska behöva vara så för en mcträff?

Jag menar, okej om det är streetrace, men vafaaan!

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Jag är helt inne på Dan the man's linje.

Man betalar väl ändå lån och försäkring för att köra och inte för något slags "se på mig syndrom" ???
Dessutom blir man varm, svettig och äcklig utan en svalkande fartvind.

Ni som åker till Brostugan och poserar - Köp en glidare.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Caffe skrev:
Jag är helt inne på Dan the man's linje.

Man betalar väl ändå lån och försäkring för att köra och inte för något slags "se på mig syndrom" ???
Dessutom blir man varm, svettig och äcklig utan en svalkande fartvind.

Ni som åker till Brostugan och poserar - Köp en glidare.

Jo, men det kan ju vara roligt att snacka lite skit ibland också. Sen så är det roligare ju fler man är, tycker jag iallafall...

Det är ju soft att åka från jobbet direkt till brostugan, möta upp lite folk, snacka lite skit och sen åka en sväng..

sandstream

Guest
Hornet skrev:
Ja om man vill ha en helt original hoj så varsågod. Men jag byter gärna avgassystem och blinkers och sånt godis, och det räcker för att få böter. och om du tycker att det är att BITCH så :arsele på dig!!!!!!!!!!
Läs igen och läs rätt! :)
Jag menade att om man göra sånna förändringar på sin hoj och vet att det är olagligt så är det fjantigt (bitchigt) att gnälla när man får böter.
Min hoj är knappast original och den dag jag får böter för det så kommer jag inte att gnälla.

BadToy skrev:
Då e jag oxå en BITCH :tummenupp :arsele :tummenupp
Det visste vi redan ;)

sandstream

Guest
I Sigtuna brukar det vara mycket hojfolk på onsdagar och det är relativt lugnt.
Jäkligt fint och mycket trevligt folk :tummenupp

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
sandstream skrev:
I Sigtuna brukar det vara mycket hojfolk på onsdagar och det är relativt lugnt.
Jäkligt fint och mycket trevligt folk :tummenupp

Jag brukar ta en sväng på onsdagarna men det är inte så många sporthojar där inte.... skulle vara roligare om man kunde få lite fler att dyka upp dit!

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
Om ni vill åka liiite längre, kan man ju susa ner för gamla riksettan ner förbi nyköping och vidare in i kolmården för att stanna på en fika vid oskarshäll.
riktigt fin utsikt, och rolig väg skogen.
vill man åka den bästa vägen ska man åka ner förbi kolmårdens djurpark och längs bråviken, för att sedan svisha under järnvägen och upp till fiket vid oskarshäll.

men det kanske är en för lång tur för sthlmare.. (ca 15mil enkel)

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Joeni skrev:
Om ni vill åka liiite längre, kan man ju susa ner för gamla riksettan ner förbi nyköping och vidare in i kolmården för att stanna på en fika vid oskarshäll.
riktigt fin utsikt, och rolig väg skogen.
vill man åka den bästa vägen ska man åka ner förbi kolmårdens djurpark och längs bråviken, för att sedan svisha under järnvägen och upp till fiket vid oskarshäll.

men det kanske är en för lång tur för sthlmare.. (ca 15mil enkel)
30 mil för en fika..... :va

Då måste det vara grymt rolig väg...

(inte för att det rör mig eftersom jag inte bor i STHLM, men ändå...)

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Hornet skrev:
Avgassystemet finns det lagliga eftermarknads av.. Så även blinkers...

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Firefly skrev:
30 mil för en fika..... :va

Då måste det vara grymt rolig väg...

(inte för att det rör mig eftersom jag inte bor i STHLM, men ändå...)

En 15mils tur enkel resa är inget ovanligt.. :tungan

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
det är ju godare när man är lite hungrig... :)
och vägen är mkt rolig, iaf efter jönåker (sett strul?) och neråt.
finns dessutom ett par 90vägar i nyköpingstrakten där 120km/h är en smärre omöjlighet pga böjarna = körkortsvänligt men utmanande.
dock var de lite risiga somras.. :(

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Joeni skrev:
det är ju godare när man är lite hungrig... :)
och vägen är mkt rolig, iaf efter jönåker (sett strul?) och neråt.
finns dessutom ett par 90vägar i nyköpingstrakten där 120km/h är en smärre omöjlighet pga böjarna = körkortsvänligt men utmanande.
dock var de lite risiga somras.. :(
Lysande småvägar, sväng av E4 i Södertälje, Pershagen (eller börja med bulten och ta färjan, kör via Vagnhärad/Trosa på gamla riksettan, genom Nyköping, sväng av innan Nyköpingsbro (trist väg men mindre blåvitt), i Jönåker kör mot Kvarsebo, underbara hojvägar hela vägen till Kolmården.

sandstream

Guest
Rigge skrev:
Hahaha du är bara för mycket :rofl
Nja, jag gnäller kanske lite mindre än genomsnitts sh-åkaren bara.

"jäkla snuten ba, han gav mig liksom böter typ för att jag har en sån där skitsnygg miniskylt som är så jäkla cool ba, vicket jäkla ufo typ, kan de inte jaga palmes mördare istället ba liksom" :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha