Brostugan

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
eisbaer skrev:
Åk dit och skaffa dig en egen uppfattning?
Det är ett bra ställe om man vill kolla in snygga hojjar o bilar helt enkelt, om man dessutom vill ta en kaffe i solen så skadar ju inte det. Förstår inte varför folk e så jävla aggro på Brostugan, verkar vara mode. Potatoes stuntar inte där mer så då är det värdelöst..?

aggro? Nja, det vet jag ju inte om jag är direkt. Har en hel del vänner som hänger där faktiskt :D
Men Brostugan har aldrig direkt legat "vägen förbi", då jag bodde i Enköping innan.
Vill jag kolla på snygg hoj knallar jag ju bara ner i garaget förresten :bow :kär
Jovars.. någon gång hamnar man ju säkerligen där.
Det var mest bara det att det där var vad jag hade hört om Brostugan.. Ingen rök utan eld.. väl?

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
eisbaer skrev:
Inte ditt men större delen av potäterna sysslade med det? Ser inget fel i det egentligen, men det måste ju vara därför ni dissar brostugan numera. Om det nu är för mkt "krom och puts", vad nu det innebär, vad gjorde ni där innan? Ni parkerade alla era hojjar på busshållplatsen och stuntade sen till publikens förtjusning, ni var där för att visa upp er. (Fortfarande inget fel med det) Och visst är det surt att snuten är där eftersom lirare med schyssta (olagliga) byggen inte vågar visa sig där längre, men fortfarande en trevlig mötesplats.

Tror du missade hela poängen av mitt inlägg.....

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Liwa1 skrev:
Tror du missade hela poängen av mitt inlägg.....

Och det var att du endast kör mc på onsdagskvällar och därför hellre spenderar dina få motorcykel-timmar någon annanstans.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Värst vad alla klagar då! Om det är för mkt glidare där (ni som har nåt emot dem) så åk dit då och förbättra sporthoj/glidarförhållandet istället för att stanna hemma!

Brostugan är ju den perfekta samlingsplatsen för fölk med samma intresse. Jag ska dit nästa onsdag, då kommer min 250 finnas där för att beskådas :D Vem mer ska dit?

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såldes för att betala studier på Hawaii
Kanske tar mig ut till Brostugan, det var ett tag sedan sist. Först och främst är det inte säkert att jag är i Stockholm på onsdag och är jag i Stockholm så beror det helt på vädrets makter om jag orkar ta mig dit. Har nämligen ingen hoj som jag behöver oroa mig för att få böter på.

zussi

TELGETOK
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 600
Jag har varit på Brostugan sen 15 år tillbaks. (Jag är 30År idag)

Då i början så var jag främst där för att kolla bilar och fika...sen har man ju fortsatt.

Jag tycker att det är ett bra ställe, Viljan är ju fri va? ;)

Trekanten i Mariefred är oxå ett bra alternativ på Onsdagar.

Huvudsaken är ju att man trivs... och ska vi verkligen svika De som driver stället?

Nae ingen bojkott från min sida iaf.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
eisbaer skrev:
Och det var att du endast kör mc på onsdagskvällar och därför hellre spenderar dina få motorcykel-timmar någon annanstans.

Du missar hela tiden poängen eller vill bara fjanta dig.

Åker hoj nästan varje dag och åker hellre en fjantar mig med en fika varje onsdag på ett ställe där jag inte finner det intresant att var på. Kafferep är inte min grej, utan min grej är att KÖRA hoj och gärna 7 dagar i veckan

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Liwa1 skrev:
Du missar hela tiden poängen eller vill bara fjanta dig.

Åker hoj nästan varje dag och åker hellre en fjantar mig med en fika varje onsdag på ett ställe där jag inte finner det intresant att var på. Kafferep är inte min grej, utan min grej är att KÖRA hoj och gärna 7 dagar i veckan

=) Nog en kombination.
Är det fjantigt att ta en fika? =) Aiight, då ska jag sluta tjata.
:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...