Brostugan

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
eisbaer skrev:
För att ni inte kan köra på slangen fram och tillbaka bland folkmassorna längre.

Kan vara så. För det är det vi brukar göra. Gärna där det är mycket barn. Gärna fastnaglade i asfalten så att de är lättare att träffa.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Varför hänga på Brosugan och titta på HD-krom och fula poliser ?
Jag vill åka hoj på onsdagar och inte titta på ointressant amerikansk ingenjörskonst från 2:a världskriget !

/Nitrous

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Att de aldrig ger sig?! Förstår inte hur deras prioriteringar ser ut när de ena sekunden klagar på hur underbemannade de är och nästa sekund rent ut sagt möler ut snutar vi brostugan. Får inte det att gå ihop. :confused: [/B][/QUOTE]

Håller med om det vi var i Ängelholm förra lördan på lite illegal street racing.
Det kom förvisso bara 2 bilar en med 2 tusse i och en pike med 5-6 man i och de skulle stå där hela natten.
Fastän vi hade kört tillbaka till Helsingborg och halvvägs tillbaka var det ett par äckelbilar som hakade på också det hade de resurser till....
Ja jag vet att street racing är olagligt.... :fakta

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Varför åka till brostugan???
Testa våflan i Sigtuna på Onsdagar mindre blå/vit och roligare vägar i dom trakterna.
Man åker dit ta en glass tittar på hojar, båtar och snygga och rika brudar :kär och sen inom 10 min kan man köra riktigt smalt och krokigt :rock

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Nitrous skrev:
Varför hänga på Brosugan och titta på HD-krom och fula poliser ?
Jag vill åka hoj på onsdagar och inte titta på ointressant amerikansk ingenjörskonst från 2:a världskriget !

/Nitrous

Ja för det är ju bara HD där :confused:
Du åker bara mc på onsdagar antar jag eftersom det inte går att köra krokigt andra dagar.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Freppa skrev:
Kan vara så. För det är det vi brukar göra. Gärna där det är mycket barn. Gärna fastnaglade i asfalten så att de är lättare att träffa.

Nips, har aldrig hänt, var inte därför ni slutade åka dit, var inte därför ni var där.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jo, det var det visst det. Det, samt att slå gamla pensionärer. Hårt. Samt att håna Kyckling. Kyckling är en dålig människa!

Oxigen

Dåre & Moppefucko
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Kx250 -02 & en räser
Jag va där igår... Poliser överallt och en kompis torskade. Han har en aerox med det mesta som finns i trimväg och poliserna va ju självklart tvugna att testa, så vi varnade att den accar bra men snuten bara äsch, en scooter haha typ. Fan va kul det va när han drog iväg... Bakhjulet direkt och han höll på att dra över :tummenupp . Sen vågade han knappt gasa nått så han sa att den gick i 76 och han var helt skakis när han kom tillbax med scootern :D

Kongo: Såg en buell som blev stannad med skylten i hjulhuset.... Va det din polare?

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
capoeira-R1 skrev:

Testa våflan i Sigtuna på Onsdagar mindre blå/vit och roligare vägar i dom trakterna.
Man åker dit ta en glass tittar på hojar, båtar och snygga och rika brudar :kär och sen inom 10 min kan man köra riktigt smalt och krokigt :rock
DÄR syns vi!! :tummenupp

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
craze skrev:
Då är vi två!
Igår var det fyra polisbilar, två mc-poliser vilket resulterade i sammanlagt 10 poliser där.
Jag stannade till vid brostugan en snabbis igår för att konstatera att det lär inte bli så många besök där i år heller.
Förutom blåljusen så håller ju trenden i sig att minst 50% av dom som är där är 18-åringar med keps som lånat farsans bil.

Åxå hört den beskrivningen av folket på stället. 18åriga killar med pappas bil och fjortisar med trimmade moppar, ungefär..

Snutar på det dessutom.
Känns inte som att det är någonting som drar direkt.. då jag inte riktigt uppskattar vare sig fjortisar eller vråliga "småkillar" eller snutar som bara står och hänger istället för att lösa brott.
:mattias

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Tinatjejen skrev:
Åxå hört den beskrivningen av folket på stället. 18åriga killar med pappas bil och fjortisar med trimmade moppar, ungefär..

Snutar på det dessutom.
Känns inte som att det är någonting som drar direkt.. då jag inte riktigt uppskattar vare sig fjortisar eller vråliga "småkillar" eller snutar som bara står och hänger istället för att lösa brott.
:mattias

Åk dit och skaffa dig en egen uppfattning?
Det är ett bra ställe om man vill kolla in snygga hojjar o bilar helt enkelt, om man dessutom vill ta en kaffe i solen så skadar ju inte det. Förstår inte varför folk e så jävla aggro på Brostugan, verkar vara mode. Potatoes stuntar inte där mer så då är det värdelöst..?

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
eisbaer skrev:
För att ni inte kan köra på slangen fram och tillbaka bland folkmassorna längre.

Oja, mitt motto har alltid varit att köra som svin bland folk och göra w & s bland barn och annat "löst " folk.....

Det har blivit för mycket krom och puts lirar stuket och kafferep där ute med massa Poliser som över vakar allt och alla. Ser inte tjusningen i att ÅKA hoj där.

Varför tillbringa en onsdagskväll i en polisfålla eller surpla kaffe när glädjen finns i att KÖRA hojen och då kan "leka" eller köra hela kvällen istället.

Där är svaret, i alla fall när det gäller mig. Kan ej tala för alla jag åker med

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Brostugan är skit numera inte värt resan dit. Kromslädar och poliser/skurkar som skriver upp regnr. Onsdagsgasset är mkt bättre :)

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Men herregud, vad tjatar ni om...
Det är väl kul att åka till Brostugan en Onsdag då och då, kolla in schyssta byggen, ta en fika och snacka lite skit.
Fluktar ju hellre in en seriöst byggd HD eller Hot-Rod än en R1:a med miniblinkers och liten regplåt... Fast iof, då är jag ju motorcykelintresserad och inte enbart sporthojsintresserad...
Persåkers Onsdagsträffar rekommenderas även!

Släpp sargen och kom in i matchen! Alla Motorheads oavsett emblem på tanken bör hålla ihop!

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
För några år sedan (säkert -99) så var det 2 personer som åkte fram och tillbaks på bakhjulet sittandes på tanken, stående på sadeln och på många andra kreativa sätt. 1 av dessa ramlade och hojen for som en flipperkula mellan bilarna.
Är det nån här som känner igen sig? :confused:

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Kan ju bara säga på ren fjortisstockholmska: Brostugan faller fett!!

Varför åka dit och bara glo på en massa mögel och utsätta sig för länsmans trackningar,dom har ju fler än en gång klargjort att hojarna ska bort ifrån stället??

Nä, tacka vet ja att ÅKA istället....stå å poza,det gör vi när vi tar ett pitstop imellanåt

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Skaffa ett eget bötesböock och kontra med att skriva ut en bot på 400 spänn för hans fula snutfeja!!!.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Liwa1 skrev:
Oja, mitt motto har alltid varit att köra som svin bland folk och göra w & s bland barn och annat "löst " folk.....

Det har blivit för mycket krom och puts lirar stuket och kafferep där ute med massa Poliser som över vakar allt och alla. Ser inte tjusningen i att ÅKA hoj där.

Varför tillbringa en onsdagskväll i en polisfålla eller surpla kaffe när glädjen finns i att KÖRA hojen och då kan "leka" eller köra hela kvällen istället.

Där är svaret, i alla fall när det gäller mig. Kan ej tala för alla jag åker med

Inte ditt men större delen av potäterna sysslade med det? Ser inget fel i det egentligen, men det måste ju vara därför ni dissar brostugan numera. Om det nu är för mkt "krom och puts", vad nu det innebär, vad gjorde ni där innan? Ni parkerade alla era hojjar på busshållplatsen och stuntade sen till publikens förtjusning, ni var där för att visa upp er. (Fortfarande inget fel med det) Och visst är det surt att snuten är där eftersom lirare med schyssta (olagliga) byggen inte vågar visa sig där längre, men fortfarande en trevlig mötesplats.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha