Brukar ni maska regnr vid annonsering?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag gjorde det när jag sålde en bil som bara tilltalade skumma element.

Det slutade med att den såldes men aldrig mer besiktades och kördes i flera somrar på dubbdäcken av bärplockare i inlandet...

En bekant som hade ute en bil kom hem från jobbet och hittade ett par skumma snubbar som tittade på.... hans fyrhjuling?
Dom sa att dom var där för att titta på bilen, men dom verkade inte så intresserade av den.
Hursomhelst hade dom inte ringt innan, utan slagit upp adressen och åkt dit.

Han tog bort bilden på bilen där fyrhjulingen syntes.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Nä, det brukar få vara synligt. Folk hittar knappt hit när de fått en vägbeskrivning så risken är liten att någon dyker upp.
Däremot tänker jag på vad som syns i bakgrunden.
Annonser brukar sällan ligga uppe mer än någon dag.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har sett annonser där regg skylten på hojen är dold, men bilen utanför garget är fullt synlig på...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har inte mörkat regnummer när jag annonserat hojar. Men för säkerhets skull har inte hojen stått i mitt eget garage under annonstiden. Kanske överdrivet nojigt med tanke på att det inte varit exklusiva maskiner jag sålt, men det har varit en enkel åtgärd.

Det har iaf inte försvårat affärer eller renderat i stulen hoj. Än i alla fall...

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Har sett annonser där regg skylten på hojen är dold, men bilen utanför garget är fullt synlig på...
Jo, det är nog mest det jag tänker på. När man plåtar rätt in i garaget o får med alla andra hojar. Eller när man fått med grannens bil. En fördel idag är att många bilar är leasade så det är svårt att söka adresser med regnr. Eller man har med sitt namn i annonsen - räcker ibland med förnamn.... ex. Sigurd i en håla som Vilhelmina är lätt att söka på hitta o sedan vidare till ratsit (bara ett ex. vet inte om det finns ngn Sigurd i Vilhelmina)

Även om öppenheten i Sverige kan vara bra, så är det lite nojigt att Bosse Bus kan hitta det mesta om mig - och vara anonym.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sigurd i en håla som Vilhelmina är lätt att söka på hitta o sedan vidare till ratsit (bara ett ex. vet inte om det finns ngn Sigurd i Vilhelmina)

4 st enligt hitta.se

När man skapar inloggnings konto på Blocket för att kunna skicka meddelanden kan man ju hitta på något namn, jag gjorde det för att skoja med en polare som hade en annons ute och tog ett skittöntigt namn, nu kan jag fan inte byta det så om jag ska annonsera så blir det under det påhittade namnet....
Kanske en win ändå...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad ska du sälja nu då?

Nä, men man får inte ut adress från regnummer lika lätt i här som i Sverige.

I Sverige är ju uppgifterna så allmänna att det är bara att söka upp vad man letar efter även om det inte är utannonserat, eller var iaf(?).
Så då är det heller inte så mycket nytta.
Skall man stjäla något så kan man. Men jag äger inget som är så åtråvärt.

Du måste ju ändå lämna ut uppgifter åt den som köper om du ska sälja.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag döljer alltid regnr.
Likadant här har jag märkt.
Tror aldrig jag sett skylten på utflykter resor.
På Facebook där i mot visar alla bilens registreringsnummer på ex Muskelbilar

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jepp, alltid. Vill inte att folk slår regnummer och får fram onödiga uppgifter. Jag uppger heller inte mitt fulla namn eller telefonnummer vid annonsering, just för att jag inte vill att folk söker upp mig på alternativa vägar och kontaktar mig på icke önskvärda sätt/tider.

Annonserar jag på blocket så vill jag endast kontaktas därigenom, de som hör av sig och verkar seriöst intresserade samt uppger telefonnummer ringer jag upp på tider som passar mig, seriösa mail utan telefonnummer besvaras per mail. Verkar personen i fråga genuint intresserad vid det laget så kan de absolut få regnumret för att kolla fordonsuppgifter om de så önskar, men inte dessförinnan. Har man regnummer eller telefonnummer i annonsen så slutar det allt som oftast att någon ringer upp sisådär kl tre på morgonen och frågar "vad är sista pris??", eller så kommer de helt sonika förbi på oamäld visit... Inget jag är intresserad av, så för min del är jag så anonym det bara går när jag lägger ut grejer på annons.

Tillräckligt irriterande att diverse fordonsförsäljare slår upp avställda fordon i sina register och ringer upp på obekväma tider och frågar om de får köpa. En firma är tydligen väldigt intresserade av ett av mina fordon, de hörde av sig för någon månad sedan per sms och undrade om jag var intresserad av att sälja. Jag svarade inte. Sedan dess har de smsat en gång per vecka och frågat "vi fick inget svar, funkar detta nummer??"... Alltså... :dummer Hade jag velat sälja hade jag för det första lagt upp en annons, så har du inte sett nån annons om att mina fordon är till salu så behöver du inte höra av dig på eget bevåg och fråga om de är till salu. Och för det andra, svarar jag inte på din förfrågan så behöver du verkligen inte jaga mig för det gör mig knappast mer säljsugen. Satans jävla kioskmongo... :huvet :dummer :finger

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
4 st enligt hitta.se

När man skapar inloggnings konto på Blocket för att kunna skicka meddelanden kan man ju hitta på något namn, jag gjorde det för att skoja med en polare som hade en annons ute och tog ett skittöntigt namn, nu kan jag fan inte byta det så om jag ska annonsera så blir det under det påhittade namnet....
Kanske en win ändå...
Blir väl ännu rörigare nu när man verifierar kontot med bank id,?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år