Zeb_Macahan
Bettingansvarig
500-700 mil i månaden ?
Då kanske du skall tänka över en gammal häck för 30 000:-
Jag kör 500 mil i månaden med min Nissan Deprimera från år 2000. Den kostade 6000 spänn.
500-700 mil i månaden ?
500-700 mil i månaden ?
De jag hittat som passar in på beskrivningen är:
Volvo S40 2.0T 98-00 (gratis delar, hyffsat hållbara, inte gått långt, noll komfort) Verkar mest intressant just nu.
Bmw E39 523 96-98 (dyra delar, de flesta har gått långt, dyra eftersom de är populära, bättre komfort)
Audi A4 1.8T (Svindyra i förhållande till vad man får eftersom de är populära, gått skitlångt och oftast väldigt smaklöst stylade)
TEXT
En oktavia? Gott om knarrande plast, men bygger på Golf-platta som har något "tåligare" framvagnskonstruktion och för 30lök får du den rätt välutrustad jämfört med konkurrenterna.
Att tänka på då; Bilar med kamrem, är det dyrt/besvärligt att byta?
Volvo 940 nej, Audi 1,8T ja.
(sen är det fattigt med kamrem men det är en annan fråga..)
Audin är ökänd för risig framvagnskonstruktion där länkarmar behöver bytas oftare än bromsar (i princip...)
Volvon är nog underhållsmässigt billigast.
Att en japs skulle vara det optimala vetefaan... Om de nått ner till 30000 och inte är en mikroskopisk liten bil utan en som en normalfet svensson får plats i (Primera, Accord, 626, Camry..) så börjar de faktiskt kräva sitt underhåll. och delarna är INTE! billiga...
En simpel slitdel kan kosta 10ggr som motsvarande europé.
Nissan är nog all time high där det ofta är billigare att få delen tillverkad av en mekanisk verkstad än att köpa en från hyllan..
En oktavia? Gott om knarrande plast, men bygger på Golf-platta som har något "tåligare" framvagnskonstruktion och för 30lök får du den rätt välutrustad jämfört med konkurrenterna.
Att tänka på då; Bilar med kamrem, är det dyrt/besvärligt att byta?
Volvo 940 nej, Audi 1,8T ja.
(sen är det fattigt med kamrem men det är en annan fråga..)
1.8T är inte så vanlig i Octavian men en bra bruksmotor. Undvik 1.4 för den är slöare än en snigel. 1.6 funkar men drar lika mycket eller mer soppa än 1.8T.
Jo en octavia 1.6 -99 har brorsan. Men den tar det ju en halvtimme att göra en omkörning med och den tycker inte alls om att marscha 130+ (Norrland ). Visste iofs inte att det fanns en 1.8T. En sådan kan nog vara riktigt intressant.
Edit: En Almera skulle iofs också kunna vara intressant. Jag har rostlagat morsans så många gånger att jag snart kan svetsa dem i sömnen.
Låt mig gissa: Bakre delen av sidobalken, alldeles bakom bakdörren.
Man hittar bara ett fåtal utan den rosten. Men hittar man en så är det bara att rostskydda lite så är den finemang ett tag.
/ Jens
http://www.blocket.se/goteborg/Honda_Accord_nybes_servad_acc_funkar_29002769.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/helsingborg/H...V_131Hk_5_d_Sv_sald_Mk_28959708.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/orebro/Honda_Accord_Mycket_Frasch_Kolla_Har_28956767.htm?ca=11&w=3
Inga racerbilar, men för de pengarna kan man inte få allt... Om jag skulle köpa en kärra för 30 000 att ha som brukis skulle det bli en sådan eller en Skoda Fabia 1,4 beroende på om jag prioriterade komfort och körglädje, eller bränsleförbrukning.
http://www.blocket.se/stockholm/Skoda_Fabia_1_4__0__Kontant_Rantefritt_28861380.htm?ca=11&w=3
500-700 mil i månaden ?
Jag kör 500 mil i månaden med min Nissan Deprimera från år 2000. Den kostade 6000 spänn.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|