Brytare till bensinpump

#11

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
K7
Chrille skrev:
Nej, snarare att de ska skärpa sig på det området. Precis som på fotbollsfronten så kollar de väl lite extra på vissa områden ibland.

De problem som jag kan råka utför är ju en tippswitch som klipper sprutet för att jag får sladd. Efter EN sån känning/krasch så finns det inget annat alternativ än dödmansgrepp.

Crille kan du ringa mig 0709-85 33 99

/ Ola
 

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Japp, den är tysk. OBS det är en 600 med förgasare. I manualen till UK och US-modeller finns heller ingen brytare till 600-orna. Dock finns det till och med bild på brytaren till 750-modellerna med insprutning.
 

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Ehh.... det är möjligt, men enligt manualen så sitter det inte på GSX-R 600-orna av 97, 98 och 99 års modell men däremot på 750 modeller med insprutning. Tippswitchen beskrivs i de avsnitt som handlar om insprutningen och den finns med i elschemat till 750-modellerna (kopplat till CDI-boxen). Manualen avser US och UK-modeller.

På min 97/98 som är tyskimporterad sitter det heller ingen. Under sadeln finns: Batteri, huvudsäkring/relä/terminal, relä till bränslepump, likriktare/laddningsrelä. Sedan finns inget mer. Dessutom visar praktiska tester att strömen inte bryts när man lägger den ner.

Missförstår vi kanske varandra?
 

#11

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
K7
Har precis pratat med Kenneth Lodnert på SVEMO och efter ivrigt diskuterande och bläddrande i reglementet så kom vi fram till att att förtydligande var på sin plats.
Han kommer att skriva ihop ett sådant om vad som gäller tippströmbrytaren, förgasare, insprut osv. så att alla blir på det klara med om vad som gäller i sommar.

Det är inte exakt samma regler om man har insprut som om man har förgasare :rolleyes:

Fortsättning följer.....


#11 :tummenupp
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Uppdaterad info

Jaha, efter mycket efterforskningar har jag kommit fram till att det bästa alternativet för mig verkar vara att köpa tilt-switch på skroten. Kostnad: en tredjedel till hälften av nypriset.

Följande switchar finns:
Suzuki, art nr: 339 60, 02F00
Slutande funktion vid tilt-over.
Sitter på TL1000S, TL1000R, GSXR750-00 -->, GSXR1000, mfl.
Nypris: 806:-

Yamaha, art nr: 4BH825760000
Slutande funktion vid tilt-over.
Sitter på GTS1000, kanske på flera.
Nypris: 713:-

Ni som har R6 med kithärva: tilt-switch finns integrerat i kithärvan. Denna switch kan ej köpas löst.

Honda, art nr: 35160NKC000
Vet ej funktionen, eller på vilka cyklar den sitter.
Nypris: 719:-

Om man vill ha brytande funktion köper man ett växlande relä på exempelvis Biltema för 20-25:- (art.nr 42-303 eller 42-134 funkar).

Jag kan ev scanna och maila kopplingsschema för den som tycker att det blir för klurigt.

Hoppas detta hjälper er.

/Stefan M
0708-894830
 

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
TL 1000s -97
Såg att någon undrade om den skulle bryta när man åkte med nedlägg...

Njae, centufugalkraften drar ju rakt med hojjens mittlinje, alltså rakt ned i hjulen. Teoretisk sett: om man skulle ha ett glas vatten på tanken skulle det inte rinna över kanten, utan vara plant i glaset. :fakta
 
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Top