Budget 82 000 kr, Uppdrag, hitta hoj

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag tror du gjort ett bra beslut, tycker också att driftkkostnader och förs. premien gör det till ett bra val men så tycker iallfall jag om hojen med! Den skillnaden jag vet om är att 2010 så är motorn svartlackad istället för silver, vilken jag tycker är snyggare!

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Men för fan då!! Nu fick jag en plötslig lust att springa till banken. :mad:

Måste..........stå.......emot..............köplusten!:D

Gillar tyvärr inte utseendet på den. Smaken är som baken. Känns dock som om det borde finnas någon annan hoj förutom BMW F800 ST som inte borde vara alltför dyr för mig att försäkra
men med kåpa.

Känns verkligen som ett i-landsproblem särskilt nu med katastrofen i Haiti, kan iaf glädjas åt att jag skänkt en slant dit.

:tummenupp

Last edited:

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
någon som vet någon som kan turbokonventera en kawasaki z1000 -08? gärna i göteborgsområdet och vad det skulle kosta?

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
Yamaha XT 600 E
Finns det någon "sporthoj" som är bekväm att semestra med? Visst finns det folk som kört jorden runt på t.ex R1 m.m men om någon av sporthojjarna är lite bekvämare än den andra.

Har väl inte riktigt lika stor budget men mycket hinner ändras till våren. BMW F800 ST verkar vara en riktigt "kompetent" motorcykel men är inte helt förtjust i utseendet på den.

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 | Honda VFR 750FJ 1988
Finns det någon "sporthoj" som är bekväm att semestra med? Visst finns det folk som kört jorden runt på t.ex R1 m.m men om någon av sporthojjarna är lite bekvämare än den andra.

Har väl inte riktigt lika stor budget men mycket hinner ändras till våren. BMW F800 ST verkar vara en riktigt "kompetent" motorcykel men är inte helt förtjust i utseendet på den.

Jag har bara testat med R1 och det var inga problem. Jag körde runt i Norge för ett par år sedan med en 99:a.

Och jag är dessutom 2 meter lång.

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
4290:- hel/hel i storstad för en F800ST hos if är minst sagt svårslaget. Förvisso inte världens mest spännande hoj, men vill man ha en hyfsat ny hoj som funkar både till touring, pendling och en bandag eller två per år som inte är dyr att helförsäkra, billig i drift och faktiskt jävligt kul att köra kan inte jag komma på någon bättre.

Drar 0.4 l/m, resonabla servicekostnader, liten service (1000mil) ca 1500:-, stor service(2000mil) ca 2500:-. Ingen kedja att smörja och rolig motor även om 10-15 hp till inte skulle skada.

Men som med alla hojar är det ju framför allt personlig smak som är viktigast, en hoj kan ju va hur "bra" som helst, men om man inte själv gillar att köra den finns det ju liksom inte någon poäng med den ;) Vill man ha en R1 skall man köpa det, vill man ha en F800 skall man köpa det.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC