Budget 82 000 kr, Uppdrag, hitta hoj

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
07_Aprilia_Tuono1000R_04.jpg

halv. 9589:- hel. 18781:-. En av mina absoluta favoriter men även där, verkligheten sätter stop. Dock riktigt fin: http://www.blocket.se/ystad/Aprilia_TUONO_R_19069279.htm?ca=21&w=3

146_0210_01zoom+buell_xb9r_firebolt+right.jpg

Buell XB9R halv. 7698:- hel. 15052:- Den var faktiskt jäkligt snygg. Hur är det med garantier och reparationer med Buell nu när de lagts ner?

Daytona:n är en drömhoj ville bara visa den :tuttar men inte en verklig för mig med tanke på negnirkäsröf baklänges. :banana :näsblod

Köper du en som är begagnad med kvarvarande garanti så täcker återförsäljaren det. Hur har du fått fram den premien som du visar ovan för en XB9R? Jag har min försäkrad hos Folksam och där kostar den inet så mycket. Däremot så varierade premien kraftigt mellan bolagen när jag köpte min. Som Slowroller skriver så kan man köpa många delar genom HD återförsäljare. Tänk docl på att det är HD priser och det piiiip inte billigt. Om du tittar ordentligt på min så är den svarta plasten runt vänster framlampa sprucken och det saknas en flis längstner på den plasten. Probike ville ha 900 - 100 kr för den plastbiten. Nja tror jag väntar lite för det syns knappt. Men det är en rolig hoj med grymt bottendrag. Kanske inte lika bra klipp som i en gixxer eller retta men dock ändå so go. :banana
Och jag har en av de få i Sverige... :yoparty

//Andreas

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Jag skulle köpt mig en BMW F800GS utan att blinka.. Tror jag i alla fall :).

http://www.blocket.se/simrishamn/Bmw_f800gs_25326650.htm?ca=8&w=3

Är mkt snyggare i verkligheten. I alla fall om jag får säga det själv.
Att du sedan även kan köra grus samt på vintern är ju bara ett plus i kanten!
Men kanske inte var en sådan hoj du letade efter...

[YOUTUBE-ID]WQ9TOk20IGE[/YOUTUBE-ID]

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Varför köper du inte en riktig sporthoj och trafikförsäkrar den? Köp något som är lite äldre så sparar du pengar och får mer prestanda.
De där tjejhojarna du tittar på är ändå inte så roliga eller ens snygga...
Min 50öring.

kolla buell hojar!!!!!!!!
Det är väl ändå inget bra tips?

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Varför köper du inte en riktig sporthoj och trafikförsäkrar den? Köp något som är lite äldre så sparar du pengar och får mer prestanda.
De där tjejhojarna du tittar på är ändå inte så roliga eller ens snygga...
Min 50öring.

Det är väl ändå inget bra tips?

Och ditt tips är det bästa? Gillar framför allt kommentaren om tjejhojar. Visar tydligt din inställning till motorcyklar. :blah

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Om man har budgeterat 82000 kronor varför skulle man då köpa en för 50000 som kräver ett helt annat underhåll än nyare hojar? Lätt att få tag i bra gummi till 16" hjulet fram och till 18" bak.:va

För att den e snygg såklart.
Han kan köpa en för 32000 och köra på och ha den fina i vardagsrummet. :D

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Och ditt tips är det bästa? Gillar framför allt kommentaren om tjejhojar. Visar tydligt din inställning till motorcyklar. :blah

Mitt tips är min åsikt, som jag oxå skrev.
Och jag är hojkonsument som Jörgen Karlsson någon gång påpekade, inte någon fetischist.
Hojåkandet bör enligt mig gå fort, vara lite socialt och vara lite av en kick. Till&från jobbet, touring och glidandet förstår jag mig inte på faktiskt.
Buells hojar är av erkänt dålig kvalitet och majoriteten går inte speciellt bra.

Men jag tror att mitt tidigare inlägg säger mer om min inställning till tjejer som kör hoj men tolka det som du vill ;)

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Mitt tips är min åsikt, som jag oxå skrev.
Och jag är hojkonsument som Jörgen Karlsson någon gång påpekade, inte någon fetischist.
Hojåkandet bör enligt mig gå fort, vara lite socialt och vara lite av en kick. Till&från jobbet, touring och glidandet förstår jag mig inte på faktiskt.
Buells hojar är av erkänt dålig kvalitet och majoriteten går inte speciellt bra.

Men jag tror att mitt tidigare inlägg säger mer om min inställning till tjejer som kör hoj men tolka det som du vill ;)

Jag hade inte heller tourat med en "Rat-R1":D

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Köp ingen fejkad harley nu...

En motard då :skrämd Aprilia sxv 550 så kan du prutta i byxan hela sommarn :hihi

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Ingen motard sa jag ju. Det lutar mest mot en blå BMW F800 ST just nu med tanke på att helf. Endast kostar 311:-/mån för mig hos IF!

Last edited:

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Har du provkört hojarna du vill ha överhuvudtaget eller köper du en för köpandets skull?

Jag skulle aldrig välja hoj efter pris&försäkring...utan om jag har x antal kronor att röra mig med så köper jag hellre en äldre båge som jag vet att jag vill ha.

Sen försäkringen kan du ju justera hur du vill...

Vet du med dig att du ofta leker runt och gasar hårt? Se till att helförsäkra och ha låg självrisk men hög premie första året.

Vet du med dig att du troligen är den softare typen som inte krockar så ta en billigare försäkring med dyrare självrisk istället...

Brukar själv få gliringar från polare att jag lägger 16K/år för min zx10r men att pengar skulle va ett hinder för mitt val av hoj förstår jag inte, så det blir ett rätt märkligt resonemang, men jag har förståelse för att inte alla tänker på det viset...

Ut och provkör dina tips så fort det blir vår! :)

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Snor tråden några sekunder eftersom supduken dök upp. Fråga till er som kör denna råcoola hoj: är det genomförbart om man måste att toura 30 mil med en supduke?:fyllisar

inge problem att köra 30mil + med superduke.. är nästan värre med en plastraket där körställningen kan vara påfrestande.

njae, gillar inte varken er-6n eller er-6f. Finns redan alldeles för många sådana på vägarna.

Som folk har sagt innan.. Superduken är fruktansvärt trevlig.. dock tror ja försäkringspremien inte håller vad du har sagt.
ja betalar 6800:- hel/hel för min.. går ner till 5800 i år..
men då bor jag inte i ett jättedyrt område.. bara lagom dyrt =)

Last edited:

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
30mil på sporthoj är inga problem... Det är en fråga om att slappna av medans man kör bara... :)

Min gamla zx7r däremot, va lite jobbigare, men jag körde 6omila-repor med den oxå, med mina 184cm... Inget att rekommendera kanske men det kostar ju alltid att ligga på topp!! :Bugar

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Instämmer med va någorn sa tidigare. Nya tjejhojjar e tråkiga, äldre sporthojjar rockar och kostar i princip ingenting:tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC