Budget 82 000 kr, Uppdrag, hitta hoj

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag har ägt en hel del hojar och Superduken har varit en av dom billigare att försäkra via Bilsport & MC. Skulle lätt kunna tänka mig en sån igen, riktigt rolig hoj.

• Gilla
Reaktioner: SGM

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Du har ju detta alternativet också, en XJR 1300.
Cirka 300:-/mån helförsäkring (Bilsport & Mc) för mig i alla fall.

Bifogat

• XJR1300.jpg
    XJR1300.jpg
    47.5 KB · Visningar: 70

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Min Ducati 916SPS är iofs lite äldre, men jag betalar 3500 Hel/hel och den köpte jag för runt din budget för några år sedan. Min gamla 748 kostade ännu mindre i både inköp och försäkring. Enda nackdelen är väll just att Ducatin kräver lite med service än japsen, men inte speciellt mycket mer om man håller efter grejerna.

Monster S4 kan man ju titta på om du vill ha naket, kostar inte så mycket i försäkring hos Bilsport&MC. Undervärderad hoj med bra pulver (samma motor som 916) och rätt ljud, dock lite till åren men fina och billiga. Det går ju även att hitta nyare S2R 1000DS för de pengarna.. Vet dock inte hur de är i försäkring, men de är billigare i service eftersom de har luftkyld motor med lite mindre maxeffekt än S4, men de är riktigt mulligt roliga i karaktären.

S2R 1000DS
Monster_s2r_1000.jpg

Last edited:

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Suzuki Gladius, Suzuki GSR (lika som hornet säkert?), Kawasaki ER-6, Yamaha fz-6n(lika som hornet säkert?).

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Det blir även svårare att hitta en som är dyrare att försäkra, en av kraven var ju billig försäkring för en 25 åring med kk i 2 år..

Alla hojar han räknar upp är också dyrare än en 500ing i månaden. Så jag tyckte inte han var så konsekvent i sina krav och gick mer på vilken sorts hoj han ville ha. Vet inte om en 05-06 superduke är så mycket dyrare än en z750 08 att försäkra men du får bra jävla roligare för den/de hundringarna extra.

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Hur kan man inte välja Superduke?:näsblod

Jag betalar ca 7000 hel/hel i Malmö.

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Triumph Street Triple -09
Jag har kört min Street Triple i 2 säsonger nu o jag ångrar inte en sekund att jag köpte den! Hur busig o härlig som helst med sin låga vikt o bra vrid i maskinen... och billig försäkring som redan nämnts :tummenupp R-modellen är såklart ytterligare strået vassare med bättre fjädring o bromsar, kika på en sån :)

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Motard är out of the question eller?

Med den budgeten du har kan du få en riktigt fin en och lite ny utrustning och ändå ha lite över :tummenupp
Försäkringen är låg (Jag har 4200hel/hel i centrala Gbg)

Och förbaskat roligt är det så länge det inte rör sig om transportsträckor :)

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Honda Hornet 600 borde inte kosta mer än 6 574:- helförsäkrad för dig hos IF... kolla deras märkesförsäkring.

Honda Hornet kostade för mig exakt hel: 8854:- (737:-/mån).

Ringde till IF idag och kollade lite priser här var svaren jag fick (förgyller med bilder, det är för lite bilder på sporthoj):

IF Märkesförsäkring

Honda-Hornet_action.jpg

Honda Hornet JKZ517 halv:- hel: 8854:- 737:-/mån

triumph_speed_triple_7.jpg

Speed Triple BKN722 halv:- hel: 12556:-

milt_bmw_F800ST_01-600x337.jpg

BMW F800 ST JYJ779 halv:- hel: 3526:- 311:-/mån !! :tummenupp

IF vanlig försäkring

z750-2009.jpg

Kawasaki z750 FAR671 halv: hel: 69 000:-

Josefin Rosenqvist 060-633 52 47.

Öppet

mån-fre 10-21:00

lör 10-18:00

sön 10-18:00

Ska givetvis ringa till andra försäkringsbolag och jämföra dessa modeller.
Just nu lutar det åt BMW F800 ST men mitt hjärta säger Hornet eller Z750. Får la se vad de andra försäkringsbolagen säger :näsblod

Motard är out of the question eller?

Med den budgeten du har kan du få en riktigt fin en och lite ny utrustning och ändå ha lite över :tummenupp
Försäkringen är låg (Jag har 4200hel/hel i centrala Gbg)

Och förbaskat roligt är det så länge det inte rör sig om transportsträckor :)

Tror inte jag är redo för motard än så länge, kanske i framtiden man vet aldrig. :tummenupp

Jag har kört min Street Triple i 2 säsonger nu o jag ångrar inte en sekund att jag köpte den! Hur busig o härlig som helst med sin låga vikt o bra vrid i maskinen... och billig försäkring som redan nämnts :tummenupp R-modellen är såklart ytterligare strået vassare med bättre fjädring o bromsar, kika på en sån :)

Tjejen min sa skarpt ifrån angående den hojen, ingen sittplats för henne... hehe

Last edited:

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
800 ST är en fin och användbar hoj och lite underskattad. Trevliga ägandekostnader ger ett bra 2:a-handsvärde. BMW is da shit!:tummenupp
Jag har 4000 hel/hel men den ligger iofs lite utanför budget.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
En icke bakhjlskörd Superduke! Trodde inte att det gick! :va

Mitt tips är med Superduke! Jag borde igentligen byta, men jag har inte hittat något bättre ännu.

Snor tråden några sekunder eftersom supduken dök upp. Fråga till er som kör denna råcoola hoj: är det genomförbart om man måste att toura 30 mil med en supduke?:fyllisar

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Snor tråden några sekunder eftersom supduken dök upp. Fråga till er som kör denna råcoola hoj: är det genomförbart om man måste att toura 30 mil med en supduke?:fyllisar
Inga problem. Åker betydligt bättre på den än en sporthoj i alla fall. Enda problemet som jag ser är att sadeln är ganska hård. Åker man landsväg så är den inte så fruktansvärt törstig heller. Har kört drygt 28 mil på en tank som längst.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC