Buell 1125 R Turbo?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hm, kamsensorns ingång är TTL-nivå dvs 5 volt. Är det så sensorn är inkopplad?

<edit>Ah, det var för HEI. Men jag ser att sensorerna har en egen "jordpunkt" som absolut inte får blandas in med vanliga jorden.</edit>
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vilken typ av sensor har du? Två-pol eller tre-pol?

Har du två-pol är det inte säkert att du får vettig signal på kam-trigger. Bättre att köra en Hall-sensor (3-pol) för kamsynk. Mindre avståndskänslig och med en såpass -lång- triggerpunkt hade jag valt det istället


Sen får du inte blanda 5v jord, sensor jord och konventionell 12v jord.
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Vilken typ av sensor har du? Två-pol eller tre-pol?

Har du två-pol är det inte säkert att du får vettig signal på kam-trigger. Bättre att köra en Hall-sensor (3-pol) för kamsynk. Mindre avståndskänslig och med en såpass -lång- triggerpunkt hade jag valt det istället


Sen får du inte blanda 5v jord, sensor jord och konventionell 12v jord.

Tretrådig induktiv givare från Bosch. Har jordat skärmen i chassit på ECU:n som också är jordad i ramen, allt enligt instruktionerna från DTA. Återstår två kablar, signal och sensorjord, som jag lagt på respektive stift in i ECU:n enligt manualen. Två saker tror jag kan vara orsaken till mina bekymmer; tändspolen sitter nära kamlägesgivaren samt gemensam signaljord från både vev och kamtrigger.
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Efter samtal med turboAndersson beställdes en Honywell hallgivare från Elfa. Synd bara att jag inte kan köra på Tierp i helgen som planerat:mad::mad:
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Dålig gnista, knappt så den syns trots ett antal olika inställningar. Insignalerna från givarna ser OK ut vad jag kan förstå?

IMG_1825.JPG

När jag testar tändspolarna via diagnostiken i DTA-sprutet så gnistrar det så fiint så:va Någon som har ett förslag vad det kan vara för fel:gnissla
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Ingen film än men ZX9xpress har bevittnat en morrande Buell. Lite grovmappad än och laddar bara 0,5 än men snart så... Och säsongen är över:(

Här är inställningarna som fått den att funka:
General Engine Settings.PNGGeneral Engine Settings 2.PNGMain Ignition Map.PNGMain Fuel Map.PNGManifold Pressure Compensation.PNG
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Boost, vet ej än. Jag fick konstiga siffror från bänken sist jag testade så jag återkommer när jag har något som verkar verklighetsförankrat :confused:
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top