ZX9xpress
Medlem
Jag tror inte värmeutbytet blir speciellt stort, skulle det bli problem så kan jag ju linda avgasröret
Intercooler??
Jag tror inte värmeutbytet blir speciellt stort, skulle det bli problem så kan jag ju linda avgasröret
Intercooler??
Cometic påstår att det ska gå lika bra med tjock toppackning men jag är lite skeptisk vilket du också verkar vara... Kan kanske vara en god ide att byta skruvarna till starkare typ ARP? Då kan man öka åtdragningsmomentet och få högre klämkraft mellan topp och cylinder och därmed minska risken för att blåsa packningen.Tjockare fotpackning 102 gånger utav 100
Tack för tipset! Jag har faktiskt inte gjort något med kopplingen än då byggtakten är lite långsam... Jag satte i hop hojen i somras för att testa hur den nya svingen funkade. Annnars hade jag inte gjort mer ät motorn än att installera en Power Commander 5. Har sneglat på denna koppling, men priset avskräcker en del: http://www.haysmachineonline.com/buell-1125r-convertable-clutch/Oops, kopplingen löste du säkert för ett år sen såg jag nu..
Cometic påstår att det ska gå lika bra med tjock toppackning men jag är lite skeptisk vilket du också verkar vara... Kan kanske vara en god ide att byta skruvarna till starkare typ ARP? Då kan man öka åtdragningsmomentet och få högre klämkraft mellan topp och cylinder och därmed minska risken för att blåsa packningen.
Jag råkade beställa ett par packningar när jag pratade med Cometicingenjören på telefon men idén med spacer i botten av cylindern är definitivt inte skrotad än..
Om man lägger en spacer i botten av cyllen så flyttar man anliggningsytan där kolvringarna går vilket medför honing samt nya ringar, vilket kanske är en bra idé hur som helst
Om man lägger en spacer i botten av cyllen så flyttar man anliggningsytan där kolvringarna går vilket medför honing samt nya ringar, vilket kanske är en bra idé hur som helst
Använder inte många en biltemapump
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |