Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Blev en liten runda idag med. :D
Man letar ju varje ursäkt att åka lite. :banana

Fusk! Så har en annan fått sitta och ruttna på kontoret hela dagen och bara titta ut på det fina vädret :(. Får hoppas helgen bjuder på nytt åkar väder för nu vill man ju inget annat igen
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Fusk! Så har en annan fått sitta och ruttna på kontoret hela dagen och bara titta ut på det fina vädret :(. Får hoppas helgen bjuder på nytt åkar väder för nu vill man ju inget annat igen

Du vet en annan har hunnit bli pappa för andra gången med. Blev en tjej denna gång som kom förra måndagen. Nu har man denna vecka med hemma som man kan lura till sig lite åka mitt på dagen med.
 

KimpaXB12

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Ljungby
Hoj
05 - Buell XB12S, 09 Buell 1125CR
Prima!

Första åkturen idag till regbesiktning, och hojen är ju grym :)
Fick dock underkänt på dämparn, som jag befarade :(

Någon som har sin originaldämpare kvar i garaget till salu eller till låns mot betalning?

/Kimpa
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Prima!

Första åkturen idag till regbesiktning, och hojen är ju grym :)
Fick dock underkänt på dämparn, som jag befarade :(

Någon som har sin originaldämpare kvar i garaget till salu eller till låns mot betalning?

/Kimpa

Grattis till dig med :). Även om slutklämmen på rundan inte var så kul vid besiktningen. Lät den för mycket tyckte dom? Jag har också utbytt dämpare på min men butiken jag köpte den av fick precis igenom den med besiktningen. Dom hade varit lite kinkiga men gett med sig ändå.
 

KimpaXB12

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Ljungby
Hoj
05 - Buell XB12S, 09 Buell 1125CR
Grattis till dig med :). Även om slutklämmen på rundan inte var så kul vid besiktningen. Lät den för mycket tyckte dom? Jag har också utbytt dämpare på min men butiken jag köpte den av fick precis igenom den med besiktningen. Dom hade varit lite kinkiga men gett med sig ändå.

You lucky bastard ;)
Hehe gör inte så mycket då jag kan förstå varför.
Han gillade inte att det stod stämplat "Not for road use" under den. Hade jag sett det, skulle jag nog tejpat/filat texten :huvet
Bara att jaga en ny.
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
You lucky bastard ;)
Hehe gör inte så mycket då jag kan förstå varför.
Han gillade inte att det stod stämplat "Not for road use" under den. Hade jag sett det, skulle jag nog tejpat/filat texten :huvet
Bara att jaga en ny.

Hahaha... ja det kanske förklarar saken när det står stämplat till och med i systemet att det inte är gilltigt ;)
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Stort grattis! Välkommen i gänget :tummenupp
Hoppas du blir lika nöjd som alla vi andra :)


Tack, det ska jag nog. :)
Har läst här inne ett tag nu, och det verkar vara många kompetenta människor som kan mycke om hojjar. alltid trevligt när man behöver hjälp med något :tummenupp
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
komme inte ihåg om det står skrivet nånstans på forumet, men jag letar efter en svensk sida där man kan köpa delar till Buell. Styling delar och sånt?
tack på förhand
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
komme inte ihåg om det står skrivet nånstans på forumet, men jag letar efter en svensk sida där man kan köpa delar till Buell. Styling delar och sånt?
tack på förhand

Grattis till köpet. Ytterligare en som ska mullra omkring på gatorna. :yoparty

Om inte Jörgens förslag räcker så kan du kolla in denna sida i Holland.

Twin Motorcycles
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Tjenare Buellister!

Kanske missat om det nämnts någonstans tidigare om detta men stämmer det att Buell kommer att läggas ned eller har lagts ned? Hur förklarar man deras senaste 1190RR då? jag menar det verkar som att de har produktion och design igång för att kunna lansera ny hoj?
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Tjenare Buellister!

Kanske missat om det nämnts någonstans tidigare om detta men stämmer det att Buell kommer att läggas ned eller har lagts ned? Hur förklarar man deras senaste 1190RR då? jag menar det verkar som att de har produktion och design igång för att kunna lansera ny hoj?

Sorligt men sannt så japp det stämmer att Buell är nedlagt. Det gjordes förra året. :(

Här är filmen med meddelandet från Eric Buell.
[YOUTUBE-ID]9P6f2bj1BpQ[/YOUTUBE-ID]

Det som återstår är nu Buell racing för att hålla igång racing avdelningen.
[YOUTUBE-ID]B3RwGt50u8k[/YOUTUBE-ID]
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vad som händer efter att Erik Buells "inte starta konkurrerande verksamhet"-avtal med Harley Davidson löper ut blir intressant att se. Enligt uppgifter så skulle det avtalet löpa på 15 månader, så i början på nästa år så är han fri att starta vilket företag han vill.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top