Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
Någon som har info om speedometers?

Hej!

Har som många, en trasig speedsensor på min buell. Vad jag har förstått när jag surfat runt är att det är ett mycket vanligt problem, men att det inte verkar finnas någon bra lösning... Undrar om det är någon på buelltråden som kanske ändå har funnit en lösning? Känns jävligt jobbigt att köpa en ny speedometer om den bara går sönder direkt! De är ju sinnessjukt dyra också 1500-1700 kr för skiten!

Tacksam för svar.

Mvh Daniel.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej!

Har som många, en trasig speedsensor på min buell. Vad jag har förstått när jag surfat runt är att det är ett mycket vanligt problem, men att det inte verkar finnas någon bra lösning... Undrar om det är någon på buelltråden som kanske ändå har funnit en lösning? Känns jävligt jobbigt att köpa en ny speedometer om den bara går sönder direkt! De är ju sinnessjukt dyra också 1500-1700 kr för skiten!

Tacksam för svar.

Mvh Daniel.

Köpte precis min från Chicago Harley. Den går på 48$ där sen kommer det frakt och moms på det.
I vilket fall med frakt och moms borde du hamna på ca 1000 kr.
 

Jama

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Alingsås
Hoj
Kawasaki ZX-9R -01, Aprilia V4R APRC -11
Lycklig nybliven ägare av en 1125 CR

Hej

Idag har man då köpt en Amerikansk kvalitets-motorcykel.

Körde hem den från Stockholm till GBG, med ett stort gapskratt i fyra timmar. Därefter ömmade bakändan så att jag kunde hålla mig för skratt den sista trekvarten!

Ser fram emot en riktigt kul sommar.

Ingen som vill köpa en zx-9r -01 i utomordentligt skick (antar dock att detta är fel forum:va)
 

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
Hej

Idag har man då köpt en Amerikansk kvalitets-motorcykel.

Körde hem den från Stockholm till GBG, med ett stort gapskratt i fyra timmar. Därefter ömmade bakändan så att jag kunde hålla mig för skratt den sista trekvarten!

Ser fram emot en riktigt kul sommar.

Ingen som vill köpa en zx-9r -01 i utomordentligt skick (antar dock att detta är fel forum:va)

Låter som du köpt rätt hoj! Lycka till i sommar så syns vi kanske på vägarna! :D
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Hej

Idag har man då köpt en Amerikansk kvalitets-motorcykel.

Körde hem den från Stockholm till GBG, med ett stort gapskratt i fyra timmar. Därefter ömmade bakändan så att jag kunde hålla mig för skratt den sista trekvarten!

Ser fram emot en riktigt kul sommar.

Ingen som vill köpa en zx-9r -01 i utomordentligt skick (antar dock att detta är fel forum:va)

Det är bara att Gratulera :tummenupp
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Grattis all ni nya Buellägare.
Välkomna till skön hojåkning med gött sound. Betänk att röv och handmasage ingår i åkandet. :D
 

Haeggblom

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Malmö
Hoj
2004, Buell XB12S
Hej alla,

Körde igenom regbesiktningen med min nyimporterade XB12S -04 och besiktningsmannen bara skrattade när han startade den!
-"Den behöver du inte ens köra in", sa han!
Anledningen var att den lät alldeles för mycket....

Alltså, vad gör man? Finns det någon som vill hyra ut/sälja ett originalsystem till mig eller finns det någon annan lösning?

Tack så länge!
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Hej alla,

Körde igenom regbesiktningen med min nyimporterade XB12S -04 och besiktningsmannen bara skrattade när han startade den!
-"Den behöver du inte ens köra in", sa han!
Anledningen var att den lät alldeles för mycket....

Alltså, vad gör man? Finns det någon som vill hyra ut/sälja ett originalsystem till mig eller finns det någon annan lösning?

Tack så länge!

Lite beroende på vad det är för system och hur många db som man måste ner, packa om dämparen, db killer, vortex koner.
 

Fakeless

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Vellinge
Hoj
2004 Buell xb12s
Hej alla,

Körde igenom regbesiktningen med min nyimporterade XB12S -04 och besiktningsmannen bara skrattade när han startade den!
-"Den behöver du inte ens köra in", sa han!
Anledningen var att den lät alldeles för mycket....

Alltså, vad gör man? Finns det någon som vill hyra ut/sälja ett originalsystem till mig eller finns det någon annan lösning?

Tack så länge!

Hallå där!
Du kan få låna min original ljuddämpare! Men du får sälja din själ till mig när du hämtar den, så jag kan plåga dig resten av livet om du inte lämnar tillbaka ljuddämparen!:cdevil
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Någon som vet var man kan få tag på db killers till ett Buell Performance Race System?
Har en svag känsla av att jag inte kommer få köra så länge på en banddag om jag inte ser till att dämpa ljudnivån en aning.

Mvh
Andreas
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Hej

Idag har man då köpt en Amerikansk kvalitets-motorcykel.

Körde hem den från Stockholm till GBG, med ett stort gapskratt i fyra timmar. Därefter ömmade bakändan så att jag kunde hålla mig för skratt den sista trekvarten!

Ser fram emot en riktigt kul sommar.

Ingen som vill köpa en zx-9r -01 i utomordentligt skick (antar dock att detta är fel forum:va)

Grattis :tummenupp

Vi kanske ses i sommar :)
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Någon som vet vart man kan hitta en instruktionsbok till en XB-12 på nätet?
Står i delar :S

Sprängskiss osv =)
 

Haeggblom

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Malmö
Hoj
2004, Buell XB12S
Hallå där!
Du kan få låna min original ljuddämpare! Men du får sälja din själ till mig när du hämtar den, så jag kan plåga dig resten av livet om du inte lämnar tillbaka ljuddämparen!:cdevil

Hej,

Min själ står i total pant att utnyttjas till fullo. Det är ju alldeles lysande om det går att fixa och jag är oerhört tacksam för hjälpen i så fall.

Jag har skickat ett privatmeddelande till dig, har du fått det?

Bästa hälsningar
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Tja! Jag har besiktning den 17 Maj, och pga. att den kommer låta för mycket så kommer jag lämna in den på verkstan. Han skulle byta till orig.dämpare och sedan byta tillbaka efter besiktning. Han beställde oxå nya packboxar till framgafflarna, behöver byta eftersom det läcker lite olja därifrån. Allt detta skulle gå runt på strax över 4000:- Är jag fullständigt dum i huvvet? eller kostar det så här mycket? hehe...tacksam för svar!
 

zx11

Knutte
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Jakan
Hoj
TE300, ZX11, XB12R, DR-Z400S, KX125, ZZR1400
Tja! Jag har besiktning den 17 Maj, och pga. att den kommer låta för mycket så kommer jag lämna in den på verkstan. Han skulle byta till orig.dämpare och sedan byta tillbaka efter besiktning. Han beställde oxå nya packboxar till framgafflarna, behöver byta eftersom det läcker lite olja därifrån. Allt detta skulle gå runt på strax över 4000:- Är jag fullständigt dum i huvvet? eller kostar det så här mycket? hehe...tacksam för svar!
Man kan ju chansa på besiktningen. Jag åkte in med mitt Jardine system som låter mycket och lite till. Han som besiktade sa efter provkörningen "det där systemet är egentligen inte godkändt, men dom skall ju låta lite dom här". Jag måste alltid ha öronproppar i för annars låter det för mycket tycker jag. Men jag tackade och tog emot. :) Vad gäller priset så kan man nog säga en del, men det är ju lite mickel att byta systemet + packboxarna
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top