Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Gratulerar, har inte mitt än men det e på gång!!

Hoppas det löser sig innan säsongen är slut. Förresten, vi var i Hjo idag, hälsade på en god gammal vän....så såg du två svarta vackra hojar så var det jag och tjejen.
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Hoppas det löser sig innan säsongen är slut. Förresten, vi var i Hjo idag, hälsade på en god gammal vän....så såg du två svarta vackra hojar så var det jag och tjejen.

Trevligt, hjo e en fin stad! dock bor jag 1,5 mil utanför staden och e sällan hemma :)

Jo körkortet e nära bara en uppkörning ifrån, har ett gammalt A lätt Mc kort så räcker med en uppkörning för att uppgradera till A

Hoppas bli klar innan augusti tar slut!!
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Vill Bara fortsätta berömma PO:s Harley i Norrk

Dom ringde på mitt mobilsvar i Torsdags ,min IC har kommit.
Åker dit på Fredagen för att boka tid, kommer därifrån en halvtimme senare monterat o klart :tummenupp
 

jimmylager

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
eskilstuna
Hoj
2003, buell xb9r
lite funderingar om luft filter (buell xb9r -03)

halloj, tänkte slänga på ett k&n luftfilter på min buell xb9r 03a, och funderar lite på vad som kan hända, funkar det perfekt direkt eller måste jag programera om nått m.m?

är tacksam för alla svar

mvh jimmy
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
halloj, tänkte slänga på ett k&n luftfilter på min buell xb9r 03a, och funderar lite på vad som kan hända, funkar det perfekt direkt eller måste jag programera om nått m.m?

är tacksam för alla svar

mvh jimmy

Har inte provat, men googlat en hel del :) gällande min xb12sx -10
man kan byta antingen filter eller avgas, det ska bränslesystemet anpassa sig till, dock byter man båda behöver man programera om.
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Har funderat på hur mycket ett K&N-filter egentligen gör (kör själv med ett). Det sägs ju att det ska flöda mycket mer än ett originalfilter, men jag är skeptisk till att det är några enorma skillnader. Fördelen, som jag ser det, är att det är tvättbart så att man slipper köpa nytt filter vid serviceintervallerna.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hade varit intressant att se bilder på det.. oljeläckage brukar oftast sprida spår som ger ledtrådar.

Borde inte vara några problem för dem att hitta orsaken så du kan nog räkna med att få svar ganska snabbt.

Det var säkerhetsventilen som släppt ut en liten mägnd olja under kutsen.
Dernna ska igentligen släppa oljan i luftfiltret men det var felaktigt monterat. Fick även bakbromesen fixad.

Någon som vet vad som ska vara åtgärdat på en 1125 r?
Går i tankarna att byta till den modellen.

Mvh
Andreas
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Det var säkerhetsventilen som släppt ut en liten mägnd olja under kutsen.
Dernna ska igentligen släppa oljan i luftfiltret men det var felaktigt monterat. Fick även bakbromesen fixad.

Någon som vet vad som ska vara åtgärdat på en 1125 r?
Går i tankarna att byta till den modellen.

Mvh
Andreas

Vad jag vet så är det ecm-uppdatering, tejpbit på höger gaffelben, oil-jethylsa skall bytas samt laddkablaget.
I övrigt så tror jag nog att du får en betydligt vassare maskin,,,,,,sen om den är trevligare än xb9:an vet jag inte. Men tjejens 1125R är toppen...men min CR är tokigt rolig!!
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Lätt kraschad!!

Gjorde en närmare inspektion på en Passat idag....samt marksyn.
Hoppas försäkringsbolaget vill repa hojen. Lite plastskador, knäckta backspeglar samt en sned subframe.....:mad:.
Är det någon som vet "standard-förfarande" från f-bolagen...i detta fall Bilsport & MC??
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Gjorde en närmare inspektion på en Passat idag....samt marksyn.
Hoppas försäkringsbolaget vill repa hojen. Lite plastskador, knäckta backspeglar samt en sned subframe.....:mad:.
Är det någon som vet "standard-förfarande" från f-bolagen...i detta fall Bilsport & MC??

Nej vad tråkigt.. hoppas du är ok.. Passater kan nog göra riktigt ont :näsblod

FB kommer att skicka en skadereglerare som tillsammans med verkstad utvärderar skador innan beslut om inlösen/reparation kommer.

.

Någon som vet vad som ska vara åtgärdat på en 1125 r?
Går i tankarna att byta till den modellen.

Mvh
Andreas

Som Hogkiller skrev så är det de recalls som finns just nu.

Hade en XB9S tidigare och förutom att 1125 R har betydligt mer effekt så går det utmärkt att åka längre turer utan några större problem..

Riktigt trevlig hoj :tummenupp
 
Last edited:

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Nej vad tråkigt.. hoppas du är ok.. Passater kan nog göra riktigt ont :näsblod

FB kommer att skicka en skadereglerare som tillsammans med verkstad utvärderar skador innan beslut om inlösen/reparation kommer.

Jo, det vet jag men jag tänkte mer på om "skadorna uppgår till si och så många procent" av värdet på hojen så repareras det, annars löses in.

Jotack, jag mår toppen rent fysiskt och psykiskt.....eller inte i sämre skick än innan iaf...:D.
Det gick ganska långsamt men bilen framför gled ut åt höger innan han påbörjade en u-sväng (borde förstått att nåt skit hade han på G). Jag bromsade och "svängde med" men det slutade med att min vänstra spegel tittade in genom hans sidoruta, hojen smekte in hela vänster framdörr och halva bakre, hjälmen kollade hållfastheten i a-stolpen.....sen la jag mig tillsammans med hojen åt höger. Skumt att det blev så kraftiga skador på bilen och så lite på hojen.....för det är fan inte mycket.
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Jo, det vet jag men jag tänkte mer på om "skadorna uppgår till si och så många procent" av värdet på hojen så repareras det, annars löses in.

Jotack, jag mår toppen rent fysiskt och psykiskt.....eller inte i sämre skick än innan iaf...:D.
Det gick ganska långsamt men bilen framför gled ut åt höger innan han påbörjade en u-sväng (borde förstått att nåt skit hade han på G). Jag bromsade och "svängde med" men det slutade med att min vänstra spegel tittade in genom hans sidoruta, hojen smekte in hela vänster framdörr och halva bakre, hjälmen kollade hållfastheten i a-stolpen.....sen la jag mig tillsammans med hojen åt höger. Skumt att det blev så kraftiga skador på bilen och så lite på hojen.....för det är fan inte mycket.

Skönt att du klarade dig så pass bra.. :)

Som jag förstått det så finns det ingen statisk procent utan det bedöms från fall till fall men just Bilsport och MC var iaf väldigt medgörliga då brorsan kvaddade sin HD på ett liknande sätt som råkade ut för.

I hans fall gick det runt 70 och skadorna var ganska omfattande men det var inte tal om inlösen förrän man upptäckte att ramen tagit hade tagit så pass stor skada att den måste bytas.
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Skönt att du klarade dig så pass bra.. :)

Som jag förstått det så finns det ingen statisk procent utan det bedöms från fall till fall men just Bilsport och MC var iaf väldigt medgörliga då brorsan kvaddade sin HD på ett liknande sätt som råkade ut för.

I hans fall gick det runt 70 och skadorna var ganska omfattande men det var inte tal om inlösen förrän man upptäckte att ramen tagit hade tagit så pass stor skada att den måste bytas.

Har snackat med både MIckes Motor och försäkringsbolaget....deras tolkning av min redogörelse för skadorna tyder på att den kommer repareras.......tur att säsongen är på upphällning, för det bådar inte gott med HD´s leveranstider på delar.

Blir det inlösen så har jag en smått påbörjad plan kring turbo på CBR´n....den hojen är en fd gatreggad banhoj....förra ägaren har pillat en del med den och tantens x har lagt den....låter i mina öron som ett klockrent streetfighterbygge med stressfläkt...:D
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Har snackat med både MIckes Motor och försäkringsbolaget....deras tolkning av min redogörelse för skadorna tyder på att den kommer repareras.......tur att säsongen är på upphällning, för det bådar inte gott med HD´s leveranstider på delar.

Blir det inlösen så har jag en smått påbörjad plan kring turbo på CBR´n....den hojen är en fd gatreggad banhoj....förra ägaren har pillat en del med den och tantens x har lagt den....låter i mina öron som ett klockrent streetfighterbygge med stressfläkt...:D


Hoppas att det går fort att få ihop den!!

Nu e det nära, uppkörning nästa onsdag! Det man känner e ju att man behöver mer träning på kon och bromsbana. svårt att inte låsa bakhjulet har ju insett att en XB e väldigt lätt i baken när man bromsar... men det ska nog lösa sig. :tummenupp
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Har snackat med både MIckes Motor och försäkringsbolaget....deras tolkning av min redogörelse för skadorna tyder på att den kommer repareras.......tur att säsongen är på upphällning, för det bådar inte gott med HD´s leveranstider på delar.

Blir det inlösen så har jag en smått påbörjad plan kring turbo på CBR´n....den hojen är en fd gatreggad banhoj....förra ägaren har pillat en del med den och tantens x har lagt den....låter i mina öron som ett klockrent streetfighterbygge med stressfläkt...:D

Om det bara är subframen som är skadad o allt annat är kosmetiskt

http://www.ebracing.com/shop/product110.html
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Hoppas att det går fort att få ihop den!!

Nu e det nära, uppkörning nästa onsdag! Det man känner e ju att man behöver mer träning på kon och bromsbana. svårt att inte låsa bakhjulet har ju insett att en XB e väldigt lätt i baken när man bromsar... men det ska nog lösa sig. :tummenupp

Konerna bör inte vara något problem, det finns två olika uppställningar på långsamma banan....försök snacka med körskolläraren om ni inte kan ändra till det "andra" alternativet (om konerna är uppställda innan examinatorn kommer så brukar de "köra" som det står uppställt. Vad det gäller bromsningen så behöver den inte vara på tok-kort sträcka, bara den är kontrollerad och att det ser stabilt ut (blicken viktigast av allt i det avseendet). Nerverna brukar vara det som ställer till det, men låser du bakhjulet så blir jag förvånad om du inte får en "andra chans".....examinatorerna är inga elaka monster.
Förresten, kommer examinatorn från Jönköping?? Isf finns det bara två att välja på, de är båda ganska nya på jobbet om man så säger....och det har både fördelar och nackdelar (tror jag iaf).

Om det bara är subframen som är skadad o allt annat är kosmetiskt

http://www.ebracing.com/shop/product110.html

Tack för tipset, skall lämna det vidare till meken.
 
Last edited:

dilbert

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Buell xb12s
Hallo håller på o skruva ihop en kraschad buell men skulle behöva hjälp att fastställa en slang. antar att det bara är för överflöd men vill vara säkert innan ja drar igång maskinen igen. råkade bränna slangen lite mot avgassystemet så slet bara ut den så inte hela skulle smälta men undrar som sagt om den skall sitta nånstans. vet inte hur man lägger upp bilder så la in en bild i mitt garage om någon orkar kolla :p tack för hjälpen!
 
Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej Buell vänner, jag vill pigga upp min Buell X-1:a från -00.
Har V&H slipp-on, K&N forcewinder, stora bakbelten.


Nu kommer frågan om Ecm:en.......:huvet
Är det någon här som mappat om sin orginal Ecm med hjälp av Ecm-spy kabel. Var det enkelt och lättförsått som amatör, finns det färdiga mappningar att enkelt lägga in, ex. om man vill ha den färdig mappad exakt som en Ecm-race box, någon här som har den mappningen.

Eller ska jag gå på ett annat tipps jag fått ?,,, köp en Ecm-race #Z1037.K direkt och slipp bekymmer. Och i sådana fall finns det någon här som vet någon, eller själv har en Ecm-race #Z1037.K liggande till försäljning....:confused:

http://www.linusn.net/webshop/. Han säljer två olika längder av Ecm-spy kablen.


VOBBLA ÄR SKÖNT......

Hej.

Du kan köpa EMC här.
ECM X1

Mvh
Andreas
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Konerna bör inte vara något problem, det finns två olika uppställningar på långsamma banan....försök snacka med körskolläraren om ni inte kan ändra till det "andra" alternativet (om konerna är uppställda innan examinatorn kommer så brukar de "köra" som det står uppställt. Vad det gäller bromsningen så behöver den inte vara på tok-kort sträcka, bara den är kontrollerad och att det ser stabilt ut (blicken viktigast av allt i det avseendet). Nerverna brukar vara det som ställer till det, men låser du bakhjulet så blir jag förvånad om du inte får en "andra chans".....examinatorerna är inga elaka monster

Nu har man lappen :yoparty

Riktigt bra examinator, lugn och bra förklarande!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top