Hogkiller
Ny medlem
- Gick med
- 1 Jun 2010
- Ort
- Åvall
- Hoj
- 2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Hur många hästkrafter förväntar du dig att öka med dessa ingrepp?
- Ljuddämpare
- Ingen katalysator
- Öppna upp insugssidan, ta bort strypningen (solenoid?)
- Mappning av sprut och tändning
Jag inbillar mig att det är svårt att få mycket mer än 10hk extra, är det felaktigt antagande från min sida?
Fortsätt gärna posta vad du gör för typ av förändringar, och om du har möjlighet så posta gärna bilder eller länkar på produkter du använder. Det är fler av oss som vill veta ;-)
//K
Du frågar helt fel kille....jag har inte en susning om vad jag kan vänta mig för effektökning. Men något torde det bli!!
Hur som helst så upplever jag en skillnad i vrid sedan Remus-pipan monterades.....dock till det sämre efter mitt lilla kirurgiska ingrepp. Men ljudet pojkar....LJUDET .
Jag tar som sagt gärna emot tips på vad som kan göras på luft-sidan. Vad pratar du om ang. luftstrypning (har hört något om det tidigare) hur tas den/dessa bort? Och vad är det för solenoid du nämner?
Mappning kommer det att bli när hårdvarusidan är komplett, jag antar att man bänkar hojen och då får papper på effekten som är redo att ge sig ner i asfalten.....men vad är originaleffekten på bakhjulet??