Det är inte bara bigbore-grejor de säljer. Effekten är produkten av vridmoment och varvtal. Så ökar momentet så ökar även effekten. Man kan öka momentet utan att öka slagvolymen. Vridmomentet är nämligen proportionell mot fyllnadsgraden. Så även portning, större ventiler, andra kammar med tex mer lyft och duration, kan öka vridmomentet och därmed effekten.
Det som jag inte riktigt har koll på är vilka high-performance-delar som passar de allra senaste generationen av Buell/Sporstermotorn. Det är lite luddigt på många sidor. Här är ytterligare en känd HD-high-performance-parts-firma där du kan se vilket enormt utbud av trimdelar det finns till HD och inte minst Sportster/Buellmotorerna.
Mvh
/J
http://www.zippersperformance.com/catalogue/default.asp
Nej, jag såg att de hade annat också.
Jaja, tyvärr delar min hoj på pengarna med andra intressen och måsten, och som det ser ut med försäkring och sånt framöver verkar det som att jag får ha hojen avbetald innan jag har råd att börja leka med trimning - och även då tänker jag ta det relativt lugnt. Mina hojkompisar åkte inte ifrån mig i kurvorna med min förra hoj, och gör det garanterat inte nu när jag kör Bulle. Det är helt enkelt viktigare för mig att kunna lita på att maskinen startar även när jag är ute i ingenstans än att den ger allt godset tål.
http://www.trojan-horse.co.uk/ har en hel del roligheter för buell-hojar också, by the way...
Last edited: