Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X

Det är inte bara bigbore-grejor de säljer. Effekten är produkten av vridmoment och varvtal. Så ökar momentet så ökar även effekten. Man kan öka momentet utan att öka slagvolymen. Vridmomentet är nämligen proportionell mot fyllnadsgraden. Så även portning, större ventiler, andra kammar med tex mer lyft och duration, kan öka vridmomentet och därmed effekten.

Det som jag inte riktigt har koll på är vilka high-performance-delar som passar de allra senaste generationen av Buell/Sporstermotorn. Det är lite luddigt på många sidor. Här är ytterligare en känd HD-high-performance-parts-firma där du kan se vilket enormt utbud av trimdelar det finns till HD och inte minst Sportster/Buellmotorerna.

Mvh
/J
http://www.zippersperformance.com/catalogue/default.asp

Nej, jag såg att de hade annat också.
Jaja, tyvärr delar min hoj på pengarna med andra intressen och måsten, och som det ser ut med försäkring och sånt framöver verkar det som att jag får ha hojen avbetald innan jag har råd att börja leka med trimning - och även då tänker jag ta det relativt lugnt. Mina hojkompisar åkte inte ifrån mig i kurvorna med min förra hoj, och gör det garanterat inte nu när jag kör Bulle. Det är helt enkelt viktigare för mig att kunna lita på att maskinen startar även när jag är ute i ingenstans än att den ger allt godset tål.

http://www.trojan-horse.co.uk/ har en hel del roligheter för buell-hojar också, by the way...
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nej, jag såg att de hade annat också.
Jaja, tyvärr delar min hoj på pengarna med andra intressen och måsten, och som det ser ut med försäkring och sånt framöver verkar det som att jag får ha hojen avbetald innan jag har råd att börja leka med trimning - och även då tänker jag ta det relativt lugnt. Mina hojkompisar åkte inte ifrån mig i kurvorna med min förra hoj, och gör det garanterat inte nu när jag kör Bulle. Det är helt enkelt viktigare för mig att kunna lita på att maskinen startar även när jag är ute i ingenstans än att den ger allt godset tål.

http://www.trojan-horse.co.uk/ har en hel del roligheter för buell-hojar också, by the way...

Det där känner jag igen som träbåtstok. Då är det bättre att lägga pengarna på enbart underhåll.

Tack! Fin sida. Riktigt läckra 48 mm:headers de hade. Synd att det bara finns med Buelldragning och inte Sportster. ;)

Mvh
J
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Aah! action i tråden. Najs!:tummenupp

Som ni säger så lär det ju vara så att man knappast får fram några 120 kusar på bakslangen vid bromsning. Samtidigt känner jag att hästkrafter och buell är väl inte så mycket att orda om. Jag menar vill man åka på 150 hästar väljer man inte buell, utan siktar förmodligen på en potent japan.

Buellen känns välstämd. Rätt antal hästar för den typen av hoj och med det chassit. Framför allt den extremt korta hjulbasen. Skulle nog bli problem att ha en motor med 150 kusar då. Bullen är ju som bekant stegringsvillig (kul iofs) men det skulle enbart vara frustrerande om den blev svårkörd pga att framhjulet stack vid MINSTA gaspåslag. Det finns gott o väl så man kan göra allt man vill med hojen samt ett jävla bottendrag och mellanregister. Finns gott om effekt upp till 150-160km/h och hur ofta åker man fortare egentligen. Jag låg och pressade mot en fettingvolvo på motorvägen en gång och jag drog honom hela tiden i accelration. Det var först när vi började köra i 200+ som bullen inte hade en suck. Varvbrytet:D slår ju i vid 230 nånting i mätarfart o sen händer ju som sagt inte mycket mer..

Jag åker med mycket japanska hojar och det är inga som helst problem att hänga på med min hoj. Snarare går nog min "bättre" i lagliga farter, men som jag skrev ovan i volvoexemplet, börjar vi dra ur de högre växlarna på motorväg står sig ju buellen slätt.

Jag brukar dessutom alltid köra på lite lägre växlar så man alltid har gott om mos. Lovar det är roligare att ligga runt 3500-4500rpm med en 12:a rejskittad än att köra "snällare" på högre växlar. Låter fifan iofs, blir helt :dummer efter en dag men det får man ta.

Ang däck, motor osv, kör bara kör! Bullen har ju HD-arvet i sig, dvs, indestructeble! :yoparty

Ända jag gör är att ta ur batteriet och täcker över hojen med mitt fina buellöverdrag :rolleyes: Batteriet skulle jag förövrigt inte ens behöva ta ur, men det känns rätt på något sätt.. Hojen står i varmgarage osv.

Men du, Jörgen, sponsrar du med ett bigborekit så är jag inte oäven att slänga på det!! :hihi
 
Last edited:

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Sportster
Vad tror ni om en 04 custum 1200 sportster som har portade cyclone toppar, weseco 10,5:1 kolvar, Andrews N4 kammar, buell spjällhus med 390cc spridare, fullt mappbart sprut och tändning, bredbandslambda och knack sensor. har inte bänkat den men körde av (rätt inställd) rem 3 gånger förra året så nu sitter det kedja på den, gissar att jag har ca 100-110 hk på bakhjulet.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Aah! action i tråden. Najs!:tummenupp

Som ni säger så lär det ju vara så att man knappast får fram några 120 kusar på bakslangen vid bromsning. Samtidigt känner jag att hästkrafter och buell är väl inte så mycket att orda om. Jag menar vill man åka på 150 hästar väljer man inte buell, utan siktar förmodligen på en potent japan.

Buellen känns välstämd. Rätt antal hästar för den typen av hoj och med det chassit. Framför allt den extremt korta hjulbasen. Skulle nog bli problem att ha en motor med 150 kusar då. Bullen är ju som bekant stegringsvillig (kul iofs) men det skulle enbart vara frustrerande om den blev svårkörd pga att framhjulet stack vid MINSTA gaspåslag. Det finns gott o väl så man kan göra allt man vill med hojen samt ett jävla bottendrag och mellanregister. Finns gott om effekt upp till 150-160km/h och hur ofta åker man fortare egentligen. Jag låg och pressade mot en fettingvolvo på motorvägen en gång och jag drog honom hela tiden i accelration. Det var först när vi började köra i 200+ som bullen inte hade en suck. Varvbrytet:D slår ju i vid 230 nånting i mätarfart o sen händer ju som sagt inte mycket mer..

Jag åker med mycket japanska hojar och det är inga som helst problem att hänga på med min hoj. Snarare går nog min "bättre" i lagliga farter, men som jag skrev ovan i volvoexemplet, börjar vi dra ur de högre växlarna på motorväg står sig ju buellen slätt.

Jag brukar dessutom alltid köra på lite lägre växlar så man alltid har gott om mos. Lovar det är roligare att ligga runt 3500-4500rpm med en 12:a rejskittad än att köra "snällare" på högre växlar. Låter fifan iofs, blir helt :dummer efter en dag men det får man ta.

Ang däck, motor osv, kör bara kör! Bullen har ju HD-arvet i sig, dvs, indestructeble! :yoparty


Kloka ord...
Jag kan hålla med. Att jag trimmar har förstås inget med behov att göra.

Men som motortokig så tycker jag att det är roligt att ha små projekt på vintern. Om jag under den halvan om året som är åksäsong verkligen "behöver" effekten? Självklart inte! :) Varken jag eller ramen behöver nog mer effekt för vår kapacitet på kurviga vägar. :D Men jag gillar hotrodkänslan med min Sportster: att åka runt med ett ålderdomligt chassie med alldeles för mycket motor.



Men du, Jörgen, sponsrar du med ett bigborekit så är jag inte oäven att slänga på det!! :hihi

Du får gneta ihop till ditt själv som jag gjort. Men du kan få dra mot oss i sommar om du vill! :D

Mvh
/J
 

Dark_Messenger

Guest

Du får gneta ihop till ditt själv som jag gjort. Men du kan få dra mot oss i sommar om du vill! :D

Mvh
/J
Tänk om jag inte vinner då? :4skrika :mad:

Blir ju råpinsamt mot din "gamla holk", måste ha übercyllar först!! :rodnar

Skämt åsido, låter skoj! Vi skulle säkert kunna ordna till något. :tummenupp

Vad tror ni om en 04 custum 1200 sportster som har portade cyclone toppar, weseco 10,5:1 kolvar, Andrews N4 kammar, buell spjällhus med 390cc spridare, fullt mappbart sprut och tändning, bredbandslambda och knack sensor. har inte bänkat den men körde av (rätt inställd) rem 3 gånger förra året så nu sitter det kedja på den, gissar att jag har ca 100-110 hk på bakhjulet.

Tror du behöver en bättre belt. :)
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ingen aning faktiskt. Men jag hade Screamin Eagle Hi Perf-kammen i min. 1.94" insugsventiler. Uppsvetsade förbränningsrum med 0,8 i squish och portat. JE-kolvar med 10:5. Samt Dyna2000-tändning och HSR45, moddad SE luftfilter samt Supertrapp Flattrack med 24 brickor i varje rör. Då gav den alltså knappt 100 hk på bakhjulet. N4 är ju en rätt from kam jämfört med den jag hade som du kan se på detta dokument.
http://www.sportster.org/tech/cams/xlcams.html

Här är bromsning med N4. Den motorn är ju dock säkert mindre moddad än din.
http://www.sportster.org/tech/cams/N2vsN4.jpg

Här kan du se lite olika bromsningar med olika moddade Sportster/Buell-motorer.
http://www.nightrider.com/biketech/hplist_evo_sporty_stock.htm
http://www.nightrider.com/biketech/hplist_evo_sporty_unlimited.htm
http://www.nrhsperformance.com/dynoroom.shtml


Men du kan å andra sidan säkert ha rätt i din gissning ty jag är en förgasarkille och kan just inget om insprutning på annat än diesel.

Men men, detta är ju ett onödigt resonemang. Klart att du ska bromsa henne! :) I synnerhet du som har såna justeringsmöjligheter jämfört med en förgasarhoj!

Vad kör du med för luftburk och avgasrör förresten?

Mvh
Jörgen



Vad tror ni om en 04 custum 1200 sportster som har portade cyclone toppar, weseco 10,5:1 kolvar, Andrews N4 kammar, buell spjällhus med 390cc spridare, fullt mappbart sprut och tändning, bredbandslambda och knack sensor. har inte bänkat den men körde av (rätt inställd) rem 3 gånger förra året så nu sitter det kedja på den, gissar att jag har ca 100-110 hk på bakhjulet.
 
Last edited:

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Sportster
N4 kammarna är kanske lite tama men å andra sidan får man en väldigt jämn vridmoment kurva.. jag har screaming eagle luftburk och ljuddämpare som jag uppnatt upp lite grann. det helt mappbara tändsystemet och cyclone topparna blir nytt för i år så dom har jag inte testat än, men det var inga problem att gasa upp den på bakhjulet förra året och nu skall den bara gå ännu bättre, funderar på karbare band i :arsele så man inte ramlar av:D

Lasse
 

Dark_Messenger

Guest
Kom inte o ta över tråden nu meckarfreaks! :mad:

Ni har väl ett tekniskt forum att hålla till i! :whip
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kom inte o ta över tråden nu meckarfreaks! :mad:

Ni har väl ett tekniskt forum att hålla till i! :whip

Det är ju en sportstermotor i Bullen så det kan nog vara win-win att dela tråd, tror du inte? När du startade tråden skrev du ju att det bla var för att få "mektips". Vad kan väl vara bättre än att lära sig av oss som meckar? ;)
/J
 
Last edited:

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Sportster
Kom inte o ta över tråden nu meckarfreaks! :mad:

Ni har väl ett tekniskt forum att hålla till i! :whip

Vad gör du då.... åker om kring på en orginal hoj och luktar på blommorna eller:D För dom allra flesta Harley-Davidson åkarna så betyder ägandet mer än att ligga på vägarna, personligen älskar jag att mecka för att sedan testa hur den går. i sommras körde jag med laptoppen i ryggsäcken och exprementerade olika inställningar på sprutet, ändå han jag med 1743mil:)

Lasse
 

Dark_Messenger

Guest
Det är ju en sportstermotor i Bullen så det kan nog vara win-win att dela tråd, tror du inte? När du startade tråden skrev du ju att det bla var för att få "mektips". Vad kan väl vara bättre än att lära sig av oss som meckar? ;)
/J
Givetvis.
Så länge det inte BARA är superflatside-förgasare-med-extra mos-77graders-extrabraiga toppar med fullt klös-snack..

..är jag nöjd! :tummenupp

Vill inte att det ska bli enbart en meckartråd. Förövrigt tycker jag fler ska kasta in lite bilder! Sånt är kul. (jag vet, jag har inte direkt bidragit med något men jag skaaa..)

Ni kan få se en bild av min lerdränkta hoj om ni vill. :arsele

Vad gör du då.... åker om kring på en orginal hoj och luktar på blommorna eller:D För dom allra flesta Harley-Davidson åkarna så betyder ägandet mer än att ligga på vägarna, personligen älskar jag att mecka för att sedan testa hur den går. i sommras körde jag med laptoppen i ryggsäcken och exprementerade olika inställningar på sprutet, ändå han jag med 1743mil:)

Lasse
Givetvis tycker jag det är kul att experimentera också, det var inte så jag menade. Dock är jag inget meckarfreak, det har jag varken tid eller ork för. Grejjerna ska rulla, vill jag hotta skiten eller pimpa lämnar jag in hojen så proffs får göra det som dom förmodligen gör bättre än vad jag gör.

Är man miljardär så är man :rolleyes:
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kom inte o ta över tråden nu meckarfreaks! :mad:

Ni har väl ett tekniskt forum att hålla till i! :whip

Det är väl så att de Sportster-åkare som förvillat sig till Sporthoj känner sig lite ensamma och rädda i den stora Sporthojs-världen. Här har de äntligen hittat lite sympati i brist på en Sportster-tråd. De delar ju som sagt i alla fall en stor del av motorn med Bueller och söker sig därför lite trevande till den tråden.

Vad vi nu får bevittna är egentligen något unikt: att två vetenskapligt bevisade motståndare till all teknisk utveckling sedan andra världskriget (d.v.s. HD-åkare) bevisligen ägnar sig åt nymodighteter såsom world wide weboch diskussioner på ett internetforum råkar hamna i samma tråd och tycke uppstår direkt. Hör bara hur de diskuterar samma kamtider som hojarna vid landstigningen på Omaha beach hade, ty detta är deras parningsdans!

:)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är väl så att de Sportster-åkare som förvillat sig till Sporthoj känner sig lite ensamma och rädda i den stora Sporthojs-världen. Här har de äntligen hittat lite sympati i brist på en Sportster-tråd. De delar ju som sagt i alla fall en stor del av motorn med Bueller och söker sig därför lite trevande till den tråden.
:)

Ja jag är ju ingen blyg mes med anonymt nick och utan ansiktsbild i garaget som många andra muppar här på SH iaf! ;)

Men faktum är som sagt att om det är få Bueller på SH här så är det om möjligt ännu färre Sportsters. Så det är nog win-win att fraternisera lite för båda parter. Men visst kan jag starta en Sportster-tråd och lämna denna! :tungan

Vad vi nu får bevittna är egentligen något unikt: att två vetenskapligt bevisade motståndare till all teknisk utveckling sedan andra världskriget (d.v.s. HD-åkare) bevisligen ägnar sig åt nymodighteter såsom world wide weboch diskussioner på ett internetforum råkar hamna i samma tråd och tycke uppstår direkt. Hör bara hur de diskuterar samma kamtider som hojarna vid landstigningen på Omaha beach hade, ty detta är deras parningsdans!

:)

Kan hålla med om att HD är lite flintstone, men det är ju det som är utmaningen. Men jag förstår inte vad du menar med de "två vetenskapligt bevisade motståndarna till all teknisk utveckling"?

Är det herrarna Harley och Davidson du menar? :D

/J
 
Last edited:

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Sportster
Det är väl så att de Sportster-åkare som förvillat sig till Sporthoj känner sig lite ensamma och rädda i den stora Sporthojs-världen. Här har de äntligen hittat lite sympati i brist på en Sportster-tråd. De delar ju som sagt i alla fall en stor del av motorn med Bueller och söker sig därför lite trevande till den tråden.

Vad vi nu får bevittna är egentligen något unikt: att två vetenskapligt bevisade motståndare till all teknisk utveckling sedan andra världskriget (d.v.s. HD-åkare) bevisligen ägnar sig åt nymodighteter såsom world wide weboch diskussioner på ett internetforum råkar hamna i samma tråd och tycke uppstår direkt. Hör bara hur de diskuterar samma kamtider som hojarna vid landstigningen på Omaha beach hade, ty detta är deras parningsdans!

:)

Eller är det så att Buell tråden som finns på harleyportalen.com är lika död som troligtvis en sportster tråd skulle vara på sporthoj.com:confused:
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Kolla så att du får med originaldelarna. Det kan ju även vara värt att kolla så att delarna som använts för att bygga om baken är besiktningsvänliga (e-märkta lampor etc), det är lite tradigt att behöva bygga om hojen inför besiktningen.


Det beror ju också på hur länge du ska ha hojen, det är ju inte besiktning förrän om 3 år men å andra sidan blir den enklare för dig att sälja i din tur om det är ordning på alla grejer.

Jag kollade upp regnummret igen på vv.se och såg detta skumma, iof är det inte skumt längre varför den gått så lite men varför inte inreggad tidigare??

Datum för första reg.: 2004-06-11
I trafik första gång: 2006-04-27

kom på en annan sak jag behöver råd om...

av vem ska man skaffa tankkort... har ni några favoriter o tips på vem som har bäst bensin o bäst pris... jag har bara ägt 1 bil innan o det va inte länge så jag skaffade aldrig nåt tankkort... tips tack.

har redan en förkärlek till Statoil då min chef har tankkort på det som jag använder, är bilbud nämligen...

dom har ju rätt mycket stationer också...
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Men faktum är som sagt att om det är få Bueller på SH här så är det om möjligt ännu färre Sportsters. Så det är nog win-win att fraternisera lite för båda parter. Men visst kan jag starta en Sportster-tråd och lämna denna! :tungan

Absolut inte! Jag lovar att jag inte är ensam om att fascineras av den kunskap du har och jag tycker det är både roligt och intressant att få ta del av den!



Kan hålla med om att HD är lite flintstone, men det är ju det som är utmaningen. Men jag förstår inte vad du menar med de "två vetenskapligt bevisade motståndarna till all teknisk utveckling"?

Är det herrarna Harley och Davidson du menar? :D

Det var dig och Sportster (användaren, inte hojmodellen) jag menade. Det tog ju inte många meddelanden innan ni hittade varandra och började prata olika kamtider! :)

Eller är det så att Buell tråden som finns på harleyportalen.com är lika död som troligtvis en sportster tråd skulle vara på sporthoj.com:confused:

Förmodligen. Lika död som en R1-tråd skulle vara på Ducceklubben.org, en Duccetråd på gixxer.com osv. :)

Jag kollade upp regnummret igen på vv.se och såg detta skumma, iof är det inte skumt längre varför den gått så lite men varför inte inreggad tidigare??

Datum för första reg.: 2004-06-11
I trafik första gång: 2006-04-27


Jag är långt ifrån säker men "första regdatum" är väl när hojen har fått sitt registreringsnummer (klarat regbesiktning eller vad det nu är den ska gå igen) och "i trafik första gången" är väl det datum då hojen "ställts på" första gången? Det kan ju vara så att hojfirman har regat hojen direkt då de fick den levererad till sig men haft den stående hos sig i showroomet i två år innan de ställde på den första gången för att använda den som demo eller sälja den till en kund? Det kan ju förklara den låga mätarställningen eftersom hojen bara körts en säsong. Jag har för mig att garantin ska räknas från första regdatumet så det borde vara garanti på den till 2008 men jag är långt ifrån säker på det men det kan ju vara värt att kolla. Alltid bra att ha garanti. Och årsmodellen verkar vara en -04 så priset bör ju vara som en sådan.
 
Last edited:

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Jag är långt ifrån säker men "första regdatum" är väl när hojen har fått sitt registreringsnummer (klarat regbesiktning eller vad det nu är den ska gå igen) och "i trafik första gången" är väl det datum då hojen "ställts på" första gången? Det kan ju vara så att hojfirman har regat hojen direkt då de fick den levererad till sig men haft den stående hos sig i showroomet i två år innan de ställde på den första gången för att använda den som demo eller sälja den till en kund? Det kan ju förklara den låga mätarställningen eftersom hojen bara körts en säsong. Jag har för mig att garantin ska räknas från första regdatumet så det borde vara garanti på den till 2008 men jag är långt ifrån säker på det men det kan ju vara värt att kolla. Alltid bra att ha garanti. Och årsmodellen verkar vara en -04 så priset bör ju vara som en sådan.[/QUOTE]

jo det jag misstänkte med.. men garantin hade jag ingen tanke på, nä det är en 05a. vad borde priset ligga på en sån? vill veta om det är ett rimligt pris.. utan att först säga d här.. :p
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
av vem ska man skaffa tankkort... har ni några favoriter o tips på vem som har bäst bensin o bäst pris... jag har bara ägt 1 bil innan o det va inte länge så jag skaffade aldrig nåt tankkort... tips tack.

har redan en förkärlek till Statoil då min chef har tankkort på det som jag använder, är bilbud nämligen...

dom har ju rätt mycket stationer också...

Det måste vara riktig sjörullad jänkebensin från Shell, Chevron, Caltex eller Texaco i ett amerikanskt järn det vet du väl? Statoil funkar inte alls, även om norskarna är natomedlemmar så är det ändå så att Statoil har en hundskit som logga.
statoil.jpg


...och det funkar liksom inte i en HD.
Det är uppenbart att det behövs lite elementärt kunnande i den här bleka tråden. Jag ställer gärna upp med fler råd.

Absolut inte! Jag lovar att jag inte är ensam om att fascineras av den kunskap du har och jag tycker det är både roligt och intressant att få ta del av den!

Det var dig och Sportster (användaren, inte hojmodellen) jag menade. Det tog ju inte många meddelanden innan ni hittade varandra och började prata olika kamtider! :)

Tack, smickrare där. Då ska jag fortsätta att sprida mina självhävdande pekoraler.

Aha! Så du kallar mig "vetenskapligt bevisad motståndare till all teknisk utveckling sedan andra världskriget". Hrmf! Det var det värsta. Jag har ju både eläktrånisk tändning OCH elstart! :näsanivädret

/J
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
jo det jag misstänkte med.. men garantin hade jag ingen tanke på, nä det är en 05a. vad borde priset ligga på en sån? vill veta om det är ett rimligt pris.. utan att först säga d här.. :p

Svårt att hävda att det är en -05:a när inregistreringen skett under första halvåret 2004, eller hur?
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top