Hogkiller
Ny medlem
- Gick med
- 1 Jun 2010
- Hoj
- 2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Ok får väl behålla mitt Jardine gp1 på. Vill ju inte ha mesljud lixom. Det är alltså inte bara fästen för spoilern som skiljer sig utan även pipans innehåll om jag förstår dig rätt ?
?
Utan att veta, så tror jag nog att de som bygger system (oavsett tillverkare) så lägger de den mesta tiden på utvecklingen....för att det ska lira ihop med motorn och dess lufttilförsel. Jag bänkade aldrig min hoj med katterna i, men visst gick den bra....efter min "moddning" så blev ljudet bra mycket bätte, dock upplever jag att motorn tappade en del vridmoment samt lite toppeffekt. Jag är inte färdig med den tänkta setup:en, luftsidan ska få sig en omgång och en ny ecm ska till. Därefter är det nog dags för en bänkning och programmering. Har inte en susning om vad jag kan förvänta mig för effekt. Egentligen så räckte original till, men visst är det kul med en hoj som går bättre....men viktigast för mig är att ingen har en likadan....
Är du nöjd med Jardine-pipan så torde det vara smidigare att bygga om spoilern (om du nu vill ha den på plats). Men vänta och se om det är någon här som vet mer om xb9 och vad som passar till den utan att behöva bygga om för mycket.