Jag har läst att HD oljan är en annan olja som de bara smäller på sin egen etikett på, vet inte om det är sant. Många oljor är så idag, då det är ganska få som tillverkar själva tillsatserna som är i oljan.
Kanske det finns risk att den pinkar ur sig någonstans om det är för låg wiskositet? (det bör ju iofs vara bättre toleranser än så men man vet aldrig med HD ;-)
//K
Jag har läst att HD oljan är en annan olja som de bara smäller på sin egen etikett på, vet inte om det är sant. Många oljor är så idag, då det är ganska få som tillverkar själva tillsatserna som är i oljan.
Men jag har läst också att det är olika oljor för olika typer av koppling, och att vissa typer av koppling slirar med vissa oljor. Jag har inte helt fått grepp om detta.
Jag har också sett att det rekommenderas 20w-50 olja till 1125, men de flesta oljor som säljs är 10w-40 även för motorcykel. Kan man köra en 10-40 olja i en 1125a? Kanske det finns risk att den pinkar ur sig någonstans om det är för låg wiskositet? (det bör ju iofs vara bättre toleranser än så men man vet aldrig med HD ;-)
//K
Läcker det olja om motorn, ska man nog inte anta att det är fel oljan, utan snarare fel på motorn
Men för att återgå till frågan, är det någon som har goda rekommendationer på en olja och tips på vart man köper den och eventuellt filter?
//K
Ni som bor göteborgs regionen det har ju varit en del trådar om olja från Svenssons livs i Alvhem till helrätta priser
Q8 hoj olja 15-50 JASO-MA funkar ju bra i Rotax maskinen ,googla på oljepriser Svenssons livs Alvhem
/Jossi
Du är en pärla!
Precis det svar jag ville hitta ;-)
Q8 SBK-Racing MC olja Helsyntetisk 15W50 API SL, ACEA A3, JASO MA 64:00:-/lit
Den kan ju inte vara annat än ganska rätt för en 1125 med gubbpilot?
Har hittat filter på ebay som ni tipsade, skall försöka få tag på någon som säljer tre och tre. Någon som har goda tips?
//K
Nu sitter man med en del prylar till 1125r en , senaste ett paket från EBR nu väntar man bara på att få hem hojen
ni som åker 1125r vad tycker ni om ljuset halv/hel räcker det eller är det klent?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |