Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Någon här som kör X1 och har bänkat sin?
Jag har en med mindre drev och VanceHines blås som skall vara bänkad till 120 häst men inte fan känns det som mer än 100...
Vad tror ni?
Sitter original ECM i, funderat på PowerCommander men hört att det inte ska funka så bra på X1orna.


Ledsen, men glöm 120 RWHP. Har du över 90 är det bra.
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
nån som känner till gräns db på smc kurserna hörde att nya gränser hade trätt i kraft men hittar inte myke svart på vitt? Vill ju givetvis luft-buller kitta men vill ju inte missa all action pga kittningen :tuttar tjoho

Ledsen, men glöm 120 RWHP. Har du över 90 är det bra.

Ja det låter mer rimligt fast den har ju 100 original så antar att det ligger lite över det iom luft och buller (enl VanceHines ger systemet 11 hästar).


X1 specs:
HP/Torque 101hp @ 6000rpm
 
Last edited:

BULLENRAKET

Pölsa=president,Stiffmies ter just rules!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
Buell XB12ss long-08
Benelli TnT cafe`?

Ok drar väl i märkes synvinkel detta i helt fel forum men här är ju stendött så ingen lär ju bry sej...iaf nya Benellin tycker jag verkar trevlig men har inte haft möjlighet att känna på`n än. Så frågan lyder om nån här(oavsett forum)känner till nån trevlig firma helst i närheten av sthlm som brukar ha udda hojar som aprilla, Benelli o MV Agusta tex som demo och att man har enpelle när man kommer dit o tjatar om att prova...:D
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Ok drar väl i märkes synvinkel detta i helt fel forum men här är ju stendött så ingen lär ju bry sej...iaf nya Benellin tycker jag verkar trevlig men har inte haft möjlighet att känna på`n än. Så frågan lyder om nån här(oavsett forum)känner till nån trevlig firma helst i närheten av sthlm som brukar ha udda hojar som aprilla, Benelli o MV Agusta tex som demo och att man har enpelle när man kommer dit o tjatar om att prova...:D

En arbetskamrat sa att Apriliia skall finnas i Haninge....vad säger Eniro eller respektives hemsidor?
 

BULLENRAKET

Pölsa=president,Stiffmies ter just rules!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
Buell XB12ss long-08
Hadu där fick ja det ja befarade bekräftat typ. Benelli tex säljs av 3handlare i sverige att döma av deras hemsida iaf. borlänge,karlskrona,munka-ljungby av alla ställen vart d så man får la ta sej en roadtrip om vill upptäcka som vanligt då:gnissla ..
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Ok drar väl i märkes synvinkel detta i helt fel forum men här är ju stendött så ingen lär ju bry sej...iaf nya Benellin tycker jag verkar trevlig men har inte haft möjlighet att känna på`n än. Så frågan lyder om nån här(oavsett forum)känner till nån trevlig firma helst i närheten av sthlm som brukar ha udda hojar som aprilla, Benelli o MV Agusta tex som demo och att man har enpelle när man kommer dit o tjatar om att prova...:D

vadå dött? nu är det ju rätt bra fart jämfört med vad har det vart imellanåt..

jag gillar också nya benelli, iaf TNTn dom hade på stor trådrullen på "på två hjul mässan". jag kollade deras sida och då hade dom ännu inga återförsäljare i svergie så ja maila o fråga och han sa att dom va i fullgång med att lägga upp en sån lista, så kolla på deras sida så hittar du nog nåt.

jag har fan också go lust o provköra en sån =)
 

kosefil

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2007 Buell XB12S
Jardine...

Är det någon som vet om det är någon skillnad i ljudet på Jardines Aluminium, Kolfiber och Titan-slip on ?
 

BULLENRAKET

Pölsa=president,Stiffmies ter just rules!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
Buell XB12ss long-08
skoterväder?

vadå dött? nu är det ju rätt bra fart jämfört med vad har det vart imellanåt..

jag gillar också nya benelli, iaf TNTn dom hade på stor trådrullen på "på två hjul mässan". jag kollade deras sida och då hade dom ännu inga återförsäljare i svergie så ja maila o fråga och han sa att dom va i fullgång med att lägga upp en sån lista, så kolla på deras sida så hittar du nog nåt.

jag har fan också go lust o provköra en sån =)

A men nu jävlar ä de väl ändå halvdåli action här? Har ni snöskoter hela högen el va tar ni er till i abstinensen av "hojväder"? Aningen sent på vintern att dra igång byggnation, fast när idèerna strömmar till brukar ju solstrålarna oxå göra så...:huvet
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
A men nu jävlar ä de väl ändå halvdåli action här? Har ni snöskoter hela högen el va tar ni er till i abstinensen av "hojväder"? Aningen sent på vintern att dra igång byggnation, fast när idèerna strömmar till brukar ju solstrålarna oxå göra så...:huvet

jag kör ju hoj varje dag i jobbet och idag fick jag faktiskt ont i handen av o koppla hela tiden, har kört med 2 fingrar bara en bra stund nu men börjar som sagt få ont i handen, så jag har börjat byta av till hela handen... känns ovan nu :p själv fixar jag en del med min egen hoj. men det e ju smågrejer som framepucks och hjulaxel krashpuckarna som ska på.

skulle gärna ha ett litet projekt att pula med i garaget. ingen som kan skänka nåt? :)
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
jag kör ju hoj varje dag i jobbet och idag fick jag faktiskt ont i handen av o koppla hela tiden, har kört med 2 fingrar bara en bra stund nu men börjar som sagt få ont i handen, så jag har börjat byta av till hela handen... känns ovan nu :p

Det finns en fix till kopplingen. Den gör ganska stor skillnad.

Jag har den själv !
 

BULLENRAKET

Pölsa=president,Stiffmies ter just rules!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
Buell XB12ss long-08
Det finns en fix till kopplingen. Den gör ganska stor skillnad.

Jag har den själv !

Eller så har far min en automatvespa! till salu kan ju va ett kul substitut:yoparty Om inte så lär du kunna ta smärtan i näven me ett leende efter nåra sega "lättviktarmil" he he:tungan
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Eller så har far min en automatvespa! till salu kan ju va ett kul substitut:yoparty Om inte så lär du kunna ta smärtan i näven me ett leende efter nåra sega "lättviktarmil" he he:tungan

haha, vad e det för hoj då?

själv skulle jag vilja ha en eller 2 Husqvarna från lumpen med skidor. Fruktansvärt kul att köra runt o sladda me =)

Det finns en fix till kopplingen. Den gör ganska stor skillnad.

Jag har den själv !

Vad e det för fix då? menar du typ den som gör att man kan växla med bara ett tumsnäpp eller nåt?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top