Ok, det var ju bra att han svarade, så du fick någon klarhet i det hela.
Klart du ska handla prylarna du vill ha. Usps brukar inte vara några problem annars.
Jag har ju själv ingen XB 9r, men jag antar att vindskyddet hjälper till lite. Min är omdrevad med ett primärt utväxlingspaket, den gör ca 190-195 på femman sen får man ge sej (rödmarkering). Jag kör iaf inte så fort med hojen, det blåser för mkt. Att köra primärutväxlings paketet var finfint, den är ännu piggare i botten och går jämnare nu. Riktikt skönt att glida runt på hög växel.
Körde en 1125R i går och den lät ju riktigt illa och knackade på lågvarv, 1000-3000 rpm. Där går ju min XB 12a jämnare alltså. Jaja, i mitt tycke är Rotax motorn en felsatsning. Den blir för lik KTM, Aprilia, Ducati osv.. De skulle satsat på en 100ci luftkyld med kompressor eller turbo för sporthojen (1125R). Men vill man bara åka fort och skiter i karaktären så visst kan man köra Rotax.
Jag hade aldrig brytt mej om 1125R om det inte vart för at jag vet att det är Buell. Najn, det är fan fel utveckling... jag är lite besviken, de hade kunnat släppa något nytt, banbrytande. Nu får de ju slåss mot Gixxers och R1
r... dumt....
Inte vet jag, men att sitta och höra det typiska sjungande ljudet från hojen..(F.A.S.T. kitet med öppningar i tankdummyn) och det dova morrandet från Tiforce systemet
är ju fan så mkt härligare än lyssna på den skrikande Rotax motorn.