Det som kan hända är väl att hojen kan gå lite magert när man öppnar upp på både insug- och avgassidan utan att justera insprutningen därefter.
Ett alternativ är att ladda ner programvaran ECMSpy och köpa en kabel (se tidigare i tråden) för att programmera om din befintlige ECM. Som jag skrev här ovanför så är det gjort på min hoj och det blev jävligt bra.
Nu ska jag inte ta åt mig nå'n som helst cred för detta, utan det var grabbarna på Robban's Speedshop som mappade sprutet och körde hojen i bromsbänk. Läs: Jag vet inte hur man använder ECMSpy till sin fulla potential.
Dock kör jag ju med 1 400 cc kit utöver luft/buller, så det kanske var därför min TFI-box inte räckte till.
Ett annat alternativ är att du köper min TFI-box och kopplar in. Just nu ligger den i baksätet på min bil utan att göra nytta.
hej!
okej..då undrar jag lite ..så en TFI-box är alltå ett ecm substitut? man kan köra med orginal ecm men använda en tfi box istället för gå runt ecmen och ändra insprutningen genom den istället för mixter med ecmen? kanske lättare att montera också?. du säger det kanske inte var tillräcklgit för din 1400cc men då bordet det ju väl vara tillräckligt för en xb9 på 984cc. och föressten är tfi-boxen fixerad vid sina inställnigar elelr går den också att justrera och leka med, jag menar så jag inte får en tfi inställd för din hoj och alldeles för fet blandning då du faktiskt kör med ett x hundratal större cylindervolym?
för hur mycket kränger du din skräpandes tfi-box för då?
/niklas