Tråkigt att du blev besviken. Vad var det som du inte gillade? Vill gärna höra alla versioner av kritik. MVH Rickard
Eftersom jag endast hade åkt hojen en gång så gav jag den en chans till. Nu skulle den vara uppdaterad i insprut samt att återkallningskampanjen, ang att 5:ans växel kan låsa sej, pga att den var för dåligt smord. Allt var fixat. I direkt jämförelse med gixxer 1000 (07:a), fireblade (08:a) så är det en lägre kvalitet på hela hojen. Den går mkt illa på lågvarv, den går ojämnt vid fast gaspåslag.
Styrningen känns något trög i normalfart, inte direkt tung, men den är inte följsam som de andra hojarna. Skall man ha en V-twin så är det rc8, den har mos från botten och går mkt bättre. Ska jag verkligen skriva rent ut vad som är skillnaden? Det är kanske hårt, men helt kort. Rc8:an är det jag trodde jag skulle få av Buellen. Herre gud, jag ville inte att det skulle var så som jag upplevde. Det var ännu värre att bara byta hoj, direkt efter varandra. Så jag kan säga, andra gången, tyckte jag den var ännu sämre.
Ktm's andra hojar går inte att jämföra med tex XB. Men 1125R får spö. Testa en Rc8 (då känner du skillnaden). Sen kommer ännu fulare 1125CR. den ser för jävlig ut. Fatta när Ktm Venom kommer, då ryker den nakna CR modellen också. Buell tappar ju marknad när de gör som alla andra. Ktm är deras största hot, inte Ducati som förr. De får slåss i ett segment där de inte kan vinna. Ok, när det gått 5 år eller mer kanske HD plockar ner ideer från MV Agusta. Svensson racer= Buell, stor plånka = MV Agusta. Det lutar åt det hållet.
Buell XB är en speciell hoj, den har någonting. Retro med unika drag för tiden. Luftkylning och en gammal stötstångsmotor som har grymt vrid. Kola på hojar idag, vilka presenterar ballare i samma segment? En aktivkörning på ett sätt som en japanare inte har i mitt tycke. 1125(R), ska man fightas i supersport segmentet och skickar iväg 1125R. Den hojen kommer att falla ur. Den är inte tillräckligt bra i jämförelse med kombatanterna, den är inte snygg heller. Jag får ingen känsla för den hojen alls. XB var och är ball. Den är speciell. det går ju inte att planka konceptet, må vara förlegat men fan. Kolla nya HD XR 1200. Jag skulle aldrig byta min XB mot en sådan. Många säger ju rakt ut att XB är mera HD än vad v-rodarna är. Kanske den brytigaste hoj som Buell/ HD koncernen gett ut!? Visst kan man klaga på den också, inte bara +.
Det kan man med alla hojar. Ju mer nischade de är ju trängre blir ju målgruppen. Varför byggde de inte än ny hoj med S&S wedge motor? De kunde kört en supersport med kompressor, fy fan va ballt. tex ett program där man kan tweaka motorn (för extra cash). S&S motorn hade ju vart att behålla lite av sin stil. Typ retrofuturistisk. Buell är ju inte längre unikt. Det dör med XB, tyvärr.....
Nästa och värsta skiten jag kan komma på....
Nya "trafikreformen". Det är det skitigaste helvet som vi betalar skatt till. Snuten o vägverket skall satsa rejält på storebror fasoner. Vilket jävla skitsnack de kör med - rädda liv, miljö o bla bla bla. Fan kolla in Kina och Ryssland.. DAH!
Staten dumpade förmögenhetsskatten och förlorar ca 7 miljarder årligen. låter sjuk mkt, men de siffrorna fick jag. Hoppas det är att ta i, men ärligen så var det så det stod.
Lättaste sättet är att låta alla betala, denna eftergift, ja det är ju längs vägen. Inte en normal billist (eller M-cyklist) som aldrig skulle få en bot.
1250 vid + 6km/h och värre blir det!
Det köper jag aldrig!
Idioter som inte fattar när de ska gasa kan jag förstå att de vill sätta åt. Men herre gud, kolla hastighetsbegränsningarna, kolla bilarnas och vägarnas skick, säerhet och prestanda idag och jämför.
Alla som köper en kraftigare motor än att den dra up för en backe, vad skall man med det till? Vägverket sade till mej, att köra om en lastbil som kör 80 på en 90 väg är inte bra. Vad? Risken i % är fruktansvärt mkt större än vinsten i tid.
Är det bättre att köpa en 00 japanraket för 40 papp o bara tok-köra?
Skita i försäkring och regning. De börjar ju luta åt den utvecklingen. Det eller acceptera tunga böter, sporthojar, vem köper det när premien (endast trafik) går upp från 32% till 100%? Vänta till april 2009 får vi se.
Motorhobby, fan finns det reservat för oss strax eller?