Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Berqa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009 Triumph Street triple
Saksamma, jag lär åka in med racekitet första gången o chansa.. bara se så elak ut som möjligt hehe

Absolut! Vore skoj om man fick ihop folket härikring som kör Buell.. eller lite sporthojsfolk överhuve taget lixom!
 

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
Buell -08
Första helgen i Juni är det dags för Custom Bike Show igen. Vi försöker väll få ihop en skara igen och åker ihop över Åkersberga va?
Vi kommer att ligga i Sätra från och med April. Närmare för er nedifrån i landet.
Ha det bäst och misströsta inte, våren kommer snart!
Peace//Rickard
 

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
Ahhh I see.. ja då kan de fan bli så att jag chansar hehe. men det finns väl angivet en viss DB som det måste hålla sig under? Nån som har koll på det??

Det står på Id brickan på ramen hur mycket db om jag inte mins fel..

Men det är väl en rekommendation som är till för att brytas:hihi

Första helgen i Juni är det dags för Custom Bike Show igen. Vi försöker väll få ihop en skara igen och åker ihop över Åkersberga va?
Vi kommer att ligga i Sätra från och med April. Närmare för er nedifrån i landet.
Ha det bäst och misströsta inte, våren kommer snart!
Peace//Rickard


Hur va det förra året?
Många som åkte? Bra sammanhållning/tempo?

Känns inte som att det kommer bli någon vår just nu. snö/is och kalt..
 
Last edited:

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
Buell -08
Förra året var vi 8-10 st. Tempot var ok och stämningen var det inte fel på. Tyvärr splittrades vi väl inne på Custom Bike Show.
Jag hoppas att det ska bli många fler i år.
Snön smälter, isen rinner bort solen värmer och sommaren är alltid för kort....poesi mina vänner, poesi:fyllisar



Ahhh I see.. ja då kan de fan bli så att jag chansar hehe. men det finns väl angivet en viss DB som det måste hålla sig under? Nån som har koll på det??

Det står på Id brickan på ramen hur mycket db om jag inte mins fel..

Men det är väl en rekommendation som är till för att brytas:hihi




Hur va det förra året?
Många som åkte? Bra sammanhållning/tempo?

Känns inte som att det kommer bli någon vår just nu. snö/is och kalt..
 

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
Förra året var vi 8-10 st. Tempot var ok och stämningen var det inte fel på. Tyvärr splittrades vi väl inne på Custom Bike Show.
Jag hoppas att det ska bli många fler i år.
Snön smälter, isen rinner bort solen värmer och sommaren är alltid för kort....poesi mina vänner, poesi:fyllisar


Tänkte försöka hänga med i år.:banana
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Hej alla kunniga buellare.. Någon av er som har en aning om hur lyset och flyscreenen fäster in på en xb9/12s? Sitter det fäst i kronan/kronorna eller i gaffelbenen? Funderar på att använda mig av ett sådant till ett bygge. Är det bra ljusstyrka på lysena? :va

Tacksam för svar

Lysena är ok, men inte mer. Flyscreenen fäster mot en aluminiumkonstruktion som sitter över lysena och som också är hus åt instrumentpanelen. Det är inte infäst i gaffelbenen eller klamrat runt benen. Så det måste hänga i kronorna på något vis, men kommer inte ihåg exakt hur det ser ut. Borde funka bäst om du får tag på ett komplett kit med kronor, lysen och allt. Så behöver du bara göra ny instrumentering. Det finns utrymme för en hel del el eller annat bakom flyscreenen.
 

Locke

Medlem
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
CBR600F -93
Lysena är ok, men inte mer. Flyscreenen fäster mot en aluminiumkonstruktion som sitter över lysena och som också är hus åt instrumentpanelen. Det är inte infäst i gaffelbenen eller klamrat runt benen. Så det måste hänga i kronorna på något vis, men kommer inte ihåg exakt hur det ser ut. Borde funka bäst om du får tag på ett komplett kit med kronor, lysen och allt. Så behöver du bara göra ny instrumentering. Det finns utrymme för en hel del el eller annat bakom flyscreenen.

Hmm ok, då vet jag lite mer hur jag kan göra. Att kunna gömma undan el är aldrig fel! Stort tack :tummenupp
 

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
Buell -08
För er som letar hoj eller har polare som letar (Buell). Jag har några XB12SS, en XB12SCG och några XB12R Inne. Vi flyttar inom en månad, typ!
Hör av er........!
"-I morse lös solen, fåglarna sjöng nått om vår och jag var gladare en på mycket länge............................!"
 

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Jahaja då har man köpt sig en Buell XB12s då.
Va har jag gett mig in på egentligen? Hoppas jag gjort rätt men det tror jag fan.
Den är dock helt original så jag är lite sugen på att byta till luft och buller samt montera nån typ av powercommander så någon som kan tipsa?
Funderar på en monster dämpare.
Kom med tips är ni snälla.
 

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Ort
STHLM
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
wheelie machine

Nu har jag utrustat min wheelie machine med en BUELL.:banana
 

Bifogat

  • buell wheelie.jpg
    buell wheelie.jpg
    60.6 KB · Visningar: 93

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Saksamma, jag lär åka in med racekitet första gången o chansa.. bara se så elak ut som möjligt hehe

Absolut! Vore skoj om man fick ihop folket härikring som kör Buell.. eller lite sporthojsfolk överhuve taget lixom!

Vi är ju grannar, så jag ställer upp när det är torrspår om man är välkommen med en fjällko också (det är en Twin iaf)...
 

R_Velocity

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2009
Ort
Noname
Hoj
08/R1 (fd.ZX10R 08 ägare)
Nej nej nej... du behöver inte byta race systemet. Micron låter mkt värre. Det är det mest högljudda jag hört. Jag hade race systemet på. Inga problem.
Sedan bytte jag till Tiforce helsystem. Lite tystare, men dovare och kraftigare tyngd. Inga problem. Pitbuell hade en jävla tur. Tyvärr så är det nog värre 2010. Då kommer snuten att kunna stoppa oss, och mäta på plats . Jodå, det skall skattebetalarna pynta, deras nya mätutrustning. Det finns ingen tillåtelse för mer db, än max 3db över det som står på ramen. Hur de skall kunna mäta på plats fattar jag inte. Det finns regler för hur sådant mäts och det bör inte funka på plats.

103db skall tydligen vara måttstocken för custombyggen, annars är det ramen som gäller.
Bytte till en Z1000. nu är det Akrapovic race system på den. Det finns en db insert på den, men det räcker inte med det, dvs om de kör hårt på nya reglerna. redan 09 skall snuten tydligen kunna kräva att man ombesiktigar om de uppfattar att det dundrar för mkt. Fan va jobbigt! De vill inte ha motorcyklister på vägen verkar det som.

Har nu varit i strömstad o hämtat hojen och som tur var följde orginalsystemet med.. så det är la lika bra att byta så spar man en besiktningspeng :)
Nu ska jag bara få tag i en kort bakände och lite grymmare backspeglar så är man redo för vår sen.. ligger redan o skakar i soffan av förväntningar på min första Buell säsong :yoparty
 
Last edited:

Berqa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009 Triumph Street triple
Nej nej nej... du behöver inte byta race systemet. Micron låter mkt värre. Det är det mest högljudda jag hört. Jag hade race systemet på. Inga problem.
Sedan bytte jag till Tiforce helsystem. Lite tystare, men dovare och kraftigare tyngd. Inga problem. Pitbuell hade en jävla tur. Tyvärr så är det nog värre 2010. Då kommer snuten att kunna stoppa oss, och mäta på plats . Jodå, det skall skattebetalarna pynta, deras nya mätutrustning. Det finns ingen tillåtelse för mer db, än max 3db över det som står på ramen. Hur de skall kunna mäta på plats fattar jag inte. Det finns regler för hur sådant mäts och det bör inte funka på plats.

103db skall tydligen vara måttstocken för custombyggen, annars är det ramen som gäller.
Bytte till en Z1000. nu är det Akrapovic race system på den. Det finns en db insert på den, men det räcker inte med det, dvs om de kör hårt på nya reglerna. redan 09 skall snuten tydligen kunna kräva att man ombesiktigar om de uppfattar att det dundrar för mkt. Fan va jobbigt! De vill inte ha motorcyklister på vägen verkar det som.


Ahh där ser man.. Så du tycker att det är för klent med racekit´et alltså? Det är det ju onekligen om det går att besiktiga med det på.. hehe
Tack för svaret :)

Vi är ju grannar, så jag ställer upp när det är torrspår om man är välkommen med en fjällko också (det är en Twin iaf)...

Haha jarå för fan. Vart i stan håller du hus då
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top