Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

R_Velocity

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2009
Ort
Noname
Hoj
08/R1 (fd.ZX10R 08 ägare)
Jag tyckte inte det var så märkvärdigt. Jag köpte den iof med det på.

Jag måste medge att det inte var öppen luftburk då.

Jag har ett beg K&N samt en topp till den liggande. Det blir alltså helt öppen luftburk. Jag kan sälja den med en helt ny K&N rengörare samt ny K&N olja. Sedan har jag en oanvänd race ecm (XB 12 03-06). En 06 bakdämpare som setat på 122mil, kanon skick. Jag har helt ny Ecmspy-anslutningskabel, pc (usb) till den kontaktända som skall in i buellen. Denna är för att använda emspy prog (här kan du mappa som du vill samt läsa felkoder, köra TPS reset osv osv). Jag har också en helt ny "trouble code dongle" (här kan du bara läsa felcoder=slippa åka till verkstad för at veta vad som är fel).
Ett begagnat V-bracket (med stag för oljekylare) samt 2 burkar guldfärgad hammarlack. Det innebär att man kan måla ett V-bracket som matchar fälgarna (om man har guld). Sedan är det bara att byta, titta och förundras:)
Om någon vill köpa något är det bara ett skicka ett mail.
Race ecm och öppen luftburk kan man köra på andra ljuddämpare än Buell race original. Race ecm gör så att varningslampan är släckt (man behöver alltså inte något motstånd). Dessutom så är inte white wire mod nödvändig med race ecm. White wire mod innebär att man klipper en kabel som begränsar insprutningen mellan 2000-3500 varv.
Race ecm kan man också vidaremappa med hjälp av Ecmspy prog samt kabeln som jag har.

Pip till om du är intresserad av något.

Ahh där ser man.. Så du tycker att det är för klent med racekit´et alltså? Det är det ju onekligen om det går att besiktiga med det på.. hehe
Tack för svaret :)
 

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Ja och Harley center i göteborg eller Yamaha center. Kan säkert ha några jippon men kom hit. Vill med prova.
 

emo1974

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Ort
karlstad
Hoj
2003, buell xb9r fierbolt
kolla in pbm-cycles.com han fixa ny bromsskiva fram till min bulle xb9r för halva priset av vad orginalhandlarna vill haoch han har ju måten efter min skiva så han kan ordna fler
 

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
Buell -08
Hahaha, jo det vore kanske nått att ha i Sätra. Annars så finns en kanonbra raka utanför AVA och oss där det bara är att prova (kanske ej med demohojarana dock :D )

Vi slår igen Buellcenter på tisdag 3/3.
Ett stycket MC-historia går i graven.

Snön ligger fortfarande vit på taken och endast Tomten väntar på att få ont i (hoj-)baken........! Fan nu får det bli vår......



RickTM..(Buell Center Bromma)

När ska ni ta in den?

Vill ju prova:yoparty
 

Eiik

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Osby - Skåne
Hoj
Buell XB12R
Tjo, för att vara på den säkra sidan innan jag börjar sabba min fina hoj tänka jag kolla med proffsen först.

Är det något att tänka på när man ska lossa belt-spännaren, eller när man ska skruva fast den igen. Dags för vinterrengöring och man vill ju komma åt bakom saker och ting.
Har inte tummen mitt i handen men skruva på så nya, dyra och fina saker är jag inte riktigt van vid. SLäggan funkar bättre på Amazonen än Buellen!

Tack tack
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Tjo, för att vara på den säkra sidan innan jag börjar sabba min fina hoj tänka jag kolla med proffsen först.

Är det något att tänka på när man ska lossa belt-spännaren, eller när man ska skruva fast den igen. Dags för vinterrengöring och man vill ju komma åt bakom saker och ting.
Har inte tummen mitt i handen men skruva på så nya, dyra och fina saker är jag inte riktigt van vid. SLäggan funkar bättre på Amazonen än Buellen!

Tack tack

Jag tror att rekommendationen är att bort bakhjulet först för att släppa på beltspänningen. Går ändå, men är halvtrickigt och i värsta fall skadar du belten. Men annars är det bara att ta bort och sätta dit bäst du vill! :)
 

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Jahaja då har man köpt sig en Buell XB12s då.
Va har jag gett mig in på egentligen? Hoppas jag gjort rätt men det tror jag fan.
Den är dock helt original så jag är lite sugen på att byta till luft och buller samt montera nån typ av powercommander så någon som kan tipsa?
Funderar på en monster dämpare.
Kom med tips är ni snälla.

Så ja. Jardine titan dämpare och KN filter beställt men ingen ny box.
Måste jag mappa om den och kan jag mappa om originalboxen? Vart får jag isf tag på en annan box om jag inte kan mappa om originalboxen till en XB12s -08? Powercommander har ju bara till -04 men inte efter där.
Tips mottages med öppna armar.:)
 

nl

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2009, Buell XB12Ss
Någon som har koll på vart man köper dessa speglar?




2832_20090212125403_L.jpg


2823_20090206161545_L.jpg
 

nl

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2009, Buell XB12Ss
finns det något företag i sverige som importerar rizoma-produkter?
Såg på Rizoma hemsida att det inte säljer till konsumenter.
 

Eiik

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Osby - Skåne
Hoj
Buell XB12R
finns det något företag i sverige som importerar rizoma-produkter?
Såg på Rizoma hemsida att det inte säljer till konsumenter.

http://www.mc-tech.se/

Jag planerar själv att köpa deras fotpinnar, mycke pengar men de är förbannat snygga. Lite orolig för hur de är att köra med bara, eftersom de är tillbakaflyttade en bit.'

http://www.twinmotorcycles.nl/
Här har dom också en del rizoma prylar. Ganska stora prisskilnader på bla fotpinnarna. €404 vs. 6000 sek...
 

Dahlsim

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Buell XB12Ss
Hejsan!

Då har man inhandlat sig ett monster (Buell XB12Ss -06). Vart en fruktansvärt rolig tripp från Borås till Stockholm med Statoils skåpbil och efter lite prutande så var man hemma i garaget halv fyra på fredag morgon med sin drömhojj :banana

Och inte har man körkortet ens :D men teorin är ju klar och har körlektioner planerade fr om 1e april.
 

R_Velocity

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2009
Ort
Noname
Hoj
08/R1 (fd.ZX10R 08 ägare)
Tjenare,

Lossa bakhjulsaxeln för att släppa/ underlätta spänningen på remmen.
Då glider det på utan några större problem. Du gör precis likadant om du använder Free Spirits fjäderbelastade belt-tensioner.
DU BEHÖVER INTE TA AV HJULET!
Se bara till att ta bort bulten, som håller axeln innan du börjar lossa axeln. Den sitter precis under svingen, vid axeln. Sedan är Nm på axeln 70Nm.
Vrid först upp den till 35NM, sedan 2 varv tillbaka (jo, just det, tillbaka), sedan vrider du den till 70Nm. Det är mindre på framhjulet.

Tjo, för att vara på den säkra sidan innan jag börjar sabba min fina hoj tänka jag kolla med proffsen först.

Är det något att tänka på när man ska lossa belt-spännaren, eller när man ska skruva fast den igen. Dags för vinterrengöring och man vill ju komma åt bakom saker och ting.
Har inte tummen mitt i handen men skruva på så nya, dyra och fina saker är jag inte riktigt van vid. SLäggan funkar bättre på Amazonen än Buellen!

Tack tack
 

R_Velocity

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2009
Ort
Noname
Hoj
08/R1 (fd.ZX10R 08 ägare)
Prylar till XB

Tjena,

det verkar finnas intresse i Bulle grejer. Dessa har jag handlat från, pratat med. Alla är bra, bara köpa. För riktiga tips som är krångliga (motor, trimm, mappa ecu osv), kontakta Martin eller Dris på T.M. De har också byggt en hydraulisk koppling till XB som troligen är bäst på marknaden. Dessutom värsting avgassystem till 1125 basen. Finns dock till XB med. Tyska RRC (Thomas) har ett jäkligt trevligt rearset till Buell och en jäkligt snygg, perforerad front drevkåpa (allt i alu). Det ser lite mer mekaniskt ut med dessa 2 ihop. Snyggt som tusan om man lackar framdrevet i samma färg som fälgarna. Något jobbigt är dock att alla rearsets (Rizoma, RRC, Gilles, Sato racing) har fotpinnar i alu, det vibrerar gärna ganska mkt när man har Bulle o det känns efter ett tag. Det finns gummibelagda fotpinnar (dock ej till rearsetsen), de är sköna. Men fötterna kommer upp en bit, iof bara lyfta växelväljaren. Backspeglar som är guld till Buellen är CRG LS split lane. Går att vika in. Glöm ej att köpa adaptrar dock, annars kan du ej montera dem!
Speed of colour(.de) har ett jäkligt vasst bakljushus till alla XB (shark nose).
Med tex vitt glas, så matchar de i princip alla eftermarknands blinkers från Rizoma och Kellerman. Kellerman Rhombus är mkt snygga, täta och har skyddskretsar (passar kanon med Shark nose).
Shark nose en del om man betäller det lackat (glasfiber), kommer olackat annars.
Ska ni ha det gamla goda "Hill Billy luftfilter kitet = FAST", kika på:
http://www.fat-cat.eu/buell-harley-p...ung/index.html
Dock så kan jag säga att Remus powerizer inte var någon höjdare.
Har också köpt från US baserade American Sportbike. Al är hygglig, ring o fråga om det är något. Det är fan inte kul att få fel grejer om man köper från US. jag köpte tex: CRG, Penske 8987 och en jäkla massa annat, blev över 20 iaf. Han är dock seriös (fipplar inte med nedskrivningar osv). Tänk på att tullen lägger på moms(25%)+tariff (varierar mellan 2.5-10% beroende på produkt)+ tullavgift. Jodå, man får betala tullen för att de är så snälla och applicerar dessa andra utgifter. Det kan bli en jävla massa. Mellan 40-50% med alla utgifter (frakt + skatter).

Rizoma och en massa annat.
Trojan (Matt)
http://www.trojan-horse.co.uk

Free Spirits (Marcello):
http://www.freespirits.it

Duktigast på Buell utan tvekan,
Twin Motorcycles (Martin och Dris):
http://www.twinmotorcycles.nl

Americansportbike (Al):
http://www.americansportbike.com

RRC(Thomas):
http://www.r-r-customizing.de/index_eng.html
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top