Jag satt under en markis på en uteservering på Götgatsbacken och drack en bärs när det brakade loss! Jag var mycket nöjd med regnet!
va roligt
en annan körde hem i det jävla vädret!
Igår fick jag mig en härlig åktur hem från landet i regnet. Ca 8 mil i regn. Blöt kall och inte långt hemmifrån kommer jag på E18 vid Scandic Hotel, Järva krog och ska svänga upp på E4 mot stan. Kallt bröt och jävligt som det är tar jag det väldigt lugnt genon den skarpt svängande högerkurvan som leder upp mot E4an men inte fan hjälper det... framhjulet glider undan och marksyningen var ett faktum. Ingen fara mled mig, hojen klarade sig ganska bra den med tror jag. Det jag kunde se i mörkret och när jag komm till garaget var att jag fått lite skrapmärken på motor, ljuddmpare, och handbroms. Styrändsbackspegeln saknas. Kylarlocket hade lossnat men det hittade jag (ska ta en ordentligare titt på den i dagarna).
Idag får jag för övrigt nycklarna till nya boendet så nu komme man bo nästan granne med Zid men ännu närmre Lunda industriområde... blir väl att öva lite bakjulsåka där när man kommit iordning med huset.
Ska bli riktigt nice med alldeles eget garage.
Då va vi tre som åkte i regnet igår då, eller regn e nog inte rätta ordet. Galet skyfall e nog snarare mer rätt.
Drog från kontoret till MC varuhuset för att hämta lite skruvar o småprylar, då regnade en del men det funkade.
När jag sen kom till centralbron påväg hem så såg det lite underligt ut, man såg inte söder alls, humm undrar hur den ön kunde försvinna.....
O sen kom det något jag mest skulle jämföra med att åka rakt in i ett vattenfall, dra åt helvete vad mycket vatten det kom.
Satt där o skrattade lite för migsjälv för det va helt sjuk att vara ute på på en hoj i det vädret.
Så jag tyckte det kom mycket vatten, men så kom det en lastbil i mötande fil på stadsgården o då insåg jag att det som kom uppifrån bara va duggregn i jämförelse mot vad som kan komma nerifrån. Precis när jag möter lastbilen är den en halvmeter vatten på vägen o jag får något som närmast kan jämföras med en tsunamivåg över mig. Någon anna som fått hjälmen vattenfylld under i från? - det har jag. Hahahah, dra åt helvete vad sjukt.
Skrattade hela vägen hem sen.
Syrt med klotningen men skönt att höra att du klarade dig bra.
Jag promenerade, eller vadade. T o m kallingarna blev blöta.
Igår fick jag mig en härlig åktur hem från landet i regnet. Ca 8 mil i regn. Blöt kall och inte långt hemmifrån kommer jag på E18 vid Scandic Hotel, Järva krog och ska svänga upp på E4 mot stan. Kallt bröt och jävligt som det är tar jag det väldigt lugnt genon den skarpt svängande högerkurvan som leder upp mot E4an men inte fan hjälper det... framhjulet glider undan och marksyningen var ett faktum. Ingen fara mled mig, hojen klarade sig ganska bra den med tror jag. Det jag kunde se i mörkret och när jag komm till garaget var att jag fått lite skrapmärken på motor, ljuddmpare, och handbroms. Styrändsbackspegeln saknas. Kylarlocket hade lossnat men det hittade jag (ska ta en ordentligare titt på den i dagarna).
Idag får jag för övrigt nycklarna till nya boendet så nu komme man bo nästan granne med Zid men ännu närmre Lunda industriområde... blir väl att öva lite bakjulsåka där när man kommit iordning med huset.
Ska bli riktigt nice med alldeles eget garage.
Ha det gött gubbar om nångra timmar börjar färden med hojen och persian_rider ner mot malmö!
Ha det gött gubbar om nångra timmar börjar färden med hojen och persian_rider ner mot malmö!
Åka kåplöst hela vägen ner till Malmö? I ett sträck?
Sätt på han lite skydd o en jacka
Tycker vi borde ha mer sånt här i klubben.
http://www.youtube.com/watch?v=iVEx...ad.php?t=211705&feature=player_embedded#t=432
Nåt skumt, verkar som man får spola tillbaka till början
Om du inte vore så stor skulle du få sitta baklänges på min framstänka när vi åker!
Några stopp och tankningar vart det men vi kom fram till slut! idag ser man hur min tjurnacke växt!
jo du försökt det med honom
65 mil i ett svep med fightern e bra jobbat.
E du hemma igen?
Du får ge en rapport från malmöfestivalen, vi vill höra allt o babes o festandet
Ja fan Ali, se nu till o fixa ordentliga skydd, vi tjatar för vi är rädda om dig!
Just nu har jag fokus på att ha hjälmen ORDENTLIG på huvud förstår ni....!
(fick 1500 kr i böter av farbror BLUE i Malmö då jag hade hjälmen " ½ sittande" på huvet...!
Så en sak i sänder gubbar!
(fick 1500 kr i böter av farbror BLUE i Malmö då jag hade hjälmen " ½ sittande" på huvet...!
Det här går åt fel håll.. först inga skydd å nu en halv hjälm
Det var dagens moral kaka.
Snart kommer väl snubben o kör runt i nån gangstastylemössa på sne istället för hjälmen..
Nog om kärring:a snack...! Släng upp lite Frödinge ostkaka o vispagrädde m. sylt iställe!
Jag är lite mätt på "moralkakor"!!!!!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |