schizophrana
Guest
Det märks att det börjar bli höst så jävla bittra som vissa har blivit.
ord!
dessutom lustigt att alla dessa bittermänniskor har koppling med varandra på ett eller annat sätt.
Det märks att det börjar bli höst så jävla bittra som vissa har blivit.
ord!
dessutom lustigt att alla dessa bittermänniskor har koppling med varandra på ett eller annat sätt.
Vad jag sett/läst så är det ingen som kallat fotograferna för idioter eller gett dem skulden för hur folk kör.
Vad jag sett/läst så är det ingen som kallat fotograferna för idioter eller gett dem skulden för hur folk kör.
Däremot så gör folk idiotiska saker för att det står folk och fotar i den kurvan.
Så visst har fotograferna en inverkan på hur folk kör där.
Men hade inte fotograferna stått i den kurvan hade det inte hänt så många olyckor...
Jag tolkar det du skriver som att du faktiskt tycker att det är fotografernas fel att vissa kör vårdslöst. De som i fotokurvan på Bulten väljer att ligga i mötande körfält i hopp om ett fett knäskrap och en cool bild är antagligen samma personer som även på andra vägar kanske inte visar de bästa av omdömen ... vems är skulden då? Alltid individen på hojen anser jag.
Jag tolkar det du skriver som att du faktiskt tycker att det är fotografernas fel att vissa kör vårdslöst. De som i fotokurvan på Bulten väljer att ligga i mötande körfält i hopp om ett fett knäskrap och en cool bild är antagligen samma personer som även på andra vägar kanske inte visar de bästa av omdömen ... vems är skulden då? Alltid individen på hojen anser jag.
Exempel:
Plåtnicklas: "och när det står fotografer i diket så verkar det bara bli ännu sämre. Kanske dags att folk slutar fota snart?"
Avarage: "MEN om jag nu som både fotograf/mc-förare/bilist VET att jag RISKERAR trigga någon/några att fatta ett dåligt beslut är det då inte vanligt vett o ettikett att då skippa stå där och plåta och i stället plåta på banåkningar/tävlingar om jag nu vill ha fräcka bilder med knäskrap!"
Ser inte att han kallar någon för idiot!
Men Nicklas har ju rätt i sak. Fotograferna triggar ett beteende hos hojförarna.
Om jag ger ett barn godis.. Barnet får hål i tänderna. Är det då mitt eller barnets fel?
Ett barn är en icke fullt utvecklad individ.
Bättre liknelse är - Är Stefan Jarl skyldig till att Kenta och Stoffe dekade ner sig?
Ser inte att han kallar någon för idiot!
Men Nicklas har ju rätt i sak. Fotograferna triggar ett beteende hos hojförarna.
Om jag ger ett barn godis.. Barnet får hål i tänderna. Är det då mitt eller barnets fel?
Fotograferna triggar ett beteende hos hojförarna.
Bortsett från Patrick Nord och mig kan man inte likna motorcykelåkarna på bulten vid barn =)
Konstig jämförelse. Att likställa hojåkare med barn menar jag (även om det finns ett gäng barnrumpor härinne). Kalla mig gärna naiv men jag förutsätter att de som kör hoj är medvetna som riskerna. Sen finns det säkert ett gäng rötägg som inte borde få köra hoj alls men det är ju knappast fotografernas fel. Eller företagen som sålde hojarna. Eller läraren som höll i körlektionerna ...
Förövrigt är jag impad av alla grymma bilder som tas på Bulten. Synd att säsongen är slut och att det är så långt att åka ...
ja saknar dig gävle 4 ever
Kom bara ihåg att borsta tänderna efter godiset.Bortsett från Patrick Nord och mig kan man inte likna motorcykelåkarna på bulten vid barn =)
Kom bara ihåg att borsta tänderna efter godiset.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|