Bulten 12/10-08

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Hörde en rolig sak på bulten i eftermiddags. När jag åkte hemåt stod snuten där ni hade stått å fotat idag. Jag plus 3 hojar till blir in vinkade till kanten varpå alla får blåsa samt visa körkortet. Sen kommer det en skön kommentar från en av snutarna till en kille på en KTM motard. Snuten: Din skyllt e för liten/felplacerad så jag kommer att bötfälla dig för den. Ktm snubben: Den e helt okey hojen har blivit besiktad med skylten placerad som den e å den gick igenom. Polisen: Så om jag ger dig böter så kommer du inte betala dom? KTM Snubben: Nej det kommer jag inte Polisen: Ehh okey (funderar ett tag pratar med sina kollegor) å släpper sen iväg oss alla :tummenupp
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Hörde en rolig sak på bulten i eftermiddags. När jag åkte hemåt stod snuten där ni hade stått å fotat idag. Jag plus 3 hojar till blir in vinkade till kanten varpå alla får blåsa samt visa körkortet. Sen kommer det en skön kommentar från en av snutarna till en kille på en KTM motard. Snuten: Din skyllt e för liten/felplacerad så jag kommer att bötfälla dig för den. Ktm snubben: Den e helt okey hojen har blivit besiktad med skylten placerad som den e å den gick igenom. Polisen: Så om jag ger dig böter så kommer du inte betala dom? KTM Snubben: Nej det kommer jag inte Polisen: Ehh okey (funderar ett tag pratar med sina kollegor) å släpper sen iväg oss alla :tummenupp

haha.. klockrent! Älskar när snuten ska sätta dit lite bara för att men så blir det bara så fel :D
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Hörde en rolig sak på bulten i eftermiddags. När jag åkte hemåt stod snuten där ni hade stått å fotat idag. Jag plus 3 hojar till blir in vinkade till kanten varpå alla får blåsa samt visa körkortet. Sen kommer det en skön kommentar från en av snutarna till en kille på en KTM motard. Snuten: Din skyllt e för liten/felplacerad så jag kommer att bötfälla dig för den. Ktm snubben: Den e helt okey hojen har blivit besiktad med skylten placerad som den e å den gick igenom. Polisen: Så om jag ger dig böter så kommer du inte betala dom? KTM Snubben: Nej det kommer jag inte Polisen: Ehh okey (funderar ett tag pratar med sina kollegor) å släpper sen iväg oss alla :tummenupp

Ja dom åkte fram och tillbaka flera gånger när vi stod där, nästan så man skulle vinka in dom o bjuda dom på fika. Körde i 50 på vägen, bromskloss!
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Hörde en rolig sak på bulten i eftermiddags. När jag åkte hemåt stod snuten där ni hade stått å fotat idag. Jag plus 3 hojar till blir in vinkade till kanten varpå alla får blåsa samt visa körkortet. Sen kommer det en skön kommentar från en av snutarna till en kille på en KTM motard. Snuten: Din skyllt e för liten/felplacerad så jag kommer att bötfälla dig för den. Ktm snubben: Den e helt okey hojen har blivit besiktad med skylten placerad som den e å den gick igenom. Polisen: Så om jag ger dig böter så kommer du inte betala dom? KTM Snubben: Nej det kommer jag inte Polisen: Ehh okey (funderar ett tag pratar med sina kollegor) å släpper sen iväg oss alla :tummenupp

haha..det var ju väldans galant av dem....
jaja,,bilderna e på uppladdning ,,,typ 30 min kvar eller så :tungan
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Last edited:

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Tack Lasse! Härliga bilder blev det!:tummenupp
thumbnailCAVZQ9FN.jpg
:yoparty
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Kul att se så många som fortfarande trotsar kylan!

Hade tänkt att köra en sväng idag, kanske sista för säsongen men så vakna man 16:00.. :va

Kylan, var varmt idag:va

kl.16 var det inte för sent:tungan

Själv fick jag lämna företräde för en älg på bulten :D , jäklar va stora dom är:skrämd
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Tack Gubb-Lasse:D det var fina kort och efter många år så kom jag me på en liiiten bild.:tummenupp
När en annan börja åka var det grusväg:yoparty Och vi kalla vägen för Tungelstavägen:D Då var det Trajja 650 som man gasa med ( så gott de gick):)

:D :D :D :D
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top