Bulten 12/10-08

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
*haha* snygga foton som vanligt och precis som vanligt så fastnade man inte...
Det börjar faktiskt bli lite skrattretande att jag aldrig fastnar, måste nog ta och
dricka en sån där 'ramlösa' som dom gör reklam för så att jag inte blir suddig :D
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Fan va många potentiella köpobjekt man ser...
Åh, den var snygg, en sån vill jag har....
och den...
och den....
OCH DEN ....

just nu ligger TL1000R högt i kurs.

Fina bilder allihop !
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
*haha* snygga foton som vanligt och precis som vanligt så fastnade man inte...
Det börjar faktiskt bli lite skrattretande att jag aldrig fastnar, måste nog ta och
dricka en sån där 'ramlösa' som dom gör reklam för så att jag inte blir suddig :D

haha,,,jamen en sån däringa pastamaskin såg ja ju idag,,ska kolla imorrn,bilddatorn avstängd nu ,,:D

hmm,,bild 138 eller 195 ,,e de inte rätt??
 
Last edited:

mt-01 HANNES

MT-01 HANNES
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha MT-01 2005
bulten

Tack för riktigt bra tagna bilder och en trevlig pratstund:tummenupp
Alltid lika kul att komma hem och ladda upp lite minnen från en härlig
runda på bulten.
Polisen var dock lite avis och visade sin allra bästa sida genom att cruisa
i 50-60km/h:va
Nåja! ska nog inte klaga, fick några fina rundor innan marodörerna kom,
frugan undrade bara vart jag tog vägen:D
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Idag skulle jag gett f-n i det här

:mad:
Först så ger jag mig ut från Västerhaninge ner mot Tungelsta.
Jag kör lugnt och ligger bakom en skåpbil.
Framme innan långa rakan ner mot Tungeslta kan man svänga in höger på vad vi kallar smitvägen (man kommer ut på bulten utan att köra igenom Tungelsta)
Skåpbilen ska svänga vänster och jag ska rakt fram.

Precis när jag passerar förbi skåpbilen åker två hojar ut från smitvägen utan att ha ett dugg koll på att jag ligger bakom.
Jag håller på att smälla med den första men hinner som tur är bromsa innan. Den andra hinner stanna innan han kommer ut i vägen.

När jag sen åker ut på bulten och kommer ungefär mitt på bulten i ett av dom våta partierna som fanns idag så möter jag en BMW med full sladd. Åter en "nära döden upplevelse".
Kanske några fler som känt sig jagade av denna förmåga idag???...

Sen i backen ner mot rosenhill så släpper hojen helt utan förvarning och så var denna säsong slut för i år....

Ganska trött på hojåka och mig själv just nu...

Till råga på allt så fastnade jag inte på bild heller.....
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
:mad:
Först så ger jag mig ut från Västerhaninge ner mot Tungelsta.
Jag kör lugnt och ligger bakom en skåpbil.
Framme innan långa rakan ner mot Tungeslta kan man svänga in höger på vad vi kallar smitvägen (man kommer ut på bulten utan att köra igenom Tungelsta)
Skåpbilen ska svänga vänster och jag ska rakt fram.

Precis när jag passerar förbi skåpbilen åker två hojar ut från smitvägen utan att ha ett dugg koll på att jag ligger bakom.
Jag håller på att smälla med den första men hinner som tur är bromsa innan. Den andra hinner stanna innan han kommer ut i vägen.

När jag sen åker ut på bulten och kommer ungefär mitt på bulten i ett av dom våta partierna som fanns idag så möter jag en BMW med full sladd. Åter en "nära döden upplevelse".
Kanske några fler som känt sig jagade av denna förmåga idag???...

Sen i backen ner mot rosenhill så släpper hojen helt utan förvarning och så var denna säsong slut för i år....

Ganska trött på hojåka och mig själv just nu...

Till råga på allt så fastnade jag inte på bild heller.....

jorå M..du fastnade på några fina bilder ,,men sen såg jag din hoj komma på släpet,,så jag visste inte om det var lämpligt att lägga ut dom ..hoppas du mår bra fysiskt iaf :)
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
jorå M..du fastnade på några fina bilder ,,men sen såg jag din hoj komma på släpet,,så jag visste inte om det var lämpligt att lägga ut dom ..hoppas du mår bra fysiskt iaf :)


Det är bara att kasta upp vilka bilder du vill..
Det är bara egot hos mig som fått sig en törn.. Skrattar....
Hojen mår lite sämre...
 

((Tobbe))

Bulten fotograf
Gick med
17 May 2008
Ort
segersta
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08+Kawa zx 600-96
*haha* snygga foton som vanligt och precis som vanligt så fastnade man inte...
Det börjar faktiskt bli lite skrattretande att jag aldrig fastnar, måste nog ta och
dricka en sån där 'ramlösa' som dom gör reklam för så att jag inte blir suddig
__________________
bild nr 0070 röd hypermotard
 

mt-01 HANNES

MT-01 HANNES
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha MT-01 2005
Tyvärr har bulten blivit ett populärt tillhåll för adrenalin-junkies som fortfarande tror att vi har vänstertrafik här i Sverige.
Fick hålla in hojen ex antal gånger i min egen fil idag :mad: och som om detta inte skulle vara nog så höll jag på att bli överkörd när jag skulle köra om en cruiser, och då hade jag haft ett relativt högt tempo innan, och han körde inte ifrån mig sen heller ,så fullt så brottom hade han inte:va.Brukar släppa förbi snabbare åkare men man sitter ju inte å blänger i backspegeln ideligen.
Vi är många som njuter av bulten men gör den inte till er sista och framförallt ta inte med mig till pärleporten tack.
Visa hänsyn:pannkyss
 

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
:mad:
Först så ger jag mig ut från Västerhaninge ner mot Tungelsta.
Jag kör lugnt och ligger bakom en skåpbil.
Framme innan långa rakan ner mot Tungeslta kan man svänga in höger på vad vi kallar smitvägen (man kommer ut på bulten utan att köra igenom Tungelsta)
Skåpbilen ska svänga vänster och jag ska rakt fram.

Precis när jag passerar förbi skåpbilen åker två hojar ut från smitvägen utan att ha ett dugg koll på att jag ligger bakom.
Jag håller på att smälla med den första men hinner som tur är bromsa innan. Den andra hinner stanna innan han kommer ut i vägen.

När jag sen åker ut på bulten och kommer ungefär mitt på bulten i ett av dom våta partierna som fanns idag så möter jag en BMW med full sladd. Åter en "nära döden upplevelse".
Kanske några fler som känt sig jagade av denna förmåga idag???...

Sen i backen ner mot rosenhill så släpper hojen helt utan förvarning och så var denna säsong slut för i år....

Ganska trött på hojåka och mig själv just nu...

Till råga på allt så fastnade jag inte på bild heller.....

Kan BMW:en vara denna?
Här kör han om en hoj i fotokurvan... SCARY
 

Bifogat

  • _MG_5661.jpg
    _MG_5661.jpg
    233.3 KB · Visningar: 164

Slowride

Lugn o fin
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Söderort
Hoj
Yamaha R1-06
Lasse du måste ju nästan bo på bulten, Tack för alla bilder tror jag har fastnat 5ggr nu i höst.
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Hörde en rolig sak på bulten i eftermiddags. När jag åkte hemåt stod snuten där ni hade stått å fotat idag. Jag plus 3 hojar till blir in vinkade till kanten varpå alla får blåsa samt visa körkortet. Sen kommer det en skön kommentar från en av snutarna till en kille på en KTM motard. Snuten: Din skyllt e för liten/felplacerad så jag kommer att bötfälla dig för den. Ktm snubben: Den e helt okey hojen har blivit besiktad med skylten placerad som den e å den gick igenom. Polisen: Så om jag ger dig böter så kommer du inte betala dom? KTM Snubben: Nej det kommer jag inte Polisen: Ehh okey (funderar ett tag pratar med sina kollegor) å släpper sen iväg oss alla :tummenupp

Haha ja ibland får man till det och det var ju jävligt skönt att man slapp böter..
// "KTM Snubben" :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top