Whiskey
Medlem
Micke™;6010021 skrev:Ja allt är ju relativt..
Det är ju tex därför naturfotografer smyger omkring med zoomgluggar på 35-500mm eller?
Jag nämnde aldrig nåt om något pris. klart att en bra glugg är dyrare. och ska vi vara ärliga mot oss själva. amatörfotografer som vi är så märker vi ens nån skillnad faktiskt?. Nej det jag syftade på ang hastighet var faktiskt autofokus, vilket är en sjuk skillnad (nu kör jag canon o du nikon, så jag kan inte svara för hur nikon är på just den punkten). Helt klart att man klarar sig alldeles utmärkt med en zoomglugg, men vill man ha det där extra så ska man gå över på en fast glugg, vilket du säkert inte kommer att erkänna eisbaer. kan med all säkerhet plåta hojarna i kurvan med min sony nex 6 och förvåna vanligt folk som inte har en susning om kvalité.
Sen finns det ju billigare alternativ till orginalgluggarna som är sjukt bra... vilket du med all säkerhet vet som kör med ett sigma....
Inte för att vara den som är den, men...
Micke™;6009313 skrev:För att nämna några saker:
Kvalite
pris
Vikt (den slutsatsen kan du nog dra själv)
Hastighet (generellt sett så är fasta gluggar snabbare 'n zoomgluggar, vilket inte är helt hundra, för det skiljer från glugg till glugg)