Bulten 2011-07-13

Menno

bikepics.se
Gick med
11 Aug 2010
Hoj
GSX-R 600 -06
Lite pixxxx

http://bikepics.se/?page_id=29&album=7&gallery=14

img_3605.jpg

:tungan

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Tråkig sista bild. Någon som vet hur det gick för våran broder?

Lite allvarligare hjärnskakning var det första som konstaterades under gårdagskvällen. Jag har inte hört något om resultatet efter hela undersökningen. Skall ta reda på det idag. Hyffsat bra har det nog gått iaf, tack och lov!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
En liten fundering. Konfiskerar polisen eventuella bilder/hjälmkamerafilmer när någon bombar av i t ex "fotokurvan"?

I dödsolyckor vet jag att det brukar göras en utredning iaf, men man kanske hoppar det när det gått "bra"..

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
En liten fundering. Konfiskerar polisen eventuella bilder/hjälmkamerafilmer när någon bombar av i t ex "fotokurvan"?

I dödsolyckor vet jag att det brukar göras en utredning iaf, men man kanske hoppar det när det gått "bra"..

Jag har aldrig varit med om det, men jag gissar på att dom inte har rätt att gå att plocka kameror heller hursomhelst, dessutom står nog inte fotograferna och flashar med kameran heller, finns nog många bilder med klotningar men man ser dom aldrig, så jag antar att dom raderas rätt fort.

08an

Sporthojsnörd
Gick med
27 Aug 2009
Hoj
MT10 SP
Micke, kolla med Sir-Väs .. jag var nog upptagen med annat :)

Polisen kan inte begära bilder av någon, bara åklagare och då under förutsättning att bilderna skulle kunna underlätta en brottsutredning. En olycka är inte ett brott.

Visst plockar man bort sådana bilder, det räcker mer än väl med de bilder man bär med sig i skallen ..

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Vid en krash frågade polisen snällt om jag ville visa bilderna på en krashsekvens.
Då föraren i detta fallet krashade på ett oförklarigt sätt, ej hög fart, såg jag inga problem med att visa dem bilderna. Men de förtydligade att det var inget tvång/krav.

Kör försiktigt :)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Lite allvarligare hjärnskakning var det första som konstaterades under gårdagskvällen. Jag har inte hört något om resultatet efter hela undersökningen. Skall ta reda på det idag. Hyffsat bra har det nog gått iaf, tack och lov!

Uppdatering: utöver hjärnskakningen har han ådragit sig frakturer på nacke och revben. Operation idag. Nu håller vi tummarna!!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati