Finns det gummibussningar i svinglagringen så går dom åt helvete. Dock betvivlar jag att det finns några bussningar av gummi, de flesta tillverkare slutade väl med det på 60-talet eller nåt sånt. Däremot kan det finnas tätningar av gummi och dom går åt helvete men det gör inte så mycket eftersom du ändå ska byta lagringar (visst var det väl så?) och då byter man tätningar (om det finns några där) samtidigt.
För att summera så är det alltså troligen rost mellan axeln och nån form av distanshylsa som är problemet. Det finns alltså många sätt att rå på rosten och värme är ett av de få som är verkligt effektivt men vi pratar alltså om rätt hög temperatur. Det ideala vore om du kunde glödga distanshylsan men det kommer du inte åt, alltså får du göra så gott det går genom att värma ändarna på svingbulten, det är troligen det som leder mest värme in till roststället. En gaslåga med bra fokus = helst en större svetslåga. Annars får gasol duga men det är sämre ös i det.
Och sen har du fått massor av tips ang hur du ska bonka på i form av pågängad mutter för att skydda gängorna, mellanlägg i mjukare material, mejselhammare med mer. Gå nu ut i garaget och sätt fart!