Video Bulten is fun...

api

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2011
Hoj
zzr 1100,scooter 125cc(jätesnabb!!)
I was drunk when I made the movie (celebrated that Im in one peace:D)
Someone asked about using the rear brake, to be honest I cant recall if I used it or not, watching the movie I think I did. I normally I use rear brake very very rarely, it happened that I helped myself with it when I had to brake very hard, for example in norway when a whole road behind a corner was taken by sheeps that seem to use it as theyr sleeping place:crash I think I said enough here, in some peoples eyes im still gonna be somebody that cant ride for shit, I go on my knees and apploud your MAD SKILLS and the fact that you NEVER EVER make mistakes:BugarIm glad Im allive, Im not proud of a this stupid crash that I could have so easly avoided. If someone else crashed like this and posted this movie I would probably think to myself how I would definetly fix it ;) Shity happens, all I can say to you is DONT ride when tired, it really is the biggest problem in this crash, sure shitty tire did not help but I have never target fixated like this before and it fucked me up. Good luck, sometimes its the only thing keeping you allive no matter how good you ride:tummenupp
g var full när jag gjorde filmen (firade att Im in en fred)
Någon frågade om hur du använder bakbromsen, för att vara ärlig kan jag inte minns om jag använde den eller inte, tittar på film jag tror jag gjorde det. Jag normalt använder jag bakbromsen väldigt sällan hände det att jag hjälpte mig med det när jag var tvungen att bromsa mycket hårt, till exempel i Norge när en hela vägen bakom ett hörn togs av fåren som verkar använda det som theyr sovplats jag tror att jag sagt tillräckligt här i några folk ögon im fortfarande kommer att vara någon som skränande rida för skit, jag går på mina knän och apploud dina Mad Skills och det faktum att du aldrig någonsin göra mistakesIm glad Im allive, Im inte stolt över en detta dumma krasch som jag skulle kunna har så easly undvikas. Om någon annan kraschade så här och postat den här filmen jag antagligen skulle tro för mig själv hur jag definitivt skulle fixa det Shity händer är allt jag kan säga till er DONT rida när trött, är det verkligen det största problemet i den här kraschen, visst taskig däck hjälpte inte men jag har aldrig rikta fixerad så här förut och det knullade mig. Lycka till, ibland är det det enda som håller dig allive oavsett hur bra du kör

Lukasz

...
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
929 hOnDa GaY cLuB edition
Come on guys, you really need google translate to understands my posts?:crash Now I feel like an ass after telling many people from different countries around the world that "everybody in Sweden speaks english" :D

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Aj dånnt fink itts suppåstt tou bii öh riiding-kåmpröhensjön-eksersajs venn deij tränslejt jår påhsts - Aj fink itts öbavt deh hjumårr itt brinngs tou avur attervajs båhring lajvfs...

Eller kört genom SH-translate;

Det handlar inte om :fakta

Det är enbart för :D:hej:hihi:rofl

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
Dumt att lägga upp filmen på nätet - snart kommer den visas på SVT och sen blir det fartgupp överallt...
Nu fick "bed and breakfast" mer vatten på sin kvarn jag hoppas att de inte har internet på torpet...

I det här fallet kan man inte använda ordet "olycka" eftersom i ordet menas att föraren är oskyldig till händelsen...

Lukasz

...
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
929 hOnDa GaY cLuB edition
Dumt att lägga upp filmen på nätet - snart kommer den visas på SVT och sen blir det fartgupp överallt...
Nu fick "bed and breakfast" mer vatten på sin kvarn jag hoppas att de inte har internet på torpet...

I det här fallet kan man inte använda ordet "olycka" eftersom i ordet menas att föraren är oskyldig till händelsen...

Yes yes, dont forget that insurance costs for motorbikes will go up 40% in the coming month.:crash And guess what, when you crash, even because someone drives in to you, I could still stay that it was your fault...you could have stayed at home...or drive a car:rolleyes:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Come on guys, you really need google translate to understands my posts?:crash Now I feel like an ass after telling many people from different countries around the world that "everybody in Sweden speaks english" :D

Med risk för kollektiv hjärnblödning.
Finnar i allmänhet är kass på engelska.
Personen i fråga har inte gett intryck av någon högre intelligens.

R..

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2011
Hoj
2002, KTM, 640 lc4 PRESTIGE

Psst!..Allt på internet är inte sant, och om det vore skulle vi förlita oss på national gardet för support, för länsstyrelsen har inga resurser, om BB't har någon finurlig Plan så räcker det inte med "internet klipp" som kan vara från en helt annan plats och tid än vad som visas eller sägs. Du kan nog vara lugn, iaf tills imorgon. Tjulu!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)

You are totally correct but there are always exceptions from the common.:)

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Men herregud, hur kan man bedöma en förares körfömåga utifrån hans klädsel på allmän väg? Det är bara absurt. Tror du rossi skulle ha dragit på sig sin race utrustning om han skulle ner på macken för att köpa cigg?

...och fortfarande alla unga förare är beviserligen inte oerfarna och har en skev riskbedömning. Om så skulle vara fallet så måste ju jag eller mina vänner som även de har mycket erfarenhet tillhöra den kategorin.

Nu får du väl ändå ta o lära dig läsa.
Sätt inte en massa åsikter på mig som jag inte har uttryckt.
så läs och gör om gör rätt..

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Man känner andra genom sig själv:arsele

Jag har alltid kört helförsäkrat pojke lilla :) Så klotar jag betalar försäkringsbolaget. Och sen har jag iofs aldrig klotat heller, så jag betalar bara snällt premierna. Så döm ingen du inte känner.

/Try

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011

This is a "shit happens" post.. and it happens quiet offen on tha bult.. ;)

Men du verkar vara bland dom enda som hade filmkameran på.. :tummenupp

Vad man kunde göra annorlunda verkar ju dom flesta veta.. men när man väl sitter i skiten så äre inte så jäkla lätt.. eller kanske inte? :arsele

KRILLE

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Retta -03
Right now I dont even fucking know if I used the back brake...judging by the movie I think I did. My back tire was completely worn out in the middle so at first I didnt even feel that its sliding once I geared down. Its a combination of many things I guess, being tired, panicking when the tire locked up, looking where I was not supposed to. Im pretty sure that this wouldnt have happened if I was well rested and felt 100% mentally. So there you go, a peace of advice, dont ride if you dont feel 100 procent in your head.
I was riding in a skin jacket, jeans and normal shoes, right after the crash I was shocked that I didnt break my foot, I felt the whole weight of the bike slide on my left foot for a split second :p
Thanks to the guy on blue R1 2003 that stopped by to see if Im ok, wanna trade your fairings for mine? :D
I guess I ran out of luck for this season:D
2012%5C07%5C22%5Cbikepics-2432339-full.jpg

Skönt att det gick bra för dig,hojen går alltid att fixa

//Blå Retta -03

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
oavsett klädsel, körstil eller vad som hände eller inte hände. det är passé att bomba bulten. även om man kör bulten i lungt tempo eller inte så kan följande hända som hände lukaz. bättre om folk håller sig borta från den skitsträckan istället så slipper man att läsa om diverse avåkningar. men om ni prompt vill bomba bulten osv. så fine. suityourself och kom inte o klaga på SH sen.

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
Psst!..Allt på internet är inte sant, och om det vore skulle vi förlita oss på national gardet för support, för länsstyrelsen har inga resurser, om BB't har någon finurlig Plan så räcker det inte med "internet klipp" som kan vara från en helt annan plats och tid än vad som visas eller sägs. Du kan nog vara lugn, iaf tills imorgon. Tjulu!
Jaså - har du missat att man lade ner massor av pengar för att rista några skåror i vägen i tron att de skulle få motorcyklisterna att sänka farten?

Bogesundsvägen är ju ett bra exempel på hur det går när TV visar youtubeklipp, fast börje salming bor ju inte på bulten...

Med lite tur så kanske det bara blir ett förbud för polacker på bulten...

Last edited:

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
Så då skulle det inte finnas singelolyckor menar du eller? :dummer
:dummer... prova tänk efter före, någon gång
Singelolyckor kommer alltid att finnas - men som exempel, Nåt fucko kör bra mycket för fort för omständigheterna och voltar ut i terrängen, slungas ut och dör - Att kalla detta för "olycka" är fel då föraren vållat händelsen med sitt agerande. Alltså borde det benämnas "kollision"
Jag inser att vi använder ordet "olycka" även när det inte är en sådan...

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!