Halva min argumentation är angående klädseln, hur ska jag veta vilken del av min retorik som du tycker är felaktig? Är det verkligen jag som har gjort en miss här?
om du inte vet vilken del av din retorik som är fel skall du kanske inte svara på det du inte vet är frågat/svarat ?
är man osäker på vilken retorik som den andra parten anmärker på så kan man alltid fråga. tex.
vad JAG svarade på var att du påstår dig ha kört hoj sedan du var 5 år gammal, anser du verkligen att de flesta har de kunskaperna och erfarenheten som du har när de är i din ålder ?
Nej precis det kan man nog inte, det är nog så få personer som har det att du är statistiskt insignifikant och vi kan bortse från dig ur det hänseendet.
ergo uttrycket
är de flesta andra förare som du ? näe
eftersom du är en anomali så är det därmed också felaktigt resonerat från din sida att alla andra är som du.
och jag tror inte att de har samma typ av riskhantering som en person med fler år bakom styret.
det är ju så att risk inte bara är den egna biten utan även samspelet mellan trafikanterna.
ergo uttrycket
felaktigt resonerat från din sida ? Ja
Jag tror inte man kan avgöra huruvida en förare är duktig eller dålig på att köra baserat på klädseln, däremot tror jag man kan avgöra huruvida föraren har gjort en ordentlig riskbedömning baserat på vilka kläder föraren har på sig.
har föraren enbart en mankini och flip flops på motorvägen så tror jag inte att det föraren har tänkt mest på är huruvida vad som kommer att hända om han av någon anledning åker omkull.
tror du det ?
så svaret på din fråga om vem som gjort en miss är, Ja det är du som har gjort ett antal missar.
Jag kör såpass mycket att jag anser att jag behöver den utrustningen jag har, varje gång eftersom jag inte vet när det sker något, inte om.
Du anser att på väg till o från jobbet så finns det inte en risk som gör att du behöver ta "obehaget" av skydd.
Du gör bedömningen att inget händer dig på väg till o från arbetet, fine gör det det är ditt liv och jag tänker inte lägga mig i ditt val, men om du tror att det inte händer saker på väg till o från arbetet så kan jag ju bara för skojs skull berätta att förra året så tryckte en bil nästan av mig från motorvägen, min fot var inne i hjulhuset och hade jag inte haft en ordentlig känga hade det nog inte varit lika trevligt idag. Detta skedde på väg till arbetet.
så inga flip flops för mig tack.