Burn på ett hjul - finns det?

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Däcket slutade ju spinna när framhjulet gick upp

Nja, han säger ju själv att däcket fortfarande spinner när framhjulet lyfter.
Detta var ju mer eller mindre praxis under 500-eran. McCoy var väl en av dem som drev det längst, men kika även på Doohan, Schwantz, Gardner, Abe osv.

Har själv gjort det på min gamla RD500, i utgången på en av kurvorna på Sturup. Det är en himla mysig känsla att fortfarande ha lutning på cykeln samtidigt som bakdäcket vandrar utåt och framhjulet lättar!

Nu var ju mina bravader ytterst odramatiska jämfört med vad de tuffa grabbarna pysslar med. Tror knappt omgivningen ens såg vad som hände, men jag kände mig som en riktigt GP-stjärna varenda gång jag fick till det. :banana

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Nja, han säger ju själv att däcket fortfarande spinner när framhjulet lyfter.Detta var ju mer eller mindre praxis under 500-eran. McCoy var väl en av dem som drev det längst, men kika även på Doohan, Schwantz, Gardner, Abe osv.

Har själv gjort det på min gamla RD500, i utgången på en av kurvorna på Sturup. Det är en himla mysig känsla att fortfarande ha lutning på cykeln samtidigt som bakdäcket vandrar utåt och framhjulet lättar!

Nu var ju mina bravader ytterst odramatiska jämfört med vad de tuffa grabbarna pysslar med. Tror knappt omgivningen ens såg vad som hände, men jag kände mig som en riktigt GP-stjärna varenda gång jag fick till det. :banana
Ska man behöva lyssna på klippen nu också?:va:rolleyes:

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Jag har det inte på film men jag såg det på tv! :D

http://www.youtube.com/watch?v=YYG29o2IhKo

I slutet av det klippet (det är bortklippt nu) som dom sände på destryed in seconds, så burnade han klart och tydligligt på bakhjulet! Dom va på någon asfaltsplan han hade någon typ av stunthoj!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!