Bus Sthlm City

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
tassen skrev:

Köra mot rött tycker jag personligen inte är något att hurra över, så på den punkten håller jag med dig. Låter som du har fått bromsa en del över folk som har kört mot rött - därav din frustation? Men varför är Stockholm sämre? Och är det verkligen rätt att ta lagen i sina egna händer genom att skada någon som begår ett trafikbrott?

tassen skrev:
Jag är en av de du syftar på.
tassen skrev:
I gemene mans / kvinnas ögon är det lagar som styr det här landet, å kan man inte följa dom har man ett litet problem.
Alltså är du inte bättre själv? Eller missuppfattade jag något?

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
tassen skrev:
Jag är en av de du syftar på.
Det är åt helvete att bete sig som de gör på filmen. Det spelar ingen roll vad en del ........
........å kör mot rött å jag är där ska jag fan inte bromsa nästa gång.

Det kommer att göra ont.. :mad:

Tänk nu på blodtrycket farfar...

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Zana skrev:
Ett av dom sämsta inläggen jag sett...

Dom kör på cykelväg, och det är ingen vanlig park. Bofilsbåge heter stället, och det är mer som en genomgång typ...

Det är fan ingenting att uppröra sig över... När jag cyklar tramphoj är jag fan farligare, då jag inte hörs, dom har ju knappt styrfart & varenda jävel ser dom komma... Öppna inte käften när du inte behöver, och ingen vill höra...

Lyssna på Katie för bövelen... :)

Trodde man fick ha åsikter på forum...

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Rödljus är ju något man triggas av. Lite som att blunda och räkna till 10 på motorväg.
Eller hålla vänsterhanden mot en lastbil på motorväg.
Testa det och ni kommer inte att kunna sluta gör om det.
Filmen hade bra kvalitet men musiken är långt från min smak.

Gabor

Guest
Itacha75 skrev:
Köra mot rött tycker jag personligen inte är något att hurra över, så på den punkten håller jag med dig. Låter som du har fått bromsa en del över folk som har kört mot rött - därav din frustation? Men varför är Stockholm sämre? Och är det verkligen rätt att ta lagen i sina egna händer genom att skada någon som begår ett trafikbrott?

Alltså är du inte bättre själv? Eller missuppfattade jag något?

Att köra mot rött är så fel,det kan hända att det finns de som inte hinner se trafikljuset i tid, men gör man det dessutom med vilja å planering är det fan ännu värre. jag kör både hoj å bil 1000 tals mil per år, å stockholm tillsammans med uppsala är fan de sämsta städerna i sverige när det gäller trafikmoral.
Ja, jag har vid ett flertal tillfällen nitat för att slippa en olycka. :7peta
Å det är inte att ta lagen i egna händer att inte "hinna " stanna när någon bara kör mot rött å skiter i om det finns andra som måste väja eller tvärnita.

Ja, du missuppfattade mig. :gnissla

Caffe skrev:
Tänk nu på blodtrycket farfar...

Har en som tar hand om mitt blodtryck, å hon gör det bra. Så det behöver inte övertepräst Runar bry sig i. :Bugar

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
ettan skrev:
Trodde man fick ha åsikter på forum...

Det är ju hela idén med ett forum.
Zana är av åsikten att du var ohyfsad och korkad som pratade om saker du tydligen inte visste något om.
Får han inte ha den?

Gabor

Guest
Itacha75 skrev:
Då är jag ledsen, det var inte meningen. :tummenupp

Att Stockholm har dålig trafikmoral kan nog stämma, men varför? :confused:

Det är ok.

Det kanske de som bor i tokholm kan svara på, men de kanske inte kan för det är dom som är problemet. :7peta

Jo , det finns en stad till som är hur svår som helst, Palermo på Sicilien

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Filmen va bra gjord (förutom zoomningarna) och det va skön musik inget snack om det. :tummenupp
Många har självklart åsikter om åkningen och det har alla rätt till fast de flesta (även jag) inte befinner sig helt på rätt sida lagen när vi kör.
Men att köra på gångbana! Va vad det för mening med det? Det ligger fan på moppefucko nivå och tillför ju knappast nå till filmen heller. Sånt sticker ju bara i ögonen på Svensson och ökar deras negativa inställning till hojåkare. Och eftersom det drabbar även oss alla andra så tycker jag sånt är jävligt onödigt. :huvet

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
tassen skrev:
Det kanske de som bor i tokholm kan svara på
jasså det var där skon klämde..
tyst din gamla stofil du tråkar ut mig med dina predikningar jag är här för att läsa och ha kul, inte lyssna på sådana som du
tack på förhand

o förresten caffe du liknar präst runar som va tillsammans med carola, är det du runar? :Bugar

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Yamaha_Tobbe skrev:
jasså det va där skon klämde..
tyst din gamla stofil du tråkar ut mig med dina predikningar jag är här för att läsa o ha kul inte lyssna på sådana som du
tack på förhand
Jag är trött på folk som inte kan skriva det svenska språket på ett vettigt sätt. Jag har skoskav.

Gabor

Guest
Yamaha_Tobbe skrev:
jasså det var där skon klämde..
tyst din gamla stofil du tråkar ut mig med dina predikningar jag är här för att läsa och ha kul, inte lyssna på sådana som du
tack på förhand

o förresten caffe du liknar präst runar som va tillsammans med carola, är det du runar? :Bugar

Du missade en sak, det var en annan som frågade varför trafikmoralen var låg i TOKHOLM.....men du förstod nog inte det..
Sitt ner å var tyst å lyssna lite istället så kanske du lär dig något.

Du kan bli nästa OFFER i stockholmstrafiken....

sandstream

Guest
Victor skrev:
Rödljus är ju något man triggas av. Lite som att blunda och räkna till 10 på motorväg.
Eller hålla vänsterhanden mot en lastbil på motorväg.
Testa det och ni kommer inte att kunna sluta gör om det.
Det enda som är värre en felstavade moppefuckoinlägg utan stora bokstäver, komman, punkter osv är små söta flames från folk som vill "trigga" andra att sänka nivån lite till på diskussionen.

hållundan skrev:
<allmän reflektion>Varför är majoriteten av inläggen från de som rosar filmen ofta felstavade och ruskigt konstigt formulerade?</allmän reflektion>
För att de inte har gått ut skolan ännu, hoppas jag :näsblod

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
sandstream skrev:
Det enda som är värre en felstavade moppefuckoinlägg utan stora bokstäver, komman, punkter osv är små söta flames från folk som vill "trigga" andra att sänka nivån lite till på diskussionen.

Hurå, menar du att det är en lagom hög nivå nu? Eller att du skulle störas mindre av mig om jag stavade mera fel?
Dessutom tror du (felaktigt) att jag skämtar. Det är fel, jag skryter.
Rödljuskörningar gör jag med glädje, lite omdömme självklart men det bör ju gälla all körning.
Blunda och försöka räkna till tio är sjukt spännande. Jag har inte klarat räkna längre än till sex men det kommer väl. Hålla handen mot en lastbil är inte farligt men lite upphetsande. Tänk "simma med valarna" som RobbanW säger.

sandstream

Guest
Victor skrev:
Hurå, menar du att det är en lagom hög nivå nu?
Har farbror tappat bort läsglasen? :lol
Jag skrev att nivån sjönk lite till, men om du anser den som hög innan så...
Victor skrev:
Eller att du skulle störas mindre av mig om jag stavade mera fel?
Ja, om det inte var något flejmande.
Victor skrev:
Dessutom tror du (felaktigt) att jag skämtar. Det är fel, jag skryter. Rödljuskörningar gör jag med glädje, lite omdömme självklart men det bör ju gälla all körning. Blunda och försöka räkna till tio är sjukt spännande. Jag har inte klarat räkna längre än till sex men det kommer väl. Hålla handen mot en lastbil är inte farligt men lite upphetsande. Tänk "simma med valarna" som RobbanW säger.
En annan spännande grej man kan göra är att gå upp naken och sätta sig på motorvägen när det är mörkt.
Var en kille här ute som gjorde det i höstas.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
sandstream skrev:
Ja, om det inte var något flejmande.
Du är ju konstig.
sandstream skrev:
En annan spännande grej man kan göra är att gå upp naken och sätta sig på motorvägen när det är mörkt.
Var en kille här ute som gjorde det i höstas.
Eh? Varför? Det är ju bara dumt och farligt. Säkert kallt och obekvämt med.
Om du försöker flejma så suger det.
Återkom när du har simmat med valarna så förstår du vad jag menar.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Varför skulle det vara farligare att köra mot rött än mot grönt?
Att köra mot rött behöver inte betyda att man kastar sig ut i trafiken som har grönt.
70% av sthlms trafiklysen slår inte om för hojar.(gissningsvis) Vet man då om vilka som inte slår om, varför stanna om det är fritt fram?

Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
-PLM- skrev:
Varför skulle det vara farligare att köra mot rött än mot grönt?
Att köra mot rött behöver inte betyda att man kastar sig ut i trafiken som har grönt.
70% av sthlms trafiklysen slår inte om för hojar.(gissningsvis)

Håller helt och hållet med, kör man mot rött är man bra mycket mer uppmärksam än när man kör mot grönt.
Två ggr har jag hållit på att bli påkörd i korsningar när jag själv kört mot grönt. Det har aldrig hänt när jag kört mot rött...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jag tycker manus var lite sådär,även skådespelarinsatsen var lite tvivelaktig men jag ger den ändå en halv sol bara för att göra moppefuckona glada:=)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept