Bus Sthlm City

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Förstår att en del tycker att det är oansvarig körning osv. Men kom igen... ta Skogskyrkogården en onsdagkväll, killar som wheelar förbi i 130+ på en väg med en bredd av 5.5m med varierande skicklighet. där tycker jag själv att det kan vara lite läskigt att stå å titta. Och kom igen förstår allvarligt inte hur man skulle lyckas skada nån vid den lättsamma körningen, skulle kanske i värsta scenario vara att man skulle tomta till det och fippla i väg hojen vid nån börnis.. vilket är föga troligt med alla timmar och brända däck som är lagda innan det här utspelade sig. Och att politiker/Myndigheter skulle ställa sig mer emot mc-åkning om dom skulle se det här tror jag knappast på med all drog/fylle styrning (som i min mening då är ett betydligt värre brott) som sker dagligen på våra gator, men om det nu är så att det som utspelade sig på filmen är ett av våra gators mest lagvidriga brott så ok. Men det kommer garanterat upprepas och jag kan lova att jag inte kommer att känna mig som en GROV brottsling.. lite Outlaw kanske.. men va fan då känner man att man lever.

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Ingel skrev:
Håller helt och hållet med, kör man mot rött är man bra mycket mer uppmärksam än när man kör mot grönt.
Två ggr har jag hållit på att bli påkörd i korsningar när jag själv kört mot grönt. Det har aldrig hänt när jag kört mot rött...

Då kan man ju dra slutsattsen att det är farligare att köra mot grönt än rött.:tungan Uppenbarligen är inte alla lika uppmärksamma när de kör mot rött eftersom du nästan har blivit påkörd 2 ggr.

Gabor

Guest
Ingel skrev:
Håller helt och hållet med, kör man mot rött är man bra mycket mer uppmärksam än när man kör mot grönt.
Två ggr har jag hållit på att bli påkörd i korsningar när jag själv kört mot grönt. Det har aldrig hänt när jag kört mot rött...

Om man kör mot rött, på vilket sätt är du uppmärksam då. ?
Har du inte missat att se trafikljuset då ? kör du mot stopplikt åxå ?

Eller kalkylerar du med att andra ska stanna för att du skiter i att stanna ?
Alla trafikanter tänker inte som du, ser inte, eller räknar inte med att någon kör mot rött, det hjälper inte at DU ser dom.

Åså undrar man varför det inte finns någon trafikmoral i stockholm ?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
tassen skrev:

Alla trafikanter tänker inte som du, ser inte, eller räknar inte med att någon kör mot rött, det hjälper inte at DU ser dom.

Det är du som undrar det. Vi som bor här i stan klagar inte.
Så du menar på fullaste allvar att du inte ens kan rulla över en stopplinje? Va mesigt.
I korsningar med rödljus är det väldigt vanligt att man kan smita höger utan att vara ivägen eller irretera någon. Är det ingen trafik så kan man rulla över, precis som man går mot rött då och då. Simpelt och helt friktionsfritt.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
tassen skrev:

Jo förstår du, i den stora Staden Stockholm händer det att hojåkare bränner omkring och kör MEDVETET mot rött, och tro det eller ej, även förbi stopplikt. Självklart är man mer uppmärksam då, för du missade väl inte att det görs MEDVETET va? Alltså missar man inga trafikljus.

Detta beteende gör att det ibland är säkrare att i första hand kontrollera eventuell förekomst av korsande trafik, och sen, mycket senare bekymra sig om eventuella röda lampor högst upp på stolparna. Istället för tvärtom.

Som någon annan skrev till dig, förmodligen är saker och ting inte riktigt likadana i din " varma håla" där du bor.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
tassen skrev:

Tror att du har fel uppfattning om hur jag menar. Jag brukar inte hålla stumt och hoppas på det bästa precis. Ofta har man stått en stund utan att det händer något. då tröttnar man efter en stund, kollar VÄLDIGT noga och kör sedan. Jag vill även minnas från filmen att det gick lugnt och fint i "red light district" utan några mötande bilar.
Däremot är det grönt så är det ofta man inte tittar lika noga innan man kör utan man litar på ljuset..

Gabor

Guest
Victor skrev:
Det är du som undrar det. Vi som bor här i stan klagar inte.
Så du menar på fullaste allvar att du inte ens kan rulla över en stopplinje? Va mesigt.
I korsningar med rödljus är det väldigt vanligt att man kan smita höger utan att vara ivägen eller irretera någon. Är det ingen trafik så kan man rulla över, precis som man går mot rött då och då. Simpelt och helt friktionsfritt.

Missuppfattningarnas tråd, eller åxå vill man inte läsa å förstå....

KÖRA mot rött å stopplikt, så att andra får nita, svänga undan ,stanna mm
är en jävla skillnad mot att köra mot rött å svänga höger när det inte finns en människa på 16 km avstånd...är det tydligare nu???

Är i usa en hel del, där tilllåter lagen att man får svänga höger vid rött, om det inte kommer någon annan trafik. men det är det landets lagar....

Men skit ner er, kör som ni vill, kom inte å klga den dagen när farbror blå sliter kortet av er, när försäkringspremier ökar ytterligare, det ena förbudet skriks efter det andra från politiker håll.
En hel drös med organisationer och klubbar gör en massa jobb för att NI ska få ha era hojar någotsånär i fred.

Råkar ni sedan ut för någon som tröttnat på eran framfart, å det gör ont, så tråkigt då.
Det verkar som om ni riktigt ber om att få uppmärksamhet och bli hyllade som moppe hjältar. Då har ni lyckats. Bra jobbat. :tummenupp :Bugar

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
tassen skrev:

är en jävla skillnad mot att köra mot rött å svänga höger när det inte finns en människa på 16 km avstånd...är det tydligare nu???

Är i usa en hel del, där tilllåter lagen att man får svänga höger vid rött, om det inte kommer någon annan trafik. men det är det landets lagar....

Men skit ner er, kör som ni vill, kom inte å klga den dagen när farbror blå sliter kortet av er, när försäkringspremier ökar ytterligare, det ena förbudet skriks efter det andra från politiker håll.
En hel drös med organisationer och klubbar gör en massa jobb för att NI ska få ha era hojar någotsånär i fred.

Råkar ni sedan ut för någon som tröttnat på eran framfart, å det gör ont, så tråkigt då.
Det verkar som om ni riktigt ber om att få uppmärksamhet och bli hyllade som moppe hjältar. Då har ni lyckats. Bra jobbat. :tummenupp :Bugar

Magsurare gnäll får man leta länge efter. Det finns säkert forum/organisationer som förespråkar ett mindre nysnutet sätt i trafiken, leta upp och finn dina gelikar att gnälla ikapp med.

sandstream

Guest
Victor skrev:
Du är ju konstig. Eh? Varför? Det är ju bara dumt och farligt. Säkert kallt och obekvämt med. Om du försöker flejma så suger det.
Mina egna åsikter är tydligen tillräcklig tändvätska, jag behöver inte skriva om hur jag blundar på motorvägen :rolleyes:

Gabor

Guest
Chronic skrev:
Magsurare gnäll får man leta länge efter. Det finns säkert forum/organisationer som förespråkar ett mindre nysnutet sätt i trafiken, leta upp och finn dina gelikar att gnälla ikapp med.

Ni gillar inte att det finns de som tycker annorlunda än ni själva när ni önskar att hävda er i trafiken va ?? :rolleyes:

Kör på bana istället å sluta fjanta runt. :tummenupp

Det tar bättre att uttrycka sig i detta forum, för ni verkar reta upp er lite å det var precis min mening. :lol

Å jag är inte på något sätt magsur, utan bara skriver det som många tycker men inte finner vägen till att nå ut till just er som tror att ni kan göra som ni vill utan att veta vad andra tycker om vad ni gör.

Alla är inte imponerade över era konster i gatukorsningar och parkvägar, utan mer att ni beteer som just osnytna småungar med nya leksaker. :yoparty

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
Multistrada 1100 -08
Otroligt mogna grabbar. Har ni kommit till målbrottet ännu? Jag och flera med mig blir bara glada om ni blir av med era körkort.
Se till att hitta andra ställen att köra på än på allmänna vägar.
Ni ska vara glada att det finns uppmärksamma trafikanter runt er som ser till att undvika att krocka med er. Ni är ju inte de som visar någon direkt hänsyn till andra i trafiken. Puckon! Både fordon och gående flyttar sig och det är inte pga er stora begåvning.
Använda bana!

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Är kankse lite "late" av mig att se filmen så sent som idag, men jag kan säga att min dag inte kunnat börja bättre!!! Go Morgon!!!! :tummenupp

Buddha

Chefs ämne
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Pojken har en ski doo men jag är utan än
Vissa tycker det är fränt :tummenupp
vissa tycker det är kasst :kocko
det är väll ca 50-50 skulle jag tro
sen att vissa är moraltanter kan man inte göra någonting åt................ :arsele

jag tycker det är fränt så de så :tummenupp

Danne D :Bugar

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
tassen skrev:

r

I ditt tidigare inlägg skulle du ju sikta på och köra ner någon som körde mot rött. Vilket i sig är ett ganska grovt brott eftersom du måste undvika en krock om du kan :rolleyes:
Ska nog spara ditt inlägg till en möjlig kommande rättegång, och då ändrar de nog rubriceringen till grov misshandel eller försök till dråp.

Men som sagt, det går att köra förbi rödljus om man är uppmärksam, samt givetvis inte hindrar annan trafik.

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
Slutåkt..
Jävlar vad tuffa alla som satt i parken måste tyckt att ni var...
Kungsgatan..Hur dum kan man vara?
[min åsikt!]

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Hehehe... Var inte direkt riktad mot dig, men eftersom du tog åt dig antar jag att du är en stofil? Hehe...

Fjortis är jag gärna igen, fan det var tider det... ;)

Kör miljoner mil i sthlm´s trafiken dagligen, och dom farligaste är kvinnor och gamlingar. Dessa grabbar kommer inte ens i närheten, så tagga ner. Snälla.

Rödljuskörning, snälla... Skulle vilja påstå att om man har ordentlig uppsikt innan man kör mot rött kan man många gånger vara säkrare än en förare som inte har uppsikt utan bara gasar på så fort det blir grönt. Nu var det inte ens i någon farlig korsning utan på ett ställe med god sikt och lite trafik...

Jag ska rigga en kamera på 85-åriga Agdas nissan micra från 89, då ska ni se på många nära-döden-upplevelser...

Jag skulle vilja hävda att den största anledningen jag skulle kunna dö i trafiken är pga dessa trafikanter, inte Danne å co...

Stofiler, kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip...

:D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...