Busted!!!!

Ducati for life

Guest
Olofius skrev:
2576288 Min hoj har inga blinkers, Köpte den sådan och tyckte det va jääligt rått utan så jag sket i dom..... (Där fick jag)


ja precis - där fick du :näsblod

Men så här efteråt har du inte funderat på om blinkers dessutom har en funktion i trafiken? Kan ju vara bra när man står på en vänstersväng med lastbilar susandes bakom sig tex - men det är ju bara en tanke. Du skulle ju kunna sätta blinkers på hjälmen - köp sådana där diadem med hjärtan på buttericks och koppla till blinkers reläet... då kommer i alla fall hojjen se "rå ut" :yoparty


trist att sista rundan gick sådär hur som helst :( Du har i alla fall hela vintern på dig att göra den "besiktningsklar"...
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ullis skrev:
2579106 Bara en nyfiken fråga.

Skriver du på det där sättet för att dölja att du inte kan stava, eller gör du det för att du tycker att det är lite coolare/roligare etc??

Det räcker med ett JA eller NEJ på frågorna.

Ullis :cdevil
ganska onödigt linlägg.. mer onödigt än de inlägg du svara på :p
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Freddola skrev:
2578286 Folk får väll köra i vad dom vill.
Sluta vara gnällkärringar...

Ja, självklart får dom det. Och jag får kommentera vad jag vill. I just såna här trådar får jag vara hur dryg jag vill, och det tänker jag vara också.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Lobo Gixxer skrev:
2576369 Surt!
Får snyyten ge böter OCH ombesiktning samtidigt? Är det inte det ena eller det andra som gäller?
Mja asså tex, bara för att snuten tar körkortet för dig för att du kört 299Kmh så betyder de inte att du slipper böter, du blir ju både av med lappen och blir så illa tvungen att skriva på för böter.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
taliz skrev:

Va vill du?

wdac skrev:
2579253 Mja asså tex, bara för att snuten tar körkortet för dig för att du kört 299Kmh så betyder de inte att du slipper böter, du blir ju både av med lappen och blir så illa tvungen att skriva på för böter.

Mjo. Men det var ju inte lappen det handlade om nu. Undrar bara eftersom jag hört både och.
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
mja nä de blir både och,, får du bara ena så håll käften bara vinka till polisen å skatta dig lycklig :)
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Ullis skrev:
2578900 Men är inte det som bilbälten?
Jag hade en bubbla från -65. Det krävdes inte bälten i baksätet, då den tillverkades på den tiden då det inte var lag på det. Men om en bil tillverkats utan bilbälte EFTER att lagen trätt i kraft....då måste det eftermonteras. Samma borde således gälla hoj & blinkers.

// Ullis :cdevil

Biltillverkarna/Bilhandlarna lär inte få igenom en bil utan bälten på första regbesiktningen.
Så saknas bälten så har någon plockat ur dom:)

Samma sak gäller naturligtvis blinkers på mc.
 

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
Rätt så kul att se hur en sån här tråd utvecklas till en orgie i besserwisser-smörja, personangrepp och moralpredikan....:corn

I rest my case..... Tjöta vidare ni bara:tummenupp
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Olofius skrev:
2579937 Rätt så kul att se hur en sån här tråd utvecklas till en orgie i besserwisser-smörja, personangrepp och moralpredikan....:corn

I rest my case..... Tjöta vidare ni bara:tummenupp

Moderatorns jobb att ta bort Veganerna som gnäller :huvet

Du får spara böteslappen som minne av 2006:tummenupp
 

jookan

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Zx9r -00
Den gubben har varit på mig med men i början av sesongen riktigt otrevlig är han med jag fick inga böter dock men en tillsägelse. Men jag var hur trevlig som hellst när dom stoppa mig och han är sur som fan. Duktigt iriterande så jag blev lite sur på han när han skulle va så jävla sur när man försöker var trevlig..
Men han är vist lite speciel säger många som stött på honom..
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Olofius skrev:
2579937 Rätt så kul att se hur en sån här tråd utvecklas till en orgie i besserwisser-smörja, personangrepp och moralpredikan....:corn

I rest my case..... Tjöta vidare ni bara:tummenupp

tja, det är ju förstås inget att förvånas över. Klarade du dej från bakhjulskörningen?
 

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
Blip skrev:
Klarade du dej från bakhjulskörningen?

De måste ha sett oss längre bort på Österleden, eller så hade nån golat...
Jag drog inte på slangen utanför Max vad jag kan minnas....
 

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
Olofius skrev:
2579992 De måste ha sett oss längre bort på Österleden, eller så hade nån golat...
Jag drog inte på slangen utanför Max vad jag kan minnas....


observera att det inte är olagligt att köra på bakhjulet såvida man håller sig till hastighetsbegränsningarna och att man inte kan skada någon förutom ensjälv...
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
lorkan skrev:
2579241 Ja, självklart får dom det. Och jag får kommentera vad jag vill. I just såna här trådar får jag vara hur dryg jag vill, och det tänker jag vara också.

Snälla kan ingen banna han från andra delar än 125a forumet.
Märks att det skulle behövas...
 

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
tobbe_falun skrev:
observera att det inte är olagligt att köra på bakhjulet såvida man håller sig till hastighetsbegränsningarna och att man inte kan skada någon förutom ensjälv...

Vet faktiskt inte om det stämmer, Läste dock om en kille som hade kört ca 30-40 meter på bakhjulet direkt när han kom upp på en motorväg, Polisen kom precis bakom, tog honom, Det gick upp i rätten och han fick faktiskt rätt...

Han höll sig till hastigheten och innebar ingen fara för någon annan.
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Jörgen Karlsson skrev:
2579146 På hojar tillverkade före 1975 (eller var det 1974 :va ) så behöver man ej ha blinkers. Många chopperbyggare kör därför med gammal ram och papper.

/J

Före 1974-årsmodell behöver man inte ha blinkers, hastighetsmätare eller bromsljus. :fakta :mattias

Sen till trådskaparen: med dödskalletröja och kammobyxor är det klart att ni blir stoppade, värsta outlaw ju! :tungan
 

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
Olofius skrev:
2580035 Vet faktiskt inte om det stämmer, Läste dock om en kille som hade kört ca 30-40 meter på bakhjulet direkt när han kom upp på en motorväg, Polisen kom precis bakom, tog honom, Det gick upp i rätten och han fick faktiskt rätt...

Han höll sig till hastigheten och innebar ingen fara för någon annan.

Jo det stämmer, jag och två kompisar blev stannade av en mc polis efter att vi hade kört på bakhjulet om en bil och igenom en kurva. Efter en liten utskällning och en varning så berättade han att man fick slanga om man inte riskerade att göra illa någon annan människa... sedan frågade polisen om hur vi gjorde när vi åkte på bakhjulet :yoparty. när som denna polis var ttrevlig med endå bestämd så lyssnar man och tar till sig varningen mer än om han hade stått o skrikit och slängt på oss böter. sånna poliser borde det finnas fler av!
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Bajsar älgen i skogen?
Ja, men vem fan bryr sig.

Måste man ha blinker?
Ja, men vem fan bryr sig.

Jag kör med blinkers för att jag inte vill bli påkörd av någon annan.
Om någon annan väljer något annat så är det upp till dem!!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top