Busted!!!!

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
Skojade lite om att det skulle bli årets sista runda denna lördag och fan vet om det inte blir så.....
Tog först en runda på en blöt skogsväg och missbedömde min fart i en kurva, Kom ut på en berghäll i mossan och bromsade givetvis omkull mig....:mad: Ingen fara med varken mig eller hojen, Lite ont i knäet bara men skit i det....:yoparty

En timme senare är vid utanför Max i Kallekrona, Ska in och käka och drar en sista kort wheelie innan vi svänger av. När vi har hoppat av hojarna ser vi landsfiskalen komma med blåljusen på, Ähh... Han ska väl inte in här trodde vi...

Aj aj aj va fel vi hade:huvet Det hoppar ut en gubbe och en ung kvinnlig aspirant, "Jahaja, Idag är vi ute och kör på bakhjulet ser ja!"
Enannan spelar lite dum och dementerar kvickt: "Nja... Det vet jag inte"

"Nähä, då måste jag ha drömt det" säger gubben och spänner ögonen i mig.:mad:
Fuck, Det här är nog på riktigt tänkte jag....

De börjar syna hojarna från topp till tå, Jag får anmärkning på det mesta, Inga blinkers, Regskylten, Bullernivå, + Kör med bandäck.
Gubben menar på att han bara ger mig böter för skylten, Resten får jag en ombesiktning på, Likadant för polaren. Den tredje av oss hade plåten där den skulle va så han klarade sig undan böter, Fick en ombesiktning för blinkers dock..... Så slutade denna säsongen, Inte kul men det va väl bättre än att skrota hojen eller skada sig ordentligt tänkte vi.

Vad tror ni om vår situation, Lätt att vara efterklok men hade vi klarat oss undan i och med att vi inte hade hojarna igång eller nånting?
Hade vi gått in på MAXs direkt, Hade de kommit in och hämtat oss?

Bifogar ett par bilder som jag lyckades knäppa.....
 

Bifogat

  • DSC00016.JPG
    DSC00016.JPG
    61.4 KB · Visningar: 1,595
  • DSC00017.JPG
    DSC00017.JPG
    61 KB · Visningar: 1,269
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Olofius skrev:
2576270
Vad tror ni om vår situation, Lätt att vara efterklok men hade vi klarat oss undan i och med att vi inte hade hojarna igång eller nånting?

Hum, jag tror att ni hade klarat er om ni hade blikers, nummerplåtar och vad mera det nu var. Okej för att man kan tappa sånt när man vurpar men varför medvetet köra utan? Det är ju bara att be om böter.
 

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
Min hoj har inga blinkers, Köpte den sådan och tyckte det va jääligt rått utan så jag sket i dom..... (Där fick jag)
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Olofius skrev:
2576288 Min hoj har inga blinkers, Köpte den sådan och tyckte det va jääligt rått utan så jag sket i dom..... (Där fick jag)
jag visste inte äns att det va olagligt :confused:

när dom stoppade mig för ett tag sen frågade dom varför jag inte hade några blikers, jag sa att det inte va några på när ja köpte dom, han ba: ok.
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
körde själv utan blinkers o riktig skylt osv för att hojen köptes så.. blev inte stoppad en enda gång för det...
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Olofius skrev:
2576270 Skojade lite om att det skulle bli årets sista runda denna lördag och fan vet om det inte blir så.....


Surt!
Snuten i Kaurlskroona har varit helt rabiata hela denna säsongen :fakta
Härligt att veta att dom iaf har resurser till sånt här skit men inte kan se till
att folk kan gå genom stan (Hoglands) utan att bli påpucklade av snorungar en helgkväll.

Sen... Får snyyten ge böter OCH ombesiktning samtidigt? Är det inte det ena eller det andra som gäller?
Snubben som köpte min hoj åkte dit på regplåt, blinkare å lite annat. Han fick inga böter men ombesiktning.
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Showtime skrev:
2576331 körde själv utan blinkers o riktig skylt osv för att hojen köptes så.. blev inte stoppad en enda gång för det...

Bara för man inte blir stoppad betyder det ju inte att det inte är olagligt! Jag har kört i 250 flera gånger men inte blivit stoppad?????????

Ni kanske vill låna min MC-bok ni vet den som man får på körskolan när man skriver in sig! Det finns väl ca 20-30 sidor där med information om vad som ska finnas på motorcykeln i form av ljus,plåtar etc.

Försök att tänka ett steg längre! Jag har läst hur många inlägg som helst här inne på hojåkare som är förbannade på bilar som inte blinkar så vi plockar dörren på dom i exempelvis vänstersväng? Om inte vi kan läsa tankar tror ni att dom kan det då?

//Lundberg
 

Torpedo

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
Kawasaki ER6F
Lundberg skrev:
2576371 Bara för man inte blir stoppad betyder det ju inte att det inte är olagligt! Jag har kört i 250 flera gånger men inte blivit stoppad?????????

Ni kanske vill låna min MC-bok ni vet den som man får på körskolan när man skriver in sig! Det finns väl ca 20-30 sidor där med information om vad som ska finnas på motorcykeln i form av ljus,plåtar etc.

Försök att tänka ett steg längre! Jag har läst hur många inlägg som helst här inne på hojåkare som är förbannade på bilar som inte blinkar så vi plockar dörren på dom i exempelvis vänstersväng? Om inte vi kan läsa tankar tror ni att dom kan det då?

//Lundberg
Håller med lundberg jävligt viktigt att ha blinkers och att använda dem. Dessa jävla idoter som gör vänstersvängar utan att blinka!!!!
 

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
Ville inte ha en massa moralpredika om blinkers att vara eller icke vara.... ta en motard som är laglig så ser den ut som skit....(enligt moi) Ville bara undra om ni tror man kunde klarat sig undan/snackat oss ur situationen....

No offense....
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Olofius skrev:
2577594 Ville inte ha en massa moralpredika om blinkers att vara eller icke vara.... ta en motard som är laglig så ser den ut som skit....(enligt moi) Ville bara undra om ni tror man kunde klarat sig undan/snackat oss ur situationen....

No offense....
Fan, om jag ska köpa ny bil så ska jag köpa en med igensvetsade blinkers, nummerplåtsplaceringar, och slicks :yoparty
För det tycker jag är snyggt :D
Sen ska jag försöka snacka mig ur en flygande besiktning :gnissla
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Shysst utrustning ni verkar köra med också! :tummenupp

Motadställ är inte så snyggt antar jag.


Glömde nästan;

:corn
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Lundberg skrev:
2576371
Ni kanske vill låna min MC-bok ni vet den som man får på körskolan när man skriver in sig! Det finns väl ca 20-30 sidor där med information om vad som ska finnas på motorcykeln i form av ljus,plåtar etc.

//Lundberg

Får jag också låna den?
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
lorkan skrev:
2578146 Shysst utrustning ni verkar köra med också! :tummenupp

Motadställ är inte så snyggt antar jag.


Glömde nästan;

:corn
Folk får väll köra i vad dom vill.
Sluta vara gnällkärringar...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Olofius skrev:
2576270
Vad tror ni om vår situation, Lätt att vara efterklok men hade vi klarat oss undan i och med att vi inte hade hojarna igång eller nånting?
Hade vi gått in på MAXs direkt, Hade de kommit in och hämtat oss?

Bifogar ett par bilder som jag lyckades knäppa.....

Ägde en 125a som hade skurit och jag ställde av den för att kunna renovera den. Hade fått ihop den runt 00:00 och skulle då ut på en test tur för att se om den funkade. Oförsäkrad, blinkers låg hemma med kåpor, regskylt också osv. Stannade på shell för å ta en korv (hade tokmeckat hela dagen) så kommer polisen körandes fram till cykeln och börjar kolla på den.

Fan tänkte jag och sa de högt. De är lungt sa en full kille inne på macken, jag säger din far körde den hit på släp.

När polisen kommer in på macken för å prata med mig så skriker den fulla killen ur sig HAHA ni kan inte göra nått för han körde inte hit den fick prata ett tag med dom sen åka iväg:D
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Olofius skrev:
2577594 Ville inte ha en massa moralpredika om blinkers att vara eller icke vara.... ta en motard som är laglig så ser den ut som skit....(enligt moi) Ville bara undra om ni tror man kunde klarat sig undan/snackat oss ur situationen....

No offense....
Jag skrattar och är glad så länge som jag får behålla körkortet.

Ang. blinkers: Det är lag på det sedan 30 år eller något i den stilen. De enda motorcyklar som är undantagna från det är de som sålts innan blinkerskravet infördes och som då saknade blinkers i originalutförande. De enda moderna hojar man slipper blinkers på är enduroreggade hojjar, men för att köra en sån måste man ha endurolicens och man får bara köra på allmän väg till och från träning och tävling.
 

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda CBR 900rr -98
Rackarns otur där. Du får köra mer på framhjulet istället så kan de inte gnälla på bakhjulsåka.
Sedan är det väl bara bita i det sura äpplet och hänga på prylarna så slipper man vara polismagnet.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top