Busted!!!!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
sx-pojken skrev:

Ja ditt inlägg hade ju verkligen att göra med de ja skrev tidigare;)

Gnällde ju inte på hur han körde eller? De ja irriterade mig på var att han undanbad sig kommentarer som inte han kunde ta!
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Slappa skrev:
2585325 Ja ditt inlägg hade ju verkligen att göra med de ja skrev tidigare;)

Gnällde ju inte på hur han körde eller? De ja irriterade mig på var att han undanbad sig kommentarer som inte han kunde ta!

diskutioner här på SH kan man ta...
men vi ska inte vara spydiga mot varandra....:tummenupp

tycker det finns större saker att reta sig på än folk som skiter i blinkers..

så länge inte nån idiot sitter och skryter över sån styr-fylla på hojen så skiter väl jag i vad han gör...
Är personen i fråga nykter så har han nog lite risk-tänkade kvar...
skulle jag få se en person försöka köra iväg med bil/hoj, annat så skule det nog bli en "pinne" till i polis-registret...:huvet
inge illa menat mot dig...men tycker det e sånt jävla gnällande om skit-saker...

ha ha...förresten...om nån nu hatar alla mina 3 exp. i min förra tråd så kör jag SF-hoj...e vänsterhänt....smällde i somras..
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
sx-pojken skrev:
2585581 diskutioner här på SH kan man ta...
men vi ska inte vara spydiga mot varandra....:tummenupp

tycker det finns större saker att reta sig på än folk som skiter i blinkers..

så länge inte nån idiot sitter och skryter över sån styr-fylla på hojen så skiter väl jag i vad han gör...
Är personen i fråga nykter så har han nog lite risk-tänkade kvar...
skulle jag få se en person försöka köra iväg med bil/hoj, annat så skule det nog bli en "pinne" till i polis-registret...:huvet
inge illa menat mot dig...men tycker det e sånt jävla gnällande om skit-saker...

ha ha...förresten...om nån nu hatar alla mina 3 exp. i min förra tråd så kör jag SF-hoj...e vänsterhänt....smällde i somras..

Gnäller sällan och den här gången var de varken hur trådskaparen körde alt inte hade blinkers osv utan de han skrev.

Sen är ju ditt inlägg också ett sorts "gnällande" tänk på det!
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Slappa skrev:
2585834 Gnäller sällan och den här gången var de varken hur trådskaparen körde alt inte hade blinkers osv utan de han skrev.

Sen är ju ditt inlägg också ett sorts "gnällande" tänk på det!

tog inte ditt första inlägg som exempel..utan bara allmänt trött på alla moraltanter....
finns för många på SH som gnäller...sen e de inge bättre själva...säger inte att du e det... men vi har ju trots allt samma intresse...ÅKA HOJ...'

som sagt...inge illa menat mot dig....

blir bara så trött när nån nämner att de slangat lite så blir ju för fan personen "stenad"....
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Men inte kan de väl ge ombesiktning för buller!
De har ju ingen utbildning på ljudmätaren, dvs att de inte kan ge böter eller ombesitkning för det. (Sa iaf grannen som är polis).
Hade de satt dit mig för det så hade jag inte erkänt, begärt rådrum och dragit skiten hela vägen. :huvet
Men resten sitter du/ni kanske sätt löst på. :tungan
Surt men som sagt, inte hela världen.
 

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Ort
Sthlm, Tullinge
Hoj
Cbr 954
en sak är ju säker, det finns ett gäng sköna åkare på sporthoj, sen finns det ett bra mkt större gäng som samlar synnerligen många gubbpoäng och bryr sig mer om att vara bror duktig än annat, tummenupp till er som vågar vara er själva och hajar vad det handlar om (i min mening) :tummenupp

Ser fram mot nästa sommar :yoparty
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Jag har syndat och tänker bikta mig här...

Halva sommaren körde jag utan blinkers!:skrämd

Det funkade kanon, jag lyckades till och med åka igenom den berömda flygande besiktningen vid stuntdagen på Bromma utan att bli stoppad!:tummenupp
Jag tror att polisen tyckte synd om mig för att jag körde en SuperTenere på en stuntträff och släppte igenom mig!

Morattanter bit i den här kakan, jag bjuder!:D
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Klamster skrev:
2586553 en sak är ju säker, det finns ett gäng sköna åkare på sporthoj, sen finns det ett bra mkt större gäng som samlar synnerligen många gubbpoäng och bryr sig mer om att vara bror duktig än annat, tummenupp till er som vågar vara er själva och hajar vad det handlar om (i min mening) :tummenupp

Ser fram mot nästa sommar :yoparty

Så kan man se det.:nicka
Man kan också se det som att det finns en solklar överrepresentation av adrenalinstinna 20-25-åriga killar utan familj, med minimalt riskmedvetande, påtagligt högerfokuserad och uttalat induvidualistisk samhällsbild, som anser att hela världen är deras personliga lekplats, och som på fullt allvar menar att alla som har en åsikt om det är gnälliga gubbjävlar.:tungan
Som motvikt skulle man kunna se en handfull litet äldre medlemmar, kanske mellan 30-40, med familj, ett mer utvecklat riskmedvetande och ofta en litet... skall vi säga bredare världsuppfattning. De kör kanske inte alltid fortast i alla lägen, men har ett tidsperspektiv som sträcker sig förbi nästa tankstopp och tycker kanske det vore kul att uppleva en hojsäsong till. :D

Vad "det handlar om", i det stora perspektivet, kan man förstås diskutera hur länge som helst. Och svaren är lika många som diskussionsdeltagarna. Men en rimlig del av meningen kan ju vara att överhuvudtaget hålla sig vid liv. En lagom dos gubbpoäng kan göra nytta i det avseendet... :krama
 

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Ort
Sthlm, Tullinge
Hoj
Cbr 954
jo det e klart att grupperna är delade och likaså åsikterna, jag tillhör själv den så kallade enligt dig överrepresenterade gruppen med adrenalintokiga 20-25-åringar, jag kör inte alls fortast på alla vägar och det tror jag inte att alla andra tillhörande samma så kallade grupp gör, jag tar mig även lugna snälla turer och kr inte alltid ifrån "kling" och "klang" på badäcket, MEN jag sitter för den sakens skulle inte och gnäller på ngn kille för att han gud förbjude (ironi) inte hade blinkers utan det tycker jag mer är upp till honom än att starta en sju sidor lång tråd om det är moraliskt rätt att inte ha blinker och hitan ditan med att det är rätt åt honom och så vidare...
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Jööösses!

Blinkers, backspeglar och nrskylt försämrar ju bara aerodynamiken. Sånt ska bort omedelebums. Dessutom känns hojen bättre på slangen med skiten borta.
 

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
MrTombola skrev:
2586489 Men inte kan de väl ge ombesiktning för buller!
De har ju ingen utbildning på ljudmätaren, dvs att de inte kan ge böter eller ombesitkning för det. (Sa iaf grannen som är polis).
Hade de satt dit mig för det så hade jag inte erkänt, begärt rådrum och dragit skiten hela vägen. :huvet
Men resten sitter du/ni kanske sätt löst på. :tungan
Surt men som sagt, inte hela världen.

Kompis påpeka detta för bylingen....
(Polaren)DU kan väl inte bara lyssna på ljudet och säga att det är för högt med ombesiktning som följd!!??
(Polis) Johodu! Jag fick min examen ungefär när du föddes så kom inte här med såna grejer!!
(Polaren)Men...
(Polis)Inga men! Som polis kan jag med örat bedömma att mc:n skall genomgå en ombesiktning för hög ljudnivå, Vad sen bilprovningen säger skiter jag i...

No argument there....
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
69:an skrev:
2586738 Så kan man se det.:nicka
Man kan också se det som att det finns en solklar överrepresentation av adrenalinstinna 20-25-åriga killar utan familj, med minimalt riskmedvetande, påtagligt högerfokuserad och uttalat induvidualistisk samhällsbild, som anser att hela världen är deras personliga lekplats, och som på fullt allvar menar att alla som har en åsikt om det är gnälliga gubbjävlar.:tungan
Som motvikt skulle man kunna se en handfull litet äldre medlemmar, kanske mellan 30-40, med familj, ett mer utvecklat riskmedvetande och ofta en litet... skall vi säga bredare världsuppfattning. De kör kanske inte alltid fortast i alla lägen, men har ett tidsperspektiv som sträcker sig förbi nästa tankstopp och tycker kanske det vore kul att uppleva en hojsäsong till. :D

Vad "det handlar om", i det stora perspektivet, kan man förstås diskutera hur länge som helst. Och svaren är lika många som diskussionsdeltagarna. Men en rimlig del av meningen kan ju vara att överhuvudtaget hålla sig vid liv. En lagom dos gubbpoäng kan göra nytta i det avseendet... :krama

Själv är man 38 friska vintrar o har varken blinkers eller speglar på motarden... Är man omogen då ?...:D. Det finns bara en enda nackdel... o det är att det kan vara värre att se om Pappa Polis ligger bakom i ett trängt läge.... Men vid vanlig körning går det bra att vrida huvet bakåt o kika innan vänstersvängar , vilket man ALLTID gör !

O blinkersen....Hur många använder inte armen o viftar , vid filbyte på motorväg , för att de helt enkelt inte litar på att folk ska se deras blinkersar ?? MÅNGA vill jag påstå.... O vad är det då för fel att använda armen hela tiden ?... Syns bra mkt bättre än en liten käck diodblinkare i motljus......

Ja ja... Man är väl som en hormonstinn 20-åring i sinnet då !...:D :tungan
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Folkezx9r skrev:
2587341 Själv är man 38 friska vintrar o har varken blinkers eller speglar på motarden... Är man omogen då ?...:D. Det finns bara en enda nackdel... o det är att det kan vara värre att se om Pappa Polis ligger bakom i ett trängt läge.... Men vid vanlig körning går det bra att vrida huvet bakåt o kika innan vänstersvängar , vilket man ALLTID gör !

O blinkersen....Hur många använder inte armen o viftar , vid filbyte på motorväg , för att de helt enkelt inte litar på att folk ska se deras blinkersar ?? MÅNGA vill jag påstå.... O vad är det då för fel att använda armen hela tiden ?... Syns bra mkt bättre än en liten käck diodblinkare i motljus......

Ja ja... Man är väl som en hormonstinn 20-åring i sinnet då !...:D :tungan

klart tant Agda 87 ser dig...eller inte...därför håller man högre fart ...då blir man ju inte påkört bakifrån:tummenupp
38 år...och har inte vuxit upp än.....:yoparty helt okej!!!!!
passa dig så du inte blir grinig vid 40 bara.... börjar gnälla på alla moppe-pojkar..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top