SuperKnutte
Lägg av!
- Gick med
- 12 Sep 2003
- Hoj
- KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Hello!
Nyss blev jag tagen av polisen.
En mycket trevlig och rolig mc-polis måste jag påpeka.
Fick böta 1500:- för min regskylt som inte syntes tillräckligt bra, vilket ju är sant.
Bakdäcket är lite halvslitet, så 1mm gränsen var passerad lite grann, men han tyckte att jag skulle köpa ett nytt däck för 1200:- istället för att böta för det.
Vilket jag inte hade några invändningar emot heller.
Blinkers bak skulle man tydligen oxå ha, så det blev noterat. Samt att reflexen bak saknades.
Detta är ju inget att snacka om, eftersom vi alla vet att dessa grejjer ska finnas/uppfyllas på en godkänd mc.
Men nu till frågan som vi inte kom överrens om, backspeglar?
Inte fan måste man väl ha backspeglar på en KTM 525 EXC?
Jag reg-besiktigade min Yamaha WR 426 för ett par år sedan, landsvägsreggade, och då var det sldrig ens tal om några backspeglar.
Enligt den mycket trevliga polismannen var det lag på backspeglar för mc sedan 2003.
Så nu står backspeglar med på "flygande besikningsprotokollet", och jag måste visa upp hojen med backspeglar på.
Hur ligger det till egentligen?
Någon som VET det? ( inte tror eller antar )
OBS!!
Detta är ingen "djävla snutt djävel som tog mej på min coola motard så nu ska jag kasta skit och klaga som fan-tråd"
Jag hade valt att köra med en snyggare regskyltsplacering än originalet, och får pynta för det.![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Nyss blev jag tagen av polisen.
En mycket trevlig och rolig mc-polis måste jag påpeka.
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Fick böta 1500:- för min regskylt som inte syntes tillräckligt bra, vilket ju är sant.
Bakdäcket är lite halvslitet, så 1mm gränsen var passerad lite grann, men han tyckte att jag skulle köpa ett nytt däck för 1200:- istället för att böta för det.
Blinkers bak skulle man tydligen oxå ha, så det blev noterat. Samt att reflexen bak saknades.
Detta är ju inget att snacka om, eftersom vi alla vet att dessa grejjer ska finnas/uppfyllas på en godkänd mc.
![Tungan :tungan :tungan](/img/smilies/crazya.gif)
Men nu till frågan som vi inte kom överrens om, backspeglar?
Inte fan måste man väl ha backspeglar på en KTM 525 EXC?
Jag reg-besiktigade min Yamaha WR 426 för ett par år sedan, landsvägsreggade, och då var det sldrig ens tal om några backspeglar.
Enligt den mycket trevliga polismannen var det lag på backspeglar för mc sedan 2003.
Så nu står backspeglar med på "flygande besikningsprotokollet", och jag måste visa upp hojen med backspeglar på.
Hur ligger det till egentligen?
Någon som VET det? ( inte tror eller antar )
OBS!!
Detta är ingen "djävla snutt djävel som tog mej på min coola motard så nu ska jag kasta skit och klaga som fan-tråd"
Jag hade valt att köra med en snyggare regskyltsplacering än originalet, och får pynta för det.
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)