Butik med stort utbud av utrustning

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Det är dags att börja på kortet och även inhandla lite utrustning så som skinnställ, handskar, hjälm, etc.

Är ute efter en bra butik i södermanland eller avgränsande län som har stort eller relativt stort utbud av grejer som man kan åka dit och testa innan man beställer från fc-moto. Lelles i uppsala såg ju ut att ha en hel del grejer i butiken, men det är 16-17 mil dit.

Så om någon har något fint tips på bra butik så välkomnas det :tummenupp
 

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
Lelles kan vara värt att åka till + köper du en full utrustning så brukar dom kunna göra något på priset
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag orkar inte bli upprörd längre men det är lägre än glocalnet att utstuderat åka till den handlare med störst utbud för att sedan handla online.

Du vill ha service i form av en handlare i närområdet som har allt hemma men du är inte beredd att betala för det.
 
Last edited:

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Det är ju Mc-mässa i Nyköping om någon vecka. Där borde det ju finnas lite.

Men det ligger lite i det Boris Jr säger...
 

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2006 Triumph T100
Jag orkar inte bli upprörd längre men det är lägre än glocalnet att utstuderat åka till den handlare med störst utbud för att sedan handla online.

Du vill ha service i form av en handlare i närområdet som har allt hemma men du är inte beredd att betala för det.

Instämmer till 100%
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Jag orkar inte bli upprörd längre men det är lägre än glocalnet att utstuderat åka till den handlare med störst utbud för att sedan handla online.

Du vill ha service i form av en handlare i närområdet som har allt hemma men du är inte beredd att betala för det.

Håller med dig till 100%
Köper själv så mycket jag kan i Sverige, dock blir det en del på Internet också när priserna skiljer otroligt mycket.
Hörde ett rykte om att en av Göteborgs största handlare numera på stan kallas "Provrummet"
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det jävliga är ju att det är så mkt billigare att köpa online.. och så enkelt också.

Vem köper en ny hoj tex för 130k när du kan få en exakt likadan för 100k? :/ Bistra sanningen tyvärr då det är rätt mkt pengar inblandade. Men själv försöker jag faktiskt köpa saker från sverige, dels för att de är soft att åka till ett mc-varuhus, och för att man får produkten direkt. :)

Edit: TS: kanske kan nöja dig med att köpa ett par delar på nätet och ett par delar i affär? så att alla blir glada :brynad
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Har jävligt svårt moraliskt att först ta upp tid från säljare och dessutom slita på deras "garderob", då tycker jag gott man kan handla där. Tänk på att de allra flesta butikerna är villiga att pruta ner typ 20% på en komplett utrustning, då kan man ofta matcha internetbutikerna.

Sen tycker jag speciellt skinnställ är vanskligt att handla på internet, kan skilja rätt mycket i fason på märke,modell,delat eller helt typ. Sen fungerar olika skinnställ olika bra ihop med olika hanskar, stövlar och ryggskydd. Räkna med att det tar en stund att prova ut hos handlaren om du ska få till en bra rigg. Känns inte lika bra att säga: "-ähhh, jag ska fundera lite till" sen.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
samt pest om det skulle dyka upp något garantiärende , pajjar en dragkedja eller en söm så är det bara åka tebax till butiken man köpte grejjerna och reklamera , köper man online ska man strula med returfrakter å grejjer , samt troligen det tar myyyyyycket längre tid ..... och sommaren är kort
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Lelles är ju åt helvete dåligt. Dryg beservissel blatte personal som lägger minimalt med energi på att få en som kund nöjd.
Och gubb Lelle tar fan hem priset i grinighet. Usch och fy!

Vettefan , jag har handlat endel av dom och är mycket nöjd med både bemötande och service , iofs så bemöter alltid JAG personalen vänligt och korrekt och får oftast mycket bra service (och lättare å snacka ner priset) på domflesta ställen
Har dock endel dåliga russin i kakan , oftst smådryga MC nasare .... men dom slippper sälja något till mig :fakta
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Jag orkar inte bli upprörd längre men det är lägre än glocalnet att utstuderat åka till den handlare med störst utbud för att sedan handla online.

Du vill ha service i form av en handlare i närområdet som har allt hemma men du är inte beredd att betala för det.

Oj vakna på fel sida ? Det är ganska enkelt. Jag slängde ihop samma utrustning från flera svenska företags online sidor och sedan på fc-moto i tyskland. Och just dom grejer jag ville ha skillde flera tusen lappar.Jag vill ha en butik i "närheten" för att kolla storlekar etc. Jag ser inte problemet. Om vissa av er anser att jag är snål för att jag testar svenska butikers utrustning för att sedan köpa dom någon annanstans för att tjäna ett antal tusen, är väl erat problem. Det är inte bara några hundralappar det handlar om utan snarare 4-5 tusen sparade för all utrustning.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Oj vakna på fel sida ? Det är ganska enkelt. Jag slängde ihop samma utrustning från flera svenska företags online sidor och sedan på fc-moto i tyskland. Och just dom grejer jag ville ha skillde flera tusen lappar.Jag vill ha en butik i "närheten" för att kolla storlekar etc. Jag ser inte problemet. Om vissa av er anser att jag är snål för att jag testar svenska butikers utrustning för att sedan köpa dom någon annanstans för att tjäna ett antal tusen, är väl erat problem. Det är inte bara några hundralappar det handlar om utan snarare 4-5 tusen sparade för all utrustning.

Problemet är ju bara att dessa "provrum" också måste betala räkningar.
Skulle alla hålla på sådär så skulle "provrummet" vara tvunget att stänga igen en vacker dag, så sitter du där i Öxelsund och måste åka till Uppsala eller Stockholm där det kanske finns två butiker kvar så du kan prova kläder.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Oj vakna på fel sida ? Det är ganska enkelt. Jag slängde ihop samma utrustning från flera svenska företags online sidor och sedan på fc-moto i tyskland. Och just dom grejer jag ville ha skillde flera tusen lappar.Jag vill ha en butik i "närheten" för att kolla storlekar etc. Jag ser inte problemet. Om vissa av er anser att jag är snål för att jag testar svenska butikers utrustning för att sedan köpa dom någon annanstans för att tjäna ett antal tusen, är väl erat problem. Det är inte bara några hundralappar det handlar om utan snarare 4-5 tusen sparade för all utrustning.

Fortsätt att handla på nätet så har du ingen butik att prova storlekarna i sedan :död då kan du leta bäst fan du vill, det är i skrivande stund 7st som "gillat" hans inlägg och ett flertal som håller med honom.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Oj vakna på fel sida ? Det är ganska enkelt. Jag slängde ihop samma utrustning från flera svenska företags online sidor och sedan på fc-moto i tyskland. Och just dom grejer jag ville ha skillde flera tusen lappar.Jag vill ha en butik i "närheten" för att kolla storlekar etc. Jag ser inte problemet. Om vissa av er anser att jag är snål för att jag testar svenska butikers utrustning för att sedan köpa dom någon annanstans för att tjäna ett antal tusen, är väl erat problem. Det är inte bara några hundralappar det handlar om utan snarare 4-5 tusen sparade för all utrustning.

Men beställ online då. Vill du ha fördelarna av onlinebeställning läs:priset så får du även ta nackdelarna läs: ingen möjlighet att prova innan köp. Ja det skiljer flera tusen mellan fysisk svensk handlare och europas största onlineshop på en komplett utrustning.

Jag beställer mina hjälmar online då jag vet att Shoei X-Spirit i storlek L är den hjälm som passar bäst på mitt huvud. Den första hjälmen köpte jag hos den handlare jag provade den hos. De efterföljande 9st har jag handlat online....
 
Last edited:

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Jag beställer mina hjälmar online då jag vet att Shoei X-Spirit i storlek L är den hjälm som passar bäst på mitt huvud. Den första hjälmen köpte jag hos den handlare jag provade den hos. De efterföljande 9st har jag handlat online....

Så nu när du kan din storlek på hjälm så sviker du din "lokala" handlare och beställer över internet (skit samma vart du beställer ifrån). Snacka om dubbelmoral. Jag går iallafall ut från början med att säga att jag kommer beställa (läs det mesta) över internet när jag väl vet vad för storlekar jag har till alla delar. Tur att inte alla gör som dig för då skulle både du och jag inte haft någon handlare att gå till överhuvudtaget.......
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Så nu när du kan din storlek på hjälm så sviker du din "lokala" handlare och beställer över internet (skit samma vart du beställer ifrån). Snacka om dubbelmoral. Jag går iallafall ut från början med att säga att jag kommer beställa (läs det mesta) över internet när jag väl vet vad för storlekar jag har till alla delar. Tur att inte alla gör som dig för då skulle både du och jag inte haft någon handlare att gå till överhuvudtaget.......

Och hur tänkte du nu?

På vilket sätt är det bättre att gå in i en butik och använder den som provrum, slita på kläderna, uppta personalens tid osv utan att handla. Eller att beställa online utan att ha något att göra med handlaren?:va:va:va
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top