Tänkte bara inflika att, Ava mc (som jag varit kritiska mot innan) har i mina ögon blivit mkt bättre sen dom flyttade till det nya stället. Var där för nån vecka sen och det var fan smockfullt med människor, men likväl fick jag hjälp fort och utan problem, samt att alla handlarna som stod lediga hälsade och frågade om det var nått jag behövde hjälp med!
fan man blev ju glad!
Jag har precis rakt motsatt erfarenhet! Mycket hjälpsamma och tillmötesgående. Snabb och korrekt hjälp vid reklamation exempelvis. Priset har väl inte varit det lägsta men inget ocker. De har dessutom "stått ut" med barnen och därtill varit min ovana hustru till stor hjälp. Vi åker dit igen!Lelles är ju åt helvete dåligt. Dryg beservissel blatte personal som lägger minimalt med energi på att få en som kund nöjd.
Och gubb Lelle tar fan hem priset i grinighet. höga priser på det gör att jag inte rekommenderar Lelles för 5 öre
Köpte du något också?
Själv ringde man dit för ungefär 6 veckor sedan och ville beställa fjädringskomponenter för runt 9000 kr.
Efter att säljaren spenderat runt 5 minuter på att leta runt på hemsidor och datorsystem utan att hitta något så kommer han på briljanta sättet att avsluta samtalet på, att lägga på luran, utan att säga något.
(Jag valde en annan Svensk handlare efter det...)
Borde isåfall heta gnällhoj.com vem fan vill inte spara pengar? Ni har ju fel i huvet om ni hellre betalar 2000kr mer för en hjälm av en lokal handlare när det går att beställa på tex fc-moto. vilken svensk handlare tackar dig efter du betalat din vara?
Avskriv inte helt svenska butiker. Köpte min xr1100 hjälm mattsvart i Gbg billigare än vaf Fc moto tog för den.
Fel i huvet?
Har du något bevis för det eller spekulerar du bara?
Känner inte dig så jag väljer att inte ställa nån diagnos på dig!
Men ok för att även du ska förstå...
Om alla beställer allt vi köper billigt från Tyskland så kommer det finnas mycket jobb och pengar i Tyskland, i Sverige finns det efter ett tag ingenting.
HAJJARU?
klart jag förstår det. men det tvingar också ner priserna hos dom svenska handlarna om dom märker att konsumenterna vänder sig ut i europa pga stor prisskillnad. och för handlarna som inte klarar att sänka priserna är det väl lika bra att dom stänger igen för jag vill inte sponsra människors företagar drömmar genom att betala riktiga överpriser för samma vara som finns att beställa via ebay lr liknande för 40% lägre pris med samma garanti och samma leveranstid oftast.
sen är det väl klart att servicebiten ska kosta lite men inte flera tusen för en hjälm eller skinnställ.
klart jag förstår det. men det tvingar också ner priserna hos dom svenska handlarna om dom märker att konsumenterna vänder sig ut i europa pga stor prisskillnad. och för handlarna som inte klarar att sänka priserna är det väl lika bra att dom stänger igen för jag vill inte sponsra människors företagar drömmar genom att betala riktiga överpriser för samma vara som finns att beställa via ebay lr liknande för 40% lägre pris med samma garanti och samma leveranstid oftast.
sen är det väl klart att servicebiten ska kosta lite men inte flera tusen för en hjälm eller skinnställ.
Problemet är ju bara att dessa "provrum" också måste betala räkningar.
Skulle alla hålla på sådär så skulle "provrummet" vara tvunget att stänga igen en vacker dag, så sitter du där i Öxelsund och måste åka till Uppsala eller Stockholm där det kanske finns två butiker kvar så du kan prova kläder.
Jag håller med om att det är dålig stil att först gå till en butik för att prova ut det man tänkt handla hos en annan. Men det är kanske dax att våra svenska handlare och kanske då främst inte butikerna utan främst grossisterna ska inse att dom inte längre agerar i en skyddad liten ankdam längre. Dom agerar numera på en global marknad och tiden när dom själva kunde bestämma priserna är över nu.
Jovisst är det en hel del överpriser, särskilt från generalagenter som Boove och Duels som nog saltar på priserna rejält.
Tyvärr så verkar dom inte fatta det här utan ockrar på priserna ännu mer för oss som inte har lika rymligt samvete utan "tvingar" oss ut på den internationella marknaden.
Vart då undrar jag?
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |